Auteur Topic: Entropia Frequenties  (gelezen 876958 keer)

0 leden (en 4 gasten) bekijken dit topic.

Gert Jan

• Gast
Re: Entropia Frequenties
« Reactie #510 Gepost op: 22 november 2005, 23:59:50 »
Citaat van: "paul19622"
Alleen een beetje vreemd dat als ik iets doorgeef het nooit genoteerd wordt in de lijst. Maar het maakt mij niet uit hoor ik lees wel lekker mee met de hype die hier zo langzamerhand aan het ontstaan is rond het medium Entropia :P

groetjes,

Soms wordt er zoveel informatie tegelijk doorgegeven dat het gewoon vergeten wordt Paul.
Niet treuren en gewoon doorgaan ;)

Offline Wopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #511 Gepost op: 23 november 2005, 07:52:59 »
Ik stuur meestal John Beck nog een PB want het forum gaat veel te rap dat kan ik/Johan allemaal niet bij lezen. Gewoon Johan een PD sturen dan komt dat ook weer goed.

Gert Jan

• Gast
« Reactie #512 Gepost op: 23 november 2005, 10:29:20 »
Ik heb voor de zekerheid vannacht maar even Amersfoort bekeken en daar zijn ook de spraakkanalen anders geworden:
423.2250
423.8625
424.8000

Volgens mij is dit ook tijdelijk aangezien het nog niet netjes volgens de "225kHz regel"  gaat.

Offline Wopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #513 Gepost op: 23 november 2005, 10:32:27 »
Citaat van: "Gert Jan Faas"
Ik heb voor de zekerheid vannacht maar even Amersfoort bekeken en daar zijn ook de spraakkanalen anders geworden:
423.2250
423.8625
424.8000

Volgens mij is dit ook tijdelijk aangezien het nog niet netjes volgens de "225kHz regel"  gaat.

Leg die regel is uit want die heb ik nu al 3x gehoord van jou maar snap hem niet...

Gert Jan

• Gast
« Reactie #514 Gepost op: 23 november 2005, 10:37:38 »
Citaat van: "Wopper"
423.2250
423.8625
424.8000

Leg die regel is uit want die heb ik nu al 3x gehoord van jou maar snap hem niet...

Ken jij dat niet???
Valt me tegen van jou hoor ;)
Traxys en ook Entropia houden een onderlinge kanaalafstand aan van 225kHz om zo de kanalen netjes bij elkaar te houden.
Die 225kHz is vanwege de technische kant door de RF combiners om de uitgangen van twee of meer zenders aan 1 antenne te koppelen.
Dit soort combiners moeten afgestemd worden op de te gebruiken frequenties en hebben minder verlies dan de goedkopere breedbandige  combiners.
Als je op internet gaat zoeken naar RF combiners dan kom je vanzelf wel bij de productspecificaties van de leveranciers en kan je daar de verschillen zien tussen de soorten combiners.

Offline BlackBox

• Top Lid
« Reactie #515 Gepost op: 23 november 2005, 10:58:58 »
Vanuit mijn locatie zou ik Almere goed moeten kunnen loggen, maar de zender Alphen a/d Rijn komt hier beter binnen (allebei 423.2375). Waar staat de zender Almere en is die nog in de lucht?
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Gert Jan

• Gast
« Reactie #516 Gepost op: 23 november 2005, 11:11:25 »
Citaat van: "Huub Roem"
Vanuit mijn locatie zou ik Almere goed moeten kunnen loggen, maar de zender Alphen a/d Rijn komt hier beter binnen (allebei 423.2375). Waar staat de zender Almere en is die nog in de lucht?

Zit die nog wel op 423.2375?
Alphen ad Rijn was hier ook altijd hard, die staat zeker lekker hoog net zoals Rotterdam.

Offline Mark Schutte

• Top Lid
« Reactie #517 Gepost op: 23 november 2005, 11:57:44 »
423.2250
423.8625
424.8000

Het lijkt erop of A'dam-West en Amersfoort van plaats verwisseld zijn
Ik heb inmiddels op 423.2875 spraak gehoord. De 423.6875 en 424.800
zullen dus waarschijnlijk ook gebruikt gaan worden in A'dam-W.

