Auteur Topic: Entropia Frequenties  (gelezen 819894 keer)

0 leden (en 6 gasten) bekijken dit topic.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Entropia Frequenties
« Reactie #1350 Gepost op: 7 augustus 2007, 22:25:42 »
Vandaag ben ik met mede forumlid Gert Jan naar Zeeland geweest.
Onderweg zenders als Breda, Etten Leur en Bergen op Zoom gecontroleerd, helaas heeft dit niks nieuws opgeleverd.
Wel pikten we wat nieuwe onbekende ID 's op waar we achteraan zijn gegaan. Er zaten ook een paar Belgische tussen en daar hebben we niks mee gedaan.

Als eerste hadden we de 423.6375 met ID 5341 en ook hier werd TQ 79.7 gebruikt. We dachten beide aan Terneuzen maar reden eerst door tot aan Vlissingen.
Nog voor we daar aankwamen hadden we ook al de 422.5875 met ID 56C1 en ook hier TQ 79.7. Al snel hadden we 2 gesprekskanalen en men had het over een huisarts in Breskens.
In Vlissingen hadden we data op 424.1250 met ID 5649
We vonden alleen de 2 gesprekskanalen die we al wisten, 424.3500 en 424.5750. De exacte zenderlokatie hadden we ook vrijwel zeker, op het dak van een scheepswerf aan de Ritthemsestraat.

Toen terug richting Terneuzen om te kijken of daar inderdaad de 423.6375 staat. Na een tocht door de Westerscheldetunnel hadden we de zender al snel gevonden. Deze staat op een mooie mast op het Dow terrein. Helaas werden er hier geen gesprekskanalen gevonden.
Wel stond hier ook de 164.3500 te blazen.

De linkerantenne is voor de UHF, de rechter voor de VHF (164.3500).

Toen door naar Breskens om de 422.5875 te lokaliseren. Onderweg hoorden we al het nodige op de gevonden gesprekskanalen 423.8375, 424.0625 en 424.2875. Het ging maar over het water, bootjes en het strand. Na lang zoeken kwamen we uit in Nieuwvliet-Bad. De mast stond op de boulevard vlak naast de Rescue post. En de mensen van deze Rescue post maakten dan ook gebruik van Entropia.

Vreemd dat hier geen KNBRD is.
Hierover vond ik http://www.gemeentesluis.nl/nieuws/0628 ... .htm#item3

Op de terugweg langs Woensdrecht, want ook daar zou een zender staan. Al snel hadden we de 423.0625 met ID 5121 maar een zwak signaal. Na lang zoeken kwamen we er achter dat de zender waarschijnlijk in Belgie staat. Gevonden gesprekskanalen zijn 422.8375, 423.2875 en 424.6750.

Het was weer een lange dag maar ik heb wel mooi een bruine kop gekregen en ben een ervaring rijker, een rit in een Hummer Cabrio  ;)

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #1351 Gepost op: 9 augustus 2007, 23:22:06 »
Om de 1 of andere redenen gaat het mij steeds meer aan zin ontbreken om de volgende keer weer een dergelijk verslagje hier te plaatsen.
Ik vraag me soms wel eens af waar ik (en die ene andere enkeling) het allemaal voor doe.

exLid057

• Gast
« Reactie #1352 Gepost op: 9 augustus 2007, 23:27:50 »
Citaat van: "Johan Beck"
Om de 1 of andere redenen gaat het mij steeds meer aan zin ontbreken om de volgende keer weer een dergelijk verslagje hier te plaatsen.
Ik vraag me soms wel eens af waar ik (en die ene andere enkeling) het allemaal voor doe.

Ja dat denk ik ook af en toe, ik denk dat er een beetje jarloeseheid  :? heerst op het forum, dat de een meer kan dan de andere :oops:

Maar verder een mooi verslag, ga er mee door ik wardeer dit zeer zeker

Online Remon

• Top Lid
« Reactie #1353 Gepost op: 9 augustus 2007, 23:37:45 »
Ik denk dat er door (vooral door nieuwe) forumleden, met een boog om dit topic wordt "gelopen", gezien het feit het onderwerp uit 139 pagina's (1390 berichten) bestaat. Om men enigszins goed in te lezen start men bij pagina 1 waarna het einde lang niet in zicht is.

Misschien een idee om dit topic te sluiten en een tweede deel te openen, met in de startpost zoveel mogelijk informatie van de afgelopen 139 pagina's samengevat. Zenderlocaties, veranderingen de laatste maanden, fotoverslagen, etc.

Mijn inziens had dit veel eerder moeten gebeuren.

