Auteur Topic: HF ACARS  (gelezen 1021 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Loneship69

• Gevorderd Lid
Re: HF ACARS
« Reactie #15 Gepost op: Vandaag om 00:01:34 »
@Loneship69. Ik ben wezen spelen met VDL2 en nadat ik een Blog v4 aan VDL2 had gekoppeld en de gain had teruggezet naar 25db kwamen de VDL2 berichtenstroom goed op gang, soms meerdere per seconde. De gain had ik te hoog staan (er was zelfs een bericht met -1,2dbm!) en een DVB-T stickje is niet goed voor de ontvangst ervan.

Goed om te horen, ja de kwantiteit van berichten over VDL2 is echt heel fors, ik vond de eerdere berichten hier over Plain Old ACARS vs VDL2 ook daarom ietwat bijzonder. Nu wordt VDL2 natuurlijk niet alleen voor (snellere) ACARS gebruikt maar ook voor CPDLC en ADS-C als ik me niet vergis. Ik heb alleen, ook voor Linux, nog niet heel fijne viewersoftware om de VDL2DUMP stream te bekijken. Ik wil eigenlijk vooral eenvoudig kunnen sorteren op kisten om vervolgens één specifieke kist te kunnen volgen qua berichtenverkeer (die ik bijv. gelijktijdig qua ADS-B en VHF voice volg). De software die ik tot nu gebruik kent geen sorteermogelijkheden of slimme zoekfuncties, het is random of op volgorde van eerst onvangen bericht.