Ik ben hier nieuw, en heb even wat vraagjes over de D-777.
Ik ben opzoek naar een antenne waarmee ik goed schiphol kan ontvangen hier in Nijkerk. Nu heb ik al wel een buiten antenne, zo'n staaf van een meter hoog ongeveer, en ik hoor de verkeersleiders ook, maar er zit nog wel wat ruis in. Hoe zit dat met de D-777? Is het een aanrader?
Groet,
Hans
Hans, ik sluit mij geheel aan bij het verhaal van Gert Jan.
Toch wil ik even het een en ander nuanceren.
Ik gebruik sinds enige weken tot volle tevredenheid de Diamond D-777.
Zoals je ziet is mijn home QTH Hoogland, dus iets dichter bij Schiphol als Nijkerk.
Mij ontvangst resultaten zijn in vergelijking met mijn discone zeker verbeterd maar je moet je natuurlijk wel realiseren dat er in de sterkte van de zenders op Schiphol ook verschillen zitten.
De zenders van de ground freqs zijn natuurlijk niet zo sterk als die van de TWR, APP, DEP en de radar freqs.
Dus bij de wat zwakkere zenders kan altijd enige ruis voorkomen.
HIFI stereo kwaliteit is nu eenmaal niet mogelijk op de AM luchtvaartband of je moet naast een van de banen wonen
Wat ook héél belangrijk is de plaatsing van de antenne, liefst vrij met rondom "zicht" en als het kan ruim boven de nok van het dak.
Gebruik verder goede coax en connectoren, dan zal je zeer zeker goede ontvangst resultaten hebben.
Ik wens je verder véél succes met de hobby.
Greetz.