Op diverse grote fora hanteren ze een limiet van 300 (forum.fok.nl) of 1000 (gathering.tweakers.net) berichten per onderwerp, waarna een nieuw deel moet verschijnen met een samenvatting van het vorige deel.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #1354 Gepost op: 9 augustus 2007, 23:39:52 »
Prima, bij deze dan aan jou de taak om dit onderwerp samen te vatten.

Gert Jan

• Gast
« Reactie #1355 Gepost op: 9 augustus 2007, 23:41:27 »
Heeft niets met jaloersheid te maken Kees maar meer met mentaliteit.
Men wil alles maar gratis en voor niets van internet plukken zonder daar zelf enige inbreng in te geven, dat een ander daar 650km en anderhalve tank benzine plus andere onkosten aan spendeert boeit niemand.
Ook het feit dat er vele mensen zijn die een inbreng kunnen leveren maar dit om wat voor reden ook niet doen valt mij en Johan vies tegen, als voorbeeld even zender Leiden waar we een laatste gesprekskanaal nog van moesten hebben.
Je zou zeggen dat er toch genoeg volk in die regio woont die even wat moeite kunnen doen om dat te monitoren maar nee, Gert Jan moet het zelf maar weer uitzoeken.
Gelukkig heeft Gert Jan goede spullen zodat ik ook dat laatste gesprekskanaal heb kunnen vinden en doorgeven aan Johan maar eea toont wel aan dat het triest gesteld is met de inzet van vandaag de dag.
Vorig jaar heb ik gekscherend de term "scannerluiaard" toebedeeld aan wat mensen maar het lijkt er sterk op dat dit voor heel wat meer mensen geldt tegenwoordig.

Gelukkig is het niet allemaal kommer en kwel en er zijn best wel mensen die moeite doen om zenders te zoeken en de info door te geven, het worden er alleen steeds minder en dat is erg jammer.

Online Remon

• Top Lid
« Reactie #1356 Gepost op: 9 augustus 2007, 23:42:47 »
Prima, bij deze dan aan jou de taak om dit onderwerp samen te vatten.

Bovenstaand betoog (eerste alinea) was ook voor mij van toepassing.  :oops:

Dit onderwerp loopt/liep zo enorm hard, dat het al een hels karwei was om te lezen wanneer ik terugkeerde van een weekje vakantie. Op diverse fora en in de mailbox ligt op zo'n moment enorm veel te lezen, dat het gewoon geen doen is.

Misschien wil Elektuur dit topic in boekvorm uitbrengen, aan jou de eer Johan.  ;)

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #1357 Gepost op: 9 augustus 2007, 23:50:43 »
Citaat van: "Remon"
Dit onderwerp loopt/liep zo enorm hard, dat het al een hels karwei was om te lezen wanneer ik terugkeerde van een weekje vakantie. Op diverse fora en in de mailbox ligt op zo'n moment enorm veel te lezen, dat het gewoon geen doen is.

En dat geldt voor mij ook hoor. Ik heb er geen zin meer in om alles maar weer alleen te doen of iets op te zetten. Maar waar hij mij ook om gaat en wat Gert Jan ook al aangaf, is dat er in bepaalde gebieden frequenties actief worden en dat niemand dat kennelijk hoort. Er moeten in Zeeland toch ook luisteraars zijn? Al toen wij Zeeland binnen kwamen rijden hoorden we de 422.5875 en in 5 minuten tijd hadden we de 3 bijbehordende gesprekskanalen. En het is niet zomaar bij een bedrijfje zoals beveiliging in gebruik, nee het is bij de strandposten in Zeeuws Vlaanderen in gebruik die er behoorlijk actief op zijn. Dat moeten anderen toch ook horen? En als ik even in de geschiedenis duik, die 422.5875 is februari vorig jaar al gehoord in Zeeland.

Online Remon

• Top Lid
« Reactie #1358 Gepost op: 9 augustus 2007, 23:56:40 »
Ik durf het bijna niet te vragen, maar heb je misschien een overzichtje met gebruikers van bepaalde regio's?

Wellicht kan dat een goede start zijn voor een tweede deel van dit onderwerp, samen met de frequentielijsten van je frequentieforum.

Misschien verdiend Entropia wel een eigen rubriek. Netzoals P2000 is het een netwerk met veel gebruikers verspreidt over het hele land.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #1359 Gepost op: 10 augustus 2007, 00:00:38 »
Nou daar hebben we het ook al eens over gehad in dit onderwerp. Daar hebben we toen van af gezien om reden die ik even niet meer weet. Staat geloof ik op 1 van de eerste pagina's.

