Auteur Topic: Entropia Frequenties  (gelezen 831146 keer)

0 leden (en 8 gasten) bekijken dit topic.

Offline Mark Schutte

• Top Lid
Re: Entropia Frequenties
« Reactie #480 Gepost op: 22 november 2005, 13:58:49 »
Ik neem aan dat nieuwe PAMR-operators als Entropia, MCCN en nu ook Nozema toch wel enig onderzoek doen voordat ze met een nieuw communicatie-netwerk beginnen. Maar toch vraag ik me af of er wel voldoende klanten zijn voor drie openbare netwerken.
We wachten maar rustig af.........
(Ik ben overigens wel benieuwd wat voor soort netwerk Nozema gaat bouwen)

paul19622

• Gast
« Reactie #481 Gepost op: 22 november 2005, 14:50:45 »
Momenteel is Entropia aan het testen op het Centraal Station te Den Haag en jullie raden het al er is daar geen of heel weining dekking. Ja dat heb je he als je de zenderopstelling zo idioot verdeeld. Nee ik vondt dat ze het bij Traxys beter voor elkaar hadden, de zenders beter verdeeld en ook niet al te hoog opgesteld. Bij Entropia gebeurd dit nu wel en ik vraag mij af of dit niet de grootste fout is die ze maken.

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #482 Gepost op: 22 november 2005, 14:52:20 »
Hier mijn lijst van RX-bevindingen :

Frequentie . ID . . RX . . . Lokatie
422,1125 . 51F9 . 1 . . . . ?
422,8375 . 5241 . 9 . . . . Den-Haag
422,8500 . 5249 . 9+30 . Rijswijk
422,9375 . 5231 . 1 . . . . Delft
422,9500 . 5251 . 9+30 . Leiden
423,0625 . 5229 . 8 . . . . Gouda
423,0750 . 5239 . 9+10 . Zoetermeer
423,1750 . 5339 . 5 . . . . Alblasserdam
423,1875 . 5551 . 7 . . . . Scheveningen
423,2375 . 51F1 . 7 . . . . Hoek van Holland
423,3000 . 5259 . 7 . . . . Noordwijk
423,4125 . 5211 . 3 . . . . ?
423,5125 . 5269 . 3 . . . . Woerden
423,5625 . 5219 . 1 . . . . Zwijndrecht
423,9625 . 5201 . 9+10 . Rotterdam

(stond eerst bij software, is verwijderd)

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #483 Gepost op: 22 november 2005, 15:01:01 »
Citaat van: "Wopper"
423.3250 dat is dan Eindhoven want die staat ook op de dekkingskaart ! En die is nieuw.

Als ik de kaart zo eens goed bekijk is Eindhoven helemaal niet gedekt. Helmond weer wel.

Offline Wopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #484 Gepost op: 22 november 2005, 15:27:10 »
Citaat van: "paul19622"
Momenteel is Entropia aan het testen op het Centraal Station te Den Haag en jullie raden het al er is daar geen of heel weining dekking. Ja dat heb je he als je de zenderopstelling zo idioot verdeeld. Nee ik vondt dat ze het bij Traxys beter voor elkaar hadden, de zenders beter verdeeld en ook niet al te hoog opgesteld. Bij Entropia gebeurd dit nu wel en ik vraag mij af of dit niet de grootste fout is die ze maken.

Niet negatief bedoeld maar je snapt nog niet alles van radioplanning (ik ook niet maar ik leg het ff uit) Als je een netwerk aan het uitrollen bent wil je dat zo snel mogelijk veel mensen van je netwerk gebruik kunnen maken omdat je ze dan een communicatie middel kan verkopen. Dit doe je door middel van site's die heel hoog zijn (paraplu sites). Zie ook bijna alle locaties tot nu toe van Entropia.

In een veel later stadium als je input van gebruikers krijgt en zelf met de computer een beeld hebt bij je huidige netwerk ga je zenders verplaatsen of zorgen dat bijvoorbeeld 2 zenders het gebied van 1 (paraplu) site gaan over nemen. Want zeker ook bij GSM geeft een extra site (zender) niet alleen meer bereik maar ook meer cappaciteit.

