Ik kom nog n dingetje tegen.
P2000 meld incident op Ebenhaezerstraat Rotterdam dat moet zijn Ebenhaëzerstraat jouw app resolved dat niet en plot het incident op het stadhuis Rotterdam Coolsingel 40 of mss postcode 3011 waar ik dan weer 1 km vandaan woon. Dus krijg ik een melding voor iets wat ver weg is.
P2000 melding bel meldkamer komt ook daar terecht.
Dank je, dit was raak. Ik heb het gevonden en het is inmiddels opgelost.
Het lag aan de manier waarop wij straatnamen vergelijken. Bij het opzoeken halen we accenten weg zodat “ë” en “e” hetzelfde zijn, maar dat trema werd niet verwijderd, het werd vervangen door een spatie. “Ebenhaëzerstraat” werd daardoor “ebenhae zerstraat”, twee losse woorden, terwijl P2000 hem zonder trema uitzendt. Die twee kwamen niet overeen, dus verwierp het systeem de juiste straat als verkeerde treffer en viel het terug op het midden van Rotterdam. Vandaar dat stadhuis: dat scheelde 3,7 km.
Dat gold voor élke straat met een accent, niet alleen deze. Het is nu gefixt en staat live, met een test erbij zodat het niet terug kan sluipen. Nieuwe meldingen op die straat komen dus goed te staan. Oudere meldingen staan nog op de verkeerde plek tot ze opnieuw doorgerekend zijn.
Over je tweede punt, de “bel meldkamer”-meldingen: daar staat geen straat in de tekst, dus dan weten we alleen de plaats en moet de pin ergens heen. Het midden van de gemeente is dan de enige optie die we hebben. Strenger maken zou betekenen dat mensen meldingen in hun eigen dorp gaan missen, dus daar wil ik voorzichtig mee zijn.
Wat in jouw geval wel helpt: zet “meldkamer” erbij onder Woorden uitsluiten (Instellingen, Trefwoord-alerts). Dan blijft die push uit, zowel bij meldingen uit je gebied als bij de capcodes die je volgt. Je A0-meldingen en het GRIP-alert raakt het niet, die komen altijd door.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk