Ik heb hier de Pre-Selector van Lowe staan, de PR-150, Freq. bereik 100kHz - 30 MHz. Deze maakt oorsprokelijk deel uit van dat setje van Lowe de HF-150. Aan de Pre-Selector zit een longwire + MLB en dit zit gekoppeld aan mijn AR5000. Werkt goed je selecteerd de band en dan kun je afstemmen, het voordeel is dan dat je hem iets kunt knijpen waardoor de ruis minder word en de spraak over het algemeen goed blijft, en je hebt geen last meer van sterke Am stations als jij net naar dat ene zwakke station wilt luisteren een paar Khz verderop. Hij werkt ook goed op de DX-one Pro overigens, maar die is toch al veel rustiger dan het draad bij mij. Maarja de ruis aan de hoge kant, er zijn zoveel factoren die mee kunnen spelen, hangt het draad dicht bij het storingsveld van het huis, hoe is je aarding (ook zeer belangrijk), de condities, veel buren met tv's, tl's, dimmers. Als ik hier ga dx'en is het meestal s'nachts, als ieder normaal mens ligt te slapen en alle huis tuin en keuken apparatuur uit staan.
Groeten Paul