Auteur Topic: Diamond D-777  (gelezen 44542 keer)

0 leden (en 3 gasten) bekijken dit topic.

Gert Jan

• Gast
Re: Diamond D-777
« Reactie #60 Gepost op: 13 augustus 2005, 23:12:19 »
Ja dat had ik ook gevonden Peter thanks.
Voor de frequenties buiten de luchtvaart heb ik al wat ik hebben wil en ik denk dat die D777 er idd ook gaat komen;-)

Offline BlackBox

• Top Lid
« Reactie #61 Gepost op: 14 augustus 2005, 11:11:14 »
Citaat van: "Gert Jan Faas"
Nou Huub, ik heb de 5000 vastgezet en de pc op laten nemen toen ik naar het werk ging maar het staat flink naast de frequentie, ik betwijfel dus of 258.225 correct is!

Gert Jan, die freq is echt goed en met 15 gr bedoel ik inderdaad zoals Peter het al omschrijft 15 graden uit het lood...

meer info op http://www.uhf-satcom.com/
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

spy-master

• Gast
« Reactie #62 Gepost op: 14 augustus 2005, 20:59:22 »
Zelfs nu begin ik te twijfelen .
Binnenkort ga ik mijn antenne`s wat veranderen op het dak .
Voor de UHF heb ik een Celwave CX4 marifoon antenne .
En voor VHF gebruik ik een wide band yagi .
Op een ander pijpje heb ik nog een D130 discone en die is al aardig oud en gaat er dus af .
Dus ik sta nog flink in dubio wat het word en ik lees nog steeds mee . :P

Offline Discriminator

• Moderator
  • Rene - Capelle a/d IJssel
    • https://www.discriminator.nl
« Reactie #63 Gepost op: 14 augustus 2005, 21:03:23 »
Citaat van: "spy-master"
Voor de UHF heb ik een Celwave CX4 marifoon antenne .

Euh?

spy-master

• Gast
« Reactie #64 Gepost op: 14 augustus 2005, 21:31:58 »
Oeps foutje die Celwave is natuurlijk een VHF antenne .
Die wide band yagi is een UHF antenne .
Beetje suf idd Rene .  ;)

Offline sven861

• Gevorderd Lid
« Reactie #65 Gepost op: 15 augustus 2005, 02:25:45 »

Aviator81

• Gast
« Reactie #66 Gepost op: 16 augustus 2005, 09:10:15 »
Citaat van: "Peko"
Hoi Aviator,
Ik weet niet of je nog steeds van je vakantie in Budapest geniet maar mijn antenne is binnen en gaat waarschijnlijk aankomende week het dak op.
Had je maar thuis moeten blijven.......... ;)
Maar zonder gekheid, die van jou zal er ook wel zijn.
Wat mij vooral opvalt is de afwerking van de antenne, veel RVS , alu en kunststof en de zaak is keurig dicht geseald.

Ik laat nog wel even op dit forum horen, voor de geïnteresseerden onder u, hoe mijn ontvangst resutaten zijn vanuit Hoogland.
Ben vooral benieuwd naar Dutchmil en Schiphol.
Greetz.

Gistermiddag thuis gekomen, backpack in een hoek gezet en ongeveer 15 min. later stond ik op het postkantoor om de antenne op te halen. Jammer genoeg heb ik pas het weekend tijd om hem te proberen, maar ik ben zeer verheugd met alle postitieve reviews hier! Kan niet wachten...

Offline Peko

• Gevorderd Lid
Diamond D-777
« Reactie #67 Gepost op: 16 augustus 2005, 13:10:54 »
Hoi Sander,
Welkom thuis zou ok zeggen en óók een leuke binnenkomer dat je antenne binnen is.
Ik lees dat je in het weekend de zaak omhoog gaat brengen dus ben benieuwd naar jouw resultaten.
Ik ben ben ieder geval zéér tevreden maar dat had je al gelezen.
Succes met het plaatsen en we lezen je "review"wel , denk ik.
Enne........ voorzichtig op het dak ;)

Greetz.

PS Sander, als je na de antennebouw nog tijd over hebt kijk dan eens naar het frequentie gedeelte op je overigens mooie website.
Dit slaat echt nergens op..................... :(
Happy listening,

Peter ( Peko )

Aviator81

• Gast
« Reactie #68 Gepost op: 16 augustus 2005, 13:56:50 »
Citaat van: "Peko"
PS Sander, als je na de antennebouw nog tijd over hebt kijk dan eens naar het frequentie gedeelte op je overigens mooie website.
Dit slaat echt nergens op..................... :(

Haha ik weet het. Je bent niet de eerste die mij daar op wijst. Het stukje is al tijden niet meer aangepast en dateert zelfs nog uit een periode dat ik enkel een gaar handscannertje in mijn bezit had.

