Auteur Topic: Diamond D-777  (gelezen 44540 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Offline BlackBox

• Top Lid
Re: Diamond D-777
« Reactie #45 Gepost op: 11 augustus 2005, 18:53:31 »
Citaat van: "Henri le Beau"
Is dat zo'n breedbandige ant versterker Huub? Zo'n ding wat je tussen de ant en de kabel zet met een kastje onderaan zeg maar?

Ja, klopt Henk, goudkleurig...

Ik heb even een Sircal Satellite audiofragmentonline gezet, eerst een radiocheck en vervolgens hoor je het encrypte STANAG verkeer en vervolgens weer een radiocheck
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #46 Gepost op: 11 augustus 2005, 20:52:38 »
Citaat van: "Huub Roem"
Vandaag even een patronix 2200 (wie kent ze nog ;) )aan de D-777 gezet,

Zijn die nog ergens te koop dat je weet Huub?

Offline Henri le Beau

• Top Lid
  • Apres moi le deluge
« Reactie #47 Gepost op: 11 augustus 2005, 21:47:27 »
Citaat
Henri le Beau schreef:
Is dat zo'n breedbandige ant versterker Huub? Zo'n ding wat je tussen de ant en de kabel zet met een kastje onderaan zeg maar?

Ja, klopt Henk, goudkleurig...

Zo'n ding heb ik ook gehad, in 1982 ofzo! Heb mijn D-777 nu aan een JIM-75 hangen op + 10 dB in de 'alleen boven 225 mhz'-stand. Werkt ook très bien moet ik zeggen.
Luisterspulletjes :)

Gert Jan

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: 11 augustus 2005, 22:59:32 »
Citaat
Zo'n ding heb ik ook gehad, in 1982 ofzo! Heb mijn D-777 nu aan een JIM-75 hangen op + 10 dB in de 'alleen boven 225 mhz'-stand. Werkt ook très bien moet ik zeggen.

225-1500Mhz, als je dat idd zo hebt heb je zeer veel verzwakking op de burgerluchtvaart maar dat zal je ongetwijfeld weten?

Offline BlackBox

• Top Lid
« Reactie #49 Gepost op: 12 augustus 2005, 08:03:13 »
Citaat van: "Johan Beck"
Zijn die nog ergens te koop dat je weet Huub?

Ik heb ze al zeker 10 jaar nergens meer gezien....
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Gert Jan

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: 12 augustus 2005, 13:14:13 »
Vandaag even een patronix 2200 (wie kent ze nog ;) )aan de D-777 gezet, wow dat maakt het nog beter! Uitgericht op 15 graden kan ik communicatie op de Sircal Satelliet aardig goed volgen (NATO NavSouth, IDR = Rome...) op 258,225 en 258,275!

Leuke opname is het geworden Huub.
Wat bedoel je precies met "uitgericht op 15 graden", je gebruikt toch de D777?
Op het moment dat ik dit schrijf kan ik ook die 258.225MHz goed horen!

Offline Peko

• Gevorderd Lid
15° ?????
« Reactie #51 Gepost op: 12 augustus 2005, 15:32:17 »
Ik denk dat hij de antenne 15° naar de hemel heeft gericht Gert Jan.
Want verder is hij rondom gevoellig.
Maar Huub zal zelf wel antwoord geven.

Greetz
Happy listening,

Peter ( Peko )

Offline sven861

• Gevorderd Lid
« Reactie #52 Gepost op: 12 augustus 2005, 17:31:20 »
Tadaaaaaaa !!! :)

Ik ben in het bezit van een D-777. Jacobs in Breda had er nog eentje liggen, dus ben ik maar in de auto gesprongen en m opgehaald. Nu ff een hapje eten en dan de discone eraf halen en de D-777 plaatsen.....ik ben benieuwd !!!

$ven

Offline Peko

• Gevorderd Lid
D-777
« Reactie #53 Gepost op: 12 augustus 2005, 21:46:46 »
Hoi Sven,
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. :)
Ben benieuwd hoe hij je bevalt, ik ben nog steeds héél enthousiast.
Ik zie dat je de discone er af haalt om deze te plaatsen.
Nog niet zo'n gek idee want de D-777 komt bij mij op niet luchtvaart frequenties ook aardig door.
Laat eens horen hoe hij bij jou presteert.
Succes en groeten.
Happy listening,

Peter ( Peko )

Gert Jan

• Gast
« Reactie #54 Gepost op: 12 augustus 2005, 22:37:29 »
Vandaag even een patronix 2200 (wie kent ze nog ;) )aan de D-777 gezet, wow dat maakt het nog beter! Uitgericht op 15 graden kan ik communicatie op de Sircal Satelliet aardig goed volgen (NATO NavSouth, IDR = Rome...) op 258,225 en 258,275!