KPN heeft op veel grote knooppunten aan de noord en zuid kant, relatief dicht bij elkaar site's staan want op het moment dat er file is en veel mensen gaan bellen zal je deze cappaciteit nodig hebben.

Met KPN UMTS zijn ze ook deze manier van uitrollen via grote site's.  Hebben ze ook een naam voor maar die is me even ontschoten.

Offline Wopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #485 Gepost op: 22 november 2005, 15:27:58 »
Citaat van: "Johan Beck"
Als ik de kaart zo eens goed bekijk is Eindhoven helemaal niet gedekt. Helmond weer wel.

Ik poste het uit me hoofd (school) en ik ga het zo ff checken.

paul19622

• Gast
« Reactie #486 Gepost op: 22 november 2005, 15:41:24 »
Niet negatief bedoeld maar je snapt nog niet alles van radioplanning (ik ook niet maar ik leg het ff uit) Als je een netwerk aan het uitrollen bent wil je dat zo snel mogelijk veel mensen van je netwerk gebruik kunnen maken omdat je ze dan een communicatie middel kan verkopen. Dit doe je door middel van site's die heel hoog zijn (paraplu sites). Zie ook bijna alle locaties tot nu toe van Entropia.

In een veel later stadium als je input van gebruikers krijgt en zelf met de computer een beeld hebt bij je huidige netwerk ga je zenders verplaatsen of zorgen dat bijvoorbeeld 2 zenders het gebied van 1 (paraplu) site gaan over nemen. Want zeker ook bij GSM geeft een extra site (zender) niet alleen meer bereik maar ook meer cappaciteit.

KPN heeft op veel grote knooppunten aan de noord en zuid kant, relatief dicht bij elkaar site's staan want op het moment dat er file is en veel mensen gaan bellen zal je deze cappaciteit nodig hebben.

Met KPN UMTS zijn ze ook deze manier van uitrollen via grote site's.  Hebben ze ook een naam voor maar die is me even ontschoten.

Nou Rob dit kan best zo zijn maar als je nu naar Den Haag kijkt 1 zender op de Thorbeckelaan hoek Laan van Meerdervoort en eentje op Scheveningen Westduinweg vindt ik dit geen goede planning sorry hoor. Als je nu ook weer kijkt naar die testen die ze aan het doen zijn op Den Haag CS totaal geen tot weinig ontvangst en ook in Zoetermeer zelf o.a. Voorweg totaal geen ontvangst. Ik snap best dat er zenders bij gaan komen maar nogmaals zoals ik het nu hoor kan je zoiets niet aan de man brengen want als het tijdens het testen slecht gaat of klinkt haken er een hoop klanten af zo kan je niet je netwerk verkopen. Overigens loopt het radioverkeer op CS nu via de zender Scheveningen en dat is op zich al vreemd dat Den Haag Centrum helemaal nog geen dekking heeft.

Offline Wopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #487 Gepost op: 22 november 2005, 15:52:40 »
Citaat van: "paul19622"
Nou Rob dit kan best zo zijn maar als je nu naar Den Haag kijkt 1 zender op de Thorbeckelaan hoek Laan van Meerdervoort en eentje op Scheveningen Westduinweg vindt ik dit geen goede planning sorry hoor. Als je nu ook weer kijkt naar die testen die ze aan het doen zijn op Den Haag CS totaal geen tot weinig ontvangst en ook in Zoetermeer zelf o.a. Voorweg totaal geen ontvangst. Ik snap best dat er zenders bij gaan komen maar nogmaals zoals ik het nu hoor kan je zoiets niet aan de man brengen want als het tijdens het testen slecht gaat of klinkt haken er een hoop klanten af zo kan je niet je netwerk verkopen. Overigens loopt het radioverkeer op CS nu via de zender Scheveningen en dat is op zich al vreemd dat Den Haag Centrum helemaal nog geen dekking heeft.

Vergeet niet dat je met een MOBILOFOON netwerk te maken hebt hé. Brandweer heeft 3x RX staan dus dat is er maar één extra. Ik ben het niet helemaal met je eens voor de uitrol van een nieuw netwerk is het zeer netjes dat er al een 2e site staat in Den Haag. Ik heb zelf ook een hoop veldsterkte metingen gedaan voor Alex90 en die hadden maar 130 zenders landelijk voor landelijke dekking.