Bedankt voor het compliment. (Sorry, nu even mijn site promoten) Er staat overigens al een iets geliktere site (ik begin steeds iets meer te snappen van HTML) klaar die online gaat zodra ik de fotogallery's van o.a. Le Bourget, Etain, Kleine Brogel, Fairford, Kecskemet en het Szolnok Airforce museum eindelijk eens af heb. Daarna is de frequentie sectie aan de beurt. Echter met een fulltime baan en een nog af te ronden scriptie is tijd zo schaars.

Offline sven861

• Gevorderd Lid
« Reactie #69 Gepost op: 5 september 2005, 23:53:08 »
Even een update:

Sinds 15 aug heb ik een D-777 op mijn balkon staan. Afgelopen zaterdag (4-9) is de pijp waarop ie gemonteerd is vervangen door een langere zodat de antenne volledig boven het dak en schoorstenen komt (flat, 3 hoog).
Echt een wereld van verschil !!!! Volkel TWR UHF (309.750) komt nu een S1 binnen en prima te verstaan, bij de vorige situatie kon ik alleen horen dat ze aan het zenden waren maar ik kon er nix van bakken.
Volkel TWR op de VHF (133.425) komt nu een S3 binnnen.
Eindhoven TWR VHF (131.000) nu een S2.

Kortom: helemaal blij !!!! :)

Gert Jan

• Gast
« Reactie #70 Gepost op: 6 september 2005, 14:56:20 »
Zo zie je maar, er gaat niets boven hoogte ;)

Hans H

• Gast
« Reactie #71 Gepost op: 6 oktober 2005, 16:53:17 »
Ik ben hier nieuw, en heb even wat vraagjes over de D-777.
Ik ben opzoek naar een antenne waarmee ik goed schiphol kan ontvangen hier in Nijkerk. Nu heb ik al wel een buiten antenne, zo'n staaf van een meter hoog ongeveer, en ik hoor de verkeersleiders ook, maar er zit nog wel wat ruis in. Hoe zit dat met de D-777? Is het een aanrader?

Groet,
Hans

Gert Jan

• Gast
« Reactie #72 Gepost op: 6 oktober 2005, 18:30:00 »
Citaat van: "Hans H"
Ik ben opzoek naar een antenne waarmee ik goed schiphol kan ontvangen hier in Nijkerk. Nu heb ik al wel een buiten antenne, zo'n staaf van een meter hoog ongeveer, en ik hoor de verkeersleiders ook, maar er zit nog wel wat ruis in. Hoe zit dat met de D-777? Is het een aanrader?

Groet,
Hans

Nou Hans, als je eens goed gaat lezen hoe diverse eigenaren ervan over de antenne schrijven zal je tot de conclusie komen dat het een goede antenne is...

Offline Peko

• Gevorderd Lid
Luchtvaart antenne
« Reactie #73 Gepost op: 6 oktober 2005, 22:47:26 »
Citaat van: "Hans H"

Groet,
Hans

Hans, ik sluit mij geheel aan bij het verhaal van Gert Jan.
Toch wil ik even het een en ander nuanceren.
Ik gebruik sinds enige weken tot volle tevredenheid de Diamond D-777.
Zoals je ziet  is mijn home QTH Hoogland, dus iets dichter bij Schiphol als Nijkerk.
Mij ontvangst resultaten zijn in vergelijking met mijn discone zeker verbeterd maar je moet je natuurlijk wel realiseren dat er in de sterkte van de zenders op Schiphol ook verschillen zitten.
De zenders van de ground freqs zijn natuurlijk niet zo sterk als die van de TWR, APP, DEP en de radar freqs.
Dus bij de wat zwakkere zenders kan altijd enige ruis voorkomen.
HIFI stereo kwaliteit  is nu eenmaal niet mogelijk op de AM luchtvaartband of je moet naast een van de banen wonen ;)
Wat ook héél belangrijk is de plaatsing van de antenne, liefst vrij met rondom "zicht" en als het kan ruim boven de nok van het dak.
Gebruik verder goede coax en connectoren, dan zal je zeer zeker goede ontvangst resultaten hebben.
Ik wens je verder véél succes met de hobby.

Greetz.
Happy listening,

Peter ( Peko )

Hans H

• Gast
« Reactie #74 Gepost op: 7 oktober 2005, 09:39:41 »
Ok! Bedankt voor de reacties. Ik had inderdaad al dit hele topic gelezen, maar wilde toch nog even checken. Dus als ik het goed begrijp zijn er geen kabels bij inbegrepen als je de D-777 koopt?

Hans