Auteur Topic: Entropia Frequenties  (gelezen 878230 keer)

0 leden (en 3 gasten) bekijken dit topic.

Offline Alwin

• Top Lid
    • aw foto
Re: Entropia Frequenties
« Reactie #1230 Gepost op: 15 januari 2007, 15:21:13 »
Citaat van: "GB"
Ben maar blij dat het in die database zit, kunnen we het binnenkort allemaal zo in onze scanners downloaden.

Waar gaat dat over ?
Ontvangers: 2 x Whistler TRX-2 / Whistler TRX-1  /AOR AR-DV10 /Uniden BC BCD260DN /Uniden BC BCD160DN- Uniden BC 780XLT-Kenwood TK7302 VHF / Kenwood TK 8180 UHF - Hytera-MD785 /

Offline GB

• Beginnend Lid
  • **
    • BuTel software
« Reactie #1231 Gepost op: 15 januari 2007, 15:32:39 »
In de Butel software voor oa. de USC230 en 3500 kun je direct data importeren uit deze database, er wordt volgens Butel nu ook gewerkt aan een versie voor Europa dus hoef je niets meer in te typen.

Gert Jan

• Gast
« Reactie #1232 Gepost op: 15 januari 2007, 22:42:03 »
Citaat van: "GB"
Op frequenties zit geen copyright.

Op zorgvuldig samengestelde frequentielijsten wel.

Offline BlackBox

• Top Lid
« Reactie #1233 Gepost op: 16 januari 2007, 08:54:01 »
Volgens mij heeft Gommert het op dat forum geplaatst, dus misschien kan je hem even een mailtje sturen Johan:

Citaat
Text description updated   butelsoftware   2007-01-15 07:14:13

Het lijkt me totaal zinloos om deze frequenties als upload te gebruiken, tenzij er een scanner op de markt komt met een MPT1327 decoder ingebouwd. Ik heb in het verleden al bij meerdere fabrikanten gelobbied, maar men had er geen oren naar.....
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

exLid057

• Gast
« Reactie #1234 Gepost op: 16 januari 2007, 13:18:50 »
Citaat van: "BlackBox"
Volgens mij heeft Gommert het op dat forum geplaatst, dus misschien kan je hem even een mailtje sturen Johan:

Citaat
Text description updated   butelsoftware   2007-01-15 07:14:13

Het lijkt me totaal zinloos om deze frequenties als upload te gebruiken, tenzij er een scanner op de markt komt met een MPT1327 decoder ingebouwd. Ik heb in het verleden al bij meerdere fabrikanten gelobbied, maar men had er geen oren naar.....

We hebben alleen de kans als men in Amerika MPT1327 systeem zullen gebruiken zo lang dit niet gebeurt maken wij in Europa geen kanst dat er zo scanner komt op mee te kunnen luister.

Of er moet iemand zijn die de ontwikeling kosten wil betalen..

Offline Alpha

• Gevorderd Lid
« Reactie #1235 Gepost op: 20 januari 2007, 20:53:26 »
De controlefrequentie van Raalte (ID 53f9) is gewijzigd:

273   423.4125   voormalig controlekanaal, nu gesprekskanaal?
360   424.5000   controlekanaal
396   424.9500   gesprekskanaal

Gert Jan

• Gast
« Reactie #1236 Gepost op: 27 januari 2007, 12:25:48 »
Vannacht heb ik de pc aangelaten en Purmerend bekeken, er mist nu nog één gesprekskanaal, we hebben momenteel het volgende:

424.7500
424.9750

Die 424.7500 kan nu dus bijgeschreven worden als gesprekskanaal.
Waarschijnlijk is 424.5250 het laatste gesprekskanaal maar dat is nog niet gezien.

Zijn er geen scannerluisteraars meer actief in het noordwesten van het land?
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of Lelystad nog steeds hetzelfde ID en gesprekskanalen heeft als Harderwijk.

We missen nog een aantal dingen die helaas nog onbeantwoord zijn gebleven:

-ID en juiste frequentie van Terneuzen

-is er al een zender actief in de NO polder?

-is er al een zender actief in de regio Winterswijk? (Woody?)

-wat zit er op 423.8375 met de ID van Nijmegen?

-Welke gebruiker heeft 53D9 als ID?

-iemand nog nieuws? (iedereen  )

De vraag wat er op 423.8375 met de ID van Nijmegen zit is gedeeltelijk beantwoord door mijzelf.
Omdat het bereik van zender Nijmegen een klein gedeelte onvoldoende is net buiten Nijmegen in een lager gelegen gedeelte is er een kleine steunzender geplaats.
Deze steunzender is redelijk uniek, niet omdat hij het ID en de gesprekskanalen gebruikt van zender Nijmegen maar omdat hij (hoogstwaarschijnlijk) opgesteld staat net over de grens in Duitsland vlakbij Kleef.
Dat opstelpunt staat bovenop een flinke heuvel en heeft dus voldoende dekking met een klein zendvermogen.
Omdat scannergebruik in Duitsland niet toegestaan is durfde ik het niet aan met de peilkoffer en andere dure spullen de grens over te gaan.
De gebruikers van Entropia rond Nijmegen zullen niets merken van de overschakeling naar de steunzender aangezien de radio vanzelf overschakeld naar het sterkste signaal.

