Vannacht heb ik de pc aangelaten en Purmerend bekeken, er mist nu nog één gesprekskanaal, we hebben momenteel het volgende:
424.7500
424.9750
Die 424.7500 kan nu dus bijgeschreven worden als gesprekskanaal.
Waarschijnlijk is 424.5250 het laatste gesprekskanaal maar dat is nog niet gezien.
Zijn er geen scannerluisteraars meer actief in het noordwesten van het land?
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of Lelystad nog steeds hetzelfde ID en gesprekskanalen heeft als Harderwijk.
We missen nog een aantal dingen die helaas nog onbeantwoord zijn gebleven:
-ID en juiste frequentie van Terneuzen
-is er al een zender actief in de NO polder?
-is er al een zender actief in de regio Winterswijk? (Woody?)
-wat zit er op 423.8375 met de ID van Nijmegen?
-Welke gebruiker heeft 53D9 als ID?
-iemand nog nieuws? (iedereen )
De vraag wat er op 423.8375 met de ID van Nijmegen zit is gedeeltelijk beantwoord door mijzelf.
Omdat het bereik van zender Nijmegen een klein gedeelte onvoldoende is net buiten Nijmegen in een lager gelegen gedeelte is er een kleine steunzender geplaats.
Deze steunzender is redelijk uniek, niet omdat hij het ID en de gesprekskanalen gebruikt van zender Nijmegen maar omdat hij (hoogstwaarschijnlijk) opgesteld staat net over de grens in Duitsland vlakbij Kleef.
Dat opstelpunt staat bovenop een flinke heuvel en heeft dus voldoende dekking met een klein zendvermogen.
Omdat scannergebruik in Duitsland niet toegestaan is durfde ik het niet aan met de peilkoffer en andere dure spullen de grens over te gaan.
De gebruikers van Entropia rond Nijmegen zullen niets merken van de overschakeling naar de steunzender aangezien de radio vanzelf overschakeld naar het sterkste signaal.
De ID 53D9 was voorheen van Almelo, deze schijnt nu 5371 te gebruiken, mijn vraag; welke gebruiker heeft ID 53D9?