Ik vrees dat hoe meer site's erbij komen hoe meer men het netwerk
moet "fine-tunen". Ook als Traxys per 1/1/06 uit de lucht gaat kan er
nog e.e.a. gaan veranderen.
Zo blijven we lekker bezig met de hobby ;)

Offline BlackBox

• Top Lid
« Reactie #518 Gepost op: 23 november 2005, 12:31:09 »

Zit die nog wel op 423.2375?
Alphen ad Rijn was hier ook altijd hard, die staat zeker lekker hoog net zoals Rotterdam.

Gisteravond nog wel Gert Jan...
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Gert Jan

• Gast
« Reactie #519 Gepost op: 23 november 2005, 12:51:23 »
Hm, als ik de richtantenne aan de ontvanger hang is Amersfoort veel zachter dan Zeist, die antenne staat vast opgesteld richting Amsterdam dus grofweg gezien ook naar Amersfoort.
Het zal toch niet zo zijn dat 423.8375 Zeist is geworden en 423.075 Amersfoort? :?
Ze maken er wel een puzzelrit van hoor, die mannen van Entropia :x

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #520 Gepost op: 23 november 2005, 17:09:56 »
Waar staat de zender Almere en is die nog in de lucht?

Almere heb ik afgelopen maandag nog gecontroleerd en was toen nog 423.2375. Ik moet wel zeggen dat ik hem pas heel laat hoor. De locatie is ergens in West aan de IJsselmeerzijde.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #521 Gepost op: 23 november 2005, 17:11:49 »
Citaat van: "Jack S."
423.3250 is bij mij net niet ruisvrij en geeft als ID 3eb1. Zal dus wel België zijn. Richting is ongeveer Lommel/Neerpelt bij Valkenswaard

423.3250 heb ik ook gehoord toen ik vannuit Zuid Limburg naar het Noorden reed. Volgens mij kwam het signaal ook uit Belgie.

Offline paassens

• Gevorderd Lid
« Reactie #522 Gepost op: 23 november 2005, 17:12:02 »
Ze maken er wel een puzzelrit van hoor, die mannen van Entropia :x

Laten we dat hier in de grensstreek en België al eens hebben meegemaakt. Vele kilometers en uren gereisd voor dat we er een fatsoenlijk iets van konden maken en....... toen werd het WEER veranderd.

Veel succes!!!!

Hier buiten wat controllerkanalen nog geen Nederlandse gebruiker gehoord.
for your ears only

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #523 Gepost op: 23 november 2005, 17:18:39 »
Citaat van: "paul19622"
Alleen een beetje vreemd dat als ik iets doorgeef het nooit genoteerd wordt in de lijst.

Paul, voordat ik iets in de Kennisbank zet wil ik eerst zeker weten dat het correct is. Die gegevens vermeld ik namelijk ook in het boek waar ik mee bezig ben. Het laatste wat ik wil is dat er in de lijsten onjuiste gegevens komen te staan. Van Scheveningen hadden we eerst ook alleen maar een vermoeden dat daar een zender zou staan, totdat de monteurs werden gehoord en de lokatie doorgaven. De 423.0750 was bij velen zeer hard maar een exacte lokatioe kon nog niet worden gegeven. De bijbehorende gesprekskanalen waren inmiddels ook al bekend. Totdat jij monterus hoorde praten over dat hotel in Zoetermeer. Ik ben toen wezen kijken bij dat hotel (net als Peter) en dara stond indedaad een Entropia antenne. Ook de 423.0750 was daar keihard, zelfs zonder antenne op de scanner. In al deze gevallen kunnen we dus echt zeker zijn van onze zaak. De 1 luistert, de ander kijkt. Als we deze mogelijkheden hebben waarom zouden we dan eerst gelijk maar gaan roepen dat een bepaalde frequenties bij zender X thuishoort?

Offline Wopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #524 Gepost op: 23 november 2005, 18:03:19 »
Johan waarom heb je de ID van Amsterdam ZO veranderd ? Want dat is 5211 en jij hebt een hele andere neergezet...