Auteur Topic: sdr++ met Tetra demodulator  (gelezen 2003 keer)

1591 (en 5 gasten) bekijken dit topic.

Online Jalu

• Beginnend Lid
  • **
Re: sdr++ met Tetra demodulator
« Reactie #15 Gepost op: 7 augustus 2026, 12:06:03 »
Ben wel benieuwd op wat voor manier het geluid slecht is. Hier werken de beide versies perfect nu, op dat vlak.

Offline Klikoo

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #16 Gepost op: 7 augustus 2026, 14:37:35 »
https://limewire.com/d/5GX65#Z4XowzZXQE

Dit is de voorlopig laatste versie, zowel voor Windows als Mac gecompileerd en de source code zit er ook bij.

Nieuw: de problemen met pieptonen zouden opgelost moeten zijn. Verbeteringen in de GSSI en ISSI weergave. Mogelijkheid om recent geziene GSSI's van een alpha tag te voorzien, en verbeterde prioriteits functionaliteit.

Bij deze versie (Windows) is de Tetra module niet ingeladen, dus die moest ik er zelf handmatig bij plaatsen (was even zoeken). Geluid is nu erg slecht maar dat zal nog ergens een instelling zijn.

Kan je mogelijk uitleggen hoe je die Tetra module erbij zet? Ik vind nogal moeilijk om die plugins erbij te doen. Heb bij SDR Sharp gedaan, maar dat programma is nu verminkt en moet ik opnieuw zien te installeren. De drivers van de SDR plug zijn wel intact gebleven

Offline Bart

• Gevorderd Lid
« Reactie #17 Gepost op: 7 augustus 2026, 16:20:29 »
Ben wel benieuwd op wat voor manier het geluid slecht is. Hier werken de beide versies perfect nu, op dat vlak.

Het was brokkelig en haperde. Geen idee waarom, alles nagelopen en stond exact hetzelfde als op de eerste versie. Opnieuw gestart en toen werkte het perfect.

Verstuurd vanaf mijn SM-S948B met Tapatalk
Great day to carry 45 pounds of gear up and down 10 flights of stairs.
Uniden UBC125XLT, Uniden SDS100E, Uniden UBCD260DN, AOR AR-DV10, Inrico S200

Offline Bart

• Gevorderd Lid
« Reactie #18 Gepost op: 7 augustus 2026, 16:25:04 »
Kan je mogelijk uitleggen hoe je die Tetra module erbij zet? Ik vind nogal moeilijk om die plugins erbij te doen. Heb bij SDR Sharp gedaan, maar dat programma is nu verminkt en moet ik opnieuw zien te installeren. De drivers van de SDR plug zijn wel intact gebleven

Jazeker, alleen