Auteur Topic: P2000 Dashboard gereleased  (gelezen 904 keer)

Bart (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline marcel1988

• Gevorderd Lid
Re: P2000 Dashboard gereleased
« Reactie #15 Gepost op: 6 augustus 2026, 11:53:04 »
Leuk projectje, ga ik mee beginnen.

Moet het nog een bepaalde SDR stick zijn, of kan het ellke el cheapo stickje ook gewoon werken?
Eigenaar van:
Scanner: 1X Uniden UBCD3600XLT
Scanner: 1X Undien UBC360CLT

Antenne: Diamond X300N
Antenne: Diamond D-777
Coupler: Diamond SS-500

SDR: SDRPlay RSP1B

Offline woestric

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #16 Gepost op: 6 augustus 2026, 12:09:23 »
Het is niet supergevoelig en het signaal op 169.500 is meestal behoorlijk sterk maar je kan wel wat meer carbage in je meldingen krijgen met een hele goedkope stick is mijn ervaring.
Dit is wel een goede site voor informatie over het installeren van rtl-sdr stick: https://www.rtl-sdr.com/rtl-sdr-quick-start-guide/

gr, Richard

Online Bart

• Gevorderd Lid
« Reactie #17 Gepost op: Gisteren om 19:04:44 »
Mijn PDWbridge wordt gevuld, maar in het dashboard zie ik niets. Waarschijnlijk heb ik iets niet goed aangegeven bij de eerste keer opstarten, maar hoe kan je dat wijzigen? Of zou er een andere reden zijn? Ik kan wel een Compoort aangeven, maar alles staat op 1 laptop.

Was hier al een oplossing voor gevonden? Het lijkt erop dat ik tegen hetzelfde probleem aanloop. PDW filtert alleen mijn eigen regio. P2000 Dashboard start op en maakt een connectie met PDWBridge volgens de log. Berichten worden gefiltert in PDW, maar verschijnen niet in het dashboard. Arguments heb ik nog eens gecontroleerd en staan exact zo als beschreven. De textfile van PDWbridge geeft als laatste aan "Backlog verstuurd: 4 berichten". Kennelijk verdwijnen deze berichten weer ergens tussen PDW en PDWBridge.
Great day to carry 45 pounds of gear up and down 10 flights of stairs.
Uniden UBC125XLT, Uniden SDS100E, Uniden UBCD260DN, AOR AR-DV10, Inrico S200

Offline woestric

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #18 Gepost op: Gisteren om 20:07:16 »
Kan je eens in de log van pdwbridge kijken hoe de berichten daar binnenkomen en verstuurd worden.
Ik vermoed dat er maar een deel van het bericht daar binnenkomt.
Dt kan gebeuren als PDW bridge te diep genest is in de mappenstructuur.

PDW is op oude delphi code gebaseerd. Elke keer als er een melding door het filter komt voert hij een commando regel uit die pdw bridge aanroept. Maar er zit een maximale lengte aan die command regel.
ALs je dus bijvoorbeeld dit hebt C:\xxxxx\xxxxx\xxxxxx\xxxxxx\xxxxx\pdwbridge.exe "|%1|%2|%3|%5|^6|%7|#"  hebt dan kan het zijn dat niet alle argumenten meekomen omdat het afgekapt wordt.

EN dan krijg je dus maar een deel van het bericht binnen en als hij de melding niet binnenkrijgt, dan laat hij ook raw_meesage niet zien.
Dit was het probleem bij de eerdere melding.

Lang verhaal kort. Zet het geheel eens op bijv C:\p2000\  en probeer het dan nog eens.
ALs het nog niet werkt, stuur dan even wat logging en screenshots naar info@p2000dashboard.net zodat ik wat gerichter kan kijken.

gr, Richard

Offline flopper

• Gevorderd Lid
P2000 Dashboard gereleased
« Reactie #19 Gepost op: Gisteren om 20:20:22 »
Kan je eens in de log van pdwbridge kijken hoe de berichten daar binnenkomen en verstuurd worden.
Ik vermoed dat er maar een deel van het bericht daar binnenkomt.
Dt kan gebeuren als PDW bridge te diep genest is in de mappenstructuur.