De ID 53D9 was voorheen van Almelo, deze schijnt nu 5371 te gebruiken, mijn vraag; welke gebruiker heeft ID 53D9?

exLid057

• Gast
« Reactie #1237 Gepost op: 27 januari 2007, 19:45:45 »
[
-is er al een zender actief in de regio Winterswijk? (Woody?)

Zo ver ik weet komt er nog een zender in Zutphen, of er nu ook een in Winterswijk komt kan ik niet zeggen.

Volgende opsteling is dan :

Zutphen
Lochem
Doetichem
Winterswijk ???

Tevens is er wel een goede dekking in Winterswijk, dat krijg ik mee via de bewaking aldaar qwa porto als mob zeer goede dekking al daar hebben binnen en buiten.

Offline Mark Schutte

• Top Lid
« Reactie #1238 Gepost op: 19 februari 2007, 21:16:45 »
Zou iemand met Trunkview eens kunnen kijken of het datakanaal van de RAI - 412.6000 - een ander id-nr. heeft gekregen? De "overgangen" op de spraakkanalen klinken wat anders, net als Entropia. Misschien is dit netje nu ook overgenomen door onze Belgische vrienden...

Offline Mark Schutte

• Top Lid
« Reactie #1239 Gepost op: 3 maart 2007, 22:06:44 »
Het lijkt erop dat nu ook de beveiliging van de Amsterdamse Metrostations op Entropia zit. Ik heb nu al enkele keren onderlinge gesprekken gehoord over het verwijderen van een lastig persoon van het perron en het afsluiten van een bepaald station en contact leggen met het GVB. Misschien is dit ook Securitas die hier beveiligd, maar tot nu toe was alleen de mob. surveillance van dit bedrijf op Entropia te horen

Gert Jan

• Gast
« Reactie #1240 Gepost op: 3 maart 2007, 22:14:34 »
Citaat van: "MarkSchutte"
Het lijkt erop dat nu ook de beveiliging van de Amsterdamse Metrostations op Entropia zit. Ik heb nu al enkele keren onderlinge gesprekken gehoord over het verwijderen van een lastig persoon van het perron en het afsluiten van een bepaald station en contact leggen met het GVB. Misschien is dit ook Securitas die hier beveiligd, maar tot nu toe was alleen de mob. surveillance van dit bedrijf op Entropia te horen

Kijk, dat is leuk om te horen!
Had je trouwens al antwoord op je vraag over het ID van de RAI?
Ik hoor het hier wel maar het signaal is dermate zwak dat er geen ID in beeld komt.
Weet iemand of er uberhaupt wel gebruikers zijn op de paal van Purmerend?
Ik ben nu al ruim drie dagen aan het monitoren en nog geen gesprekskanaal te zien, wel veel statussen dus gebruikers zijn er wel, nu de gesprekken nog :x

Offline Mark Schutte

• Top Lid
« Reactie #1241 Gepost op: 3 maart 2007, 22:50:05 »
Citaat van: "Gert Jan Faas"
Had je trouwens al antwoord op je vraag over het ID van de RAI?
Ik hoor het hier wel maar het signaal is dermate zwak dat er geen ID in beeld komt.

De RAI lijkt weer zijn (zeer) oude vertrouwde systeem te gebruiken aan het geluid van de gespreksopbouw te horen.

Overigens heb ik die beveiliging van de metrostations alleen s'avond laat gehoord en ging het om een enkel gesprekje. Het GVB heeft voor lastige klanten haar eigen "ordedienst" oftewel de Ondersteunende Taken, die werken op het eigen GVB MPT netwerk

Offline Jelmer

• Gevorderd Lid
« Reactie #1242 Gepost op: 4 maart 2007, 20:09:18 »
Ik hoor inderdaad beveiliging op de stations Gaasperplas en Isolatorweg steeds op 424,6000 (zender Zaandam)

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #1243 Gepost op: 4 maart 2007, 21:59:40 »
Citaat van: "Jelmer"
Ik hoor inderdaad beveiliging op de stations Gaasperplas en Isolatorweg steeds op 424,6000 (zender Zaandam)

Ik hoor nu ook 1 partij op de 424.8500. De andere partij hoor ik nergens. Het gaat wel over de metro.
Heb je ze te pakken?
Hoeveel schade heeft de metro?

exLid057

• Gast
« Reactie #1244 Gepost op: 6 maart 2007, 12:36:47 »
Heyy

Gisteren middag, weer iets leuks gehoord over het scarmbel gebeuren dit word alleen gebruikt als ze over de klanten hebben en wat hun eisen zijn, kan jullie een ding wel zeggen het word leuk voor ons:--)) en het word drukker op Etropia. ;)