Nou Huub, ik heb de 5000 vastgezet en de pc op laten nemen toen ik naar het werk ging maar het staat flink naast de frequentie, ik betwijfel dus of 258.225 correct is!

Offline Discriminator

• Moderator
  • Rene - Capelle a/d IJssel
    • https://www.discriminator.nl
Re: D-777
« Reactie #55 Gepost op: 13 augustus 2005, 17:01:20 »
Citaat van: "Peko"
ik ben nog steeds héél enthousiast. Ik zie dat je de discone er af haalt om deze te plaatsen.

Aangestoken door jullie enthousiaste verhalen heb ik de D-777 besteld (bij Thiecom in Duitsland).  Hier komt-ie ook in plaats van de discone.

Zo staat het er nu bij:

Links een combi-antenne voor 2 m en 70 cm, rechts de discone; daaronder de kortegolfantenne.

Groeten,
Rene

Offline Peko

• Gevorderd Lid
D-777 club
« Reactie #56 Gepost op: 13 augustus 2005, 17:15:42 »
Hallo Rene,
Welkom bij de D-777 club ;)
Ik denk dat je er geen spijt van zal krijgen, het "ding" presteert  prima.
Alleen denk ik dat jij aan die kant weinig UHF op de luchtvaartband kan ontvangen maar misschien vergis ik mij.
Heb jij trouwens mij posting m.b.t. statische electriciteit gelezen en zo ja, wat is jouw mening hierover.
Ik heb nu één plug gemaakt waaraan ik met een T-stuk alle drie mijn antennes verbind en dat sluit ik dan weer aan op de randaarde van een stopcontact.
Dan kan de spanning in ieder geval weg vloeien naar aarde.
Ik heb , lang geleden ook eens iets gelezen over een TL-lampje, om die er er tussen te zetten maar de essentie van dat verhaal ben ik helaas kwijt....
En ik denk er ook over om zelf een "schone "aarde te maken d.m.v. een eind koperen waterleidingbuis in de grond.
Ik hoor wel hoe jij of anderen hierover denken.

Succces met de hobby,

greetz
Happy listening,

Peter ( Peko )

Offline Discriminator

• Moderator
  • Rene - Capelle a/d IJssel
    • https://www.discriminator.nl
Re: D-777 club
« Reactie #57 Gepost op: 13 augustus 2005, 19:34:41 »
Citaat van: "Peko"
Hallo Rene,
Welkom bij de D-777 club ;)
Ik denk dat je er geen spijt van zal krijgen, het "ding" presteert  prima.
Alleen denk ik dat jij aan die kant weinig UHF op de luchtvaartband kan ontvangen maar misschien vergis ik mij.

Mijn grootste interesse is luchtvaart op VHF, en voor mijn eerste stappen op UHF luchtvaart doet deze antenne het allicht beter dan mijn discone.

Groeten,
Rene

Gert Jan

• Gast
« Reactie #58 Gepost op: 13 augustus 2005, 21:45:01 »
Wat mij opvalt is dat ik nergens kan vinden tussen op frequenties hij nou gegarandeerd is, is dat 118-137Mhz en echt de gehele UHF luchtvaart of om en nabij 300MHz?
De opgegeven hoeveelheid gain ziet er leuk uit, als hij echt allebij de banden goed pakt wil ik er ook wel eentje;-)

Offline Peko

• Gevorderd Lid
Reactie D-777
« Reactie #59 Gepost op: 13 augustus 2005, 22:32:44 »
Citaat van: "Gert Jan Faas"
Wat mij opvalt is dat ik nergens kan vinden tussen op frequenties hij nou gegarandeerd is, is dat 118-137Mhz en echt de gehele UHF luchtvaart of om en nabij 300MHz?
De opgegeven hoeveelheid gain ziet er leuk uit, als hij echt allebij de banden goed pakt wil ik er ook wel eentje;-)

Hoi Gert Jan,
Het enige wat ik hier over kan roepen is, dat hij volgens de beschrijving gepiekt is op VHF 120 mHz en UHF 300 mHz.
Hoe breed hij links en recht van deze center frequenties nog presteert is mij niet bekend maar uit eigen ervaringen merk ik dat dat best een behoorlijke range is.
Ook buiten de luchtvaart frequenties hoor ik ook nog aardig wat stations, b.v. politie Amsterdam, Brandweer Utrechts Land nog steeds analoog :) ( Amersfoort ) en ook 2 meter amateurs én ik ben nog steeds bezig met zoeken op diverse frequenties.
Ook de A/A luchtvaartfrequenties tussen 136 en 144 mHz komen prima binnen.
Dus Gert Jan, een aanrader..............
Greetz,
Happy listening,

Peter ( Peko )