PDW is op oude delphi code gebaseerd. Elke keer als er een melding door het filter komt voert hij een commando regel uit die pdw bridge aanroept. Maar er zit een maximale lengte aan die command regel.
ALs je dus bijvoorbeeld dit hebt C:\xxxxx\xxxxx\xxxxxx\xxxxxx\xxxxx\pdwbridge.exe "|%1|%2|%3|%5|^6|%7|#"  hebt dan kan het zijn dat niet alle argumenten meekomen omdat het afgekapt wordt.

EN dan krijg je dus maar een deel van het bericht binnen en als hij de melding niet binnenkrijgt, dan laat hij ook raw_meesage niet zien.
Dit was het probleem bij de eerdere melding.

Lang verhaal kort. Zet het geheel eens op bijv C:\p2000\  en probeer het dan nog eens.
ALs het nog niet werkt, stuur dan even wat logging en screenshots naar info@p2000dashboard.net zodat ik wat gerichter kan kijken.

gr, Richard

Richard

Ik kan binnenkort wel even kijken of ik dit in de nieuwe PDW code (versie 4.0.4) aan kan passen. Ik zie wat zaken die beter kunnen. Er is een buffer gedeeld en ze kunnen wat ruimer.

PDW is in C++ geschreven.  

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Online Bart

• Gevorderd Lid
« Reactie #20 Gepost op: Gisteren om 20:20:26 »
Dat klinkt als een plausibele verklaring. Hij staat inderdaad wat verder weggestopt. Vandaag lukt niet meer, maar ik zal het morgen eens aanpassen. Je hoort van me, thanks!

Verstuurd vanaf mijn SM-S948B met Tapatalk
Great day to carry 45 pounds of gear up and down 10 flights of stairs.
Uniden UBC125XLT, Uniden SDS100E, Uniden UBCD260DN, AOR AR-DV10, Inrico S200

Offline woestric

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #21 Gepost op: Gisteren om 20:36:55 »
Ik ga het nog even verder onderzoeken. Ik vermoed dat de max lengte misschien zelfs maar 64 tekens is en dan is de mappenstructuur van de release zip zelfs misschien al te lang en gaat het snel standaard fout.
Qua code kan ik er weinig aan veranderen omdat PDW icm windows hier leidend is.

Laat me aub ook even weten als het wel gelukt is maar ik heb er wel goed vertrouwen in. Succes in ieder geval

gr, Richard

Offline woestric

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #22 Gepost op: Vandaag om 00:26:16 »
Voor iedereen.
Dankzij de feedback van enkele forumleden heb ik vastgesteld dat op dit moment twee problemen spelen die de werking van de applicatie nadelig beinvloeden:
 - Het installatie pad van de ZIP is te lang. Hierdoor wordt de commando regel die je in PDW moet zetten ook te lang en daardoor worden niet alle argumenten meegestuurd en komt type, message en label niet in PDW bridge aan en dus ook niet in P2000 Dashboard. En dan gaat de verwerking fout en zie je niets in de logging. Voor een juiste werking kan je het beste deze structuur gebruiken. <Drive>\p2000 en dan pdw bridge en p2000dasboard submappen. Dan wordt de commando aanroep dus bijv: C:\p2000\pdwbridge\pdwbridge.exe De argumenten hoef je niet aan te passen.
- Omdat p2000 berichten niet altijd consistent verstuurd worden is het best complex om vast te stellen wanneer een melding volledig binnengekomen is. Op dit moment doet de applicatie dat op basis van de regel met type alpha. Een alarmering op een losse capcode krijgt altijd ALPHA als type mee. Als er meerdere capcodes tegelijk worden gealarmeerd, dan krijgen de individuele regels type GROUP en wordt het bericht afgesloten met een landelijke groepscode in de 20295 range. Die krijgt dan alpha.
Dat is dus direct ook een tekortkoming want je MOET dan wel de groepscodes doorsturen naar PDWbridge want anders krijgt de applicatie bij multi-cap meldingen nooit een alpha regel binnen en gaat hem dus niet verwerken.
UIteraard ga ik voor het tweede punt een structurele oplossing maken maar je kan het nu werkend krijgen door in PDW in de filter een regel voor 20295?? op te nemen. Dan worden alle landelijke codes doorgestuurd. Via de filters kan je dan zorgen dat meldingen niet in het hoofdscherm worden getoond.

Ik zal de update hier ook aankondigen als het zover is maar je kan updates ook zien op P2000dashboard.net