Offline Mark Schutte

• Top Lid
« Reactie #1360 Gepost op: 10 augustus 2007, 08:30:37 »

Deze verslagjes worden zeker wel gewaardeerd (en ik denk niet door mij alleen...) Maar inmiddels zijn toch veel forummers afgehaakt na het wegvallen van de hulpdiensten (of houden zich alleen nog met P2000 bezig). Er is nog maar een klein clubje intensief bezig met speuren naar onbekende frequenties en dat is te merken aan het teruglopende aantal postings. Feit is wel dat je vaak heeeeel veel geduld en een dosis geluk moet hebben voor het vinden van een nieuwe/onbekende frequentie (en dat geldt niet alleen voor Entropia). Het gebruik is vaak maar minimaal - soms enkele gesprekjes per dag - en dan moet je maar net luisteren en/of in de buurt zijn :?

Offline wattman

• Gevorderd Lid
« Reactie #1361 Gepost op: 10 augustus 2007, 10:29:38 »
Citaat van: "MarkSchutte"
Het gebruik is vaak maar minimaal - soms enkele gesprekjes per dag - en dan moet je maar net luisteren en/of in de buurt zijn :?

En als er wel veel gebruik is, dan vind ik het allemaal niet zo boeiend met al die verschillende gebruikers. De enige reden dat ik (in Den Haag) Entropia in m'n scanner hab staan is vanwege de verkeersdienst van de HTM. En omdat ik niet gestoord wil worden door andere gesprekken van waardetransporten in de hele regio, of discussies wanneer we een patatje gaan halen of waarom Sjakie zo moe is en stadswachten die worden gewaarschuwd dat het buiten min 10 graden is, of plus 35, heb ik alleen de lage frequenties (van de porto's zelf) er in staan. (Hiermee is ook voor een deel het gebruik in mijn regio aangegeven ;-) )

Overigens hulde voor het harde werk.

Gert Jan

• Gast
« Reactie #1362 Gepost op: 10 augustus 2007, 10:32:24 »
Ik heb begrepen dat Remon een nieuw topic gaat aanmaken en het oude gaat sluiten, relevante info gaat mee en verder gaat er strenger gecontroleerd worden op off-topic berichten.
Ik hoop dat vandaag eea gerealiseerd kan worden!

Offline Mars/M [Niet meer actief]

• Gevorderd Lid
« Reactie #1363 Gepost op: 10 augustus 2007, 11:48:25 »
Citaat

Ik begrijp aan de ene kant je frustratie wel Johan, maar aan de andere kant kun je ook niet van mensen eisen dat ze zelf ook frequenties aanbrengen. Anders zou je de regels van het forum moeten aanscherpen. (iets van, je mag pas wat vragen, als je zelf 3 nieuwe frequenties hebt aangedragen, maar dat is natuurlijk geen doen)

Ik erger me ook groen en geel aan de berichtjes van mensen die alleen maar informatie vragen en nooit wat geven. (ik schaar me zelf maar tot de categorie die af en toe nog wel eens met wat nieuws komt uit mijn gebiedje, al droogt het een beetje op nu: weinig nieuws onder de zon)
Aan de andere kant houden jullie (de actievelingen zoals Johan en een paar anderen) de luiheid ook wel zelf een beetje in stand. Ik bedoel er hoeft zich maar iemand te melden met bijv. een frequentievraag en hij heeft meteen een goed antwoord van jullie. Dan krijgen mensen misschien ook wel de houding dat ze achterover gaan hangen en zoiets hebben van laat maar komen die info.

Afijn ik hoop in ieder geval dat een ieder een beetje actief meedoet aan de discussies en zijn kennis deelt met de anderen. Voor wat, hoort wat.

En het actieve werk wordt zeker wel gewaardeerd!
vr.gr.
Mars

PS wat vond je nu van die kaart? en wat had jij nu van IJmuiden/A'dam?

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #1364 Gepost op: 10 augustus 2007, 12:01:18 »
Citaat van: "Mars"
Aan de andere kant houden jullie (de actievelingen zoals Johan en een paar anderen) de luiheid ook wel zelf een beetje in stand. Ik bedoel er hoeft zich maar iemand te melden met bijv. een frequentievraag en hij heeft meteen een goed antwoord van jullie. Dan krijgen mensen misschien ook wel de houding dat ze achterover gaan hangen en zoiets hebben van laat maar komen die info

Daar heb je helemaal gelijk in he, tot die conclusie was ik een tijdje geelden ook al eens gekomen. Dus heb ik het maar eens afgewacht en anderen laten antwoorden. Nou dan kwam er dus geen antwoord of een heel verkeerd antwoord. En ja dan kan ik het toch weer niet laten en geef ik zelf maar weer het (juiste) antwoord. Maar misschien moet ik het maar weer eens proberen en dan zien we wel wat er van komt.

PS, kaarten komen zsm naar je toe.