Het kan goed zijn dat Scheveningen een harder signaal neerzet als Zuid dat weet je pas als je gaat kijken/meten.

Overigens is Zoetermeer wel de laatste dag/dagen een stuk harder geworden ook in Zoetermeer zelf.

Offline BlackBox

• Top Lid
« Reactie #488 Gepost op: 22 november 2005, 15:59:45 »
Citaat van: "Huub Roem"
Citaat van: "Gert Jan Faas"
Citaat van: "Johan Beck"
Citaat van: "Huub Roem"
Dit zijn toch wel leuke logggings:

***************************    Protocol-Decoder    ***************************
  SYS 0x52b9  | Zeist | CCh-Frequency: 423.0750 MHz

Huub, welke Voice channels heb jij bij Zeist? Volgens mij missen we er namelijk nog eentje.

Oh ja, als Huub toch Zeist verder gaat loggen doe ik Woerden wel :P

Gisteravond was het erg stil op kanaal Zeist, slechts 1x 423.900 verder niets...:-(
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline BlackBox

• Top Lid
« Reactie #489 Gepost op: 22 november 2005, 16:02:12 »
Citaat van: "MarkSchutte"
Ik neem aan dat nieuwe PAMR-operators als Entropia, MCCN en nu ook Nozema toch wel enig onderzoek doen voordat ze met een nieuw communicatie-netwerk beginnen. Maar toch vraag ik me af of er wel voldoende klanten zijn voor drie openbare netwerken.
We wachten maar rustig af.........
(Ik ben overigens wel benieuwd wat voor soort netwerk Nozema gaat bouwen)

Helemaal mee eens Mark, maar de Entropia website vermeldt al wel een aantal grootafnemers....
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #490 Gepost op: 22 november 2005, 16:33:07 »
Met KPN UMTS zijn ze ook deze manier van uitrollen via grote site's.
Hebben ze ook een naam voor maar die is me even ontschoten.

Umbrella sites?

Overigens is Zoetermeer wel de laatste dag/dagen een stuk harder geworden ook in Zoetermeer zelf.

Inderdaad, Zoetermeer was S5, is nu een dikke 9. Nog zacht als je het mij vraagt, maargoed ik zal wel in een dipje zitten ofzo :)

Groeten, Peter.

Offline Mark Schutte

• Top Lid
« Reactie #491 Gepost op: 22 november 2005, 19:43:44 »
Vanavond is locatie A'dam West veranderd van controlekanaal
Het is nu 422.9375 geworden (was 422.8375)
Ook op de "oude" spraakfreq. is het stil.
Misschien gaat dit een kopie van Amersfoort gaat worden.
Ik heb tot nu toe nog niets gehoord op de bijbehorende frequenties...

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #492 Gepost op: 22 november 2005, 19:59:59 »

Is dat ID 5529? Dan drukt die sinds vanavond Delft weg, da's net zoiets vreemds als het zachte signaal van Zoetermeer, want Delft is een stuk dichterbij dan Amsterdam. Vreemd netwerk hoor  :?

Groeten, Peter.

paul19622

• Gast
« Reactie #493 Gepost op: 22 november 2005, 20:20:49 »
Citaat van: "hunter"

Is dat ID 5529? Dan drukt die sinds vanavond Delft weg, da's net zoiets vreemds als het zachte signaal van Zoetermeer, want Delft is een stuk dichterbij dan Amsterdam. Vreemd netwerk hoor  :?

Groeten, Peter.

Ach het blijven belgen he ;)

Offline Arle

• Top Lid
« Reactie #494 Gepost op: 22 november 2005, 20:44:08 »
51f9, waarschijnlijk Hoogvliet komt hier goed (vol op de meter van de 780, maar ja, dat zegt nog weinig) binnen.
GTCV: CH: 205    Freq:422.5625

Alleen staat daar weer achter;
Act. Chan:  677 Freq: 428.4625 MHz

Maar volgens mij moet het de bovenste zijn......   :?

Iemand uitleg?
Met vriendelijke groet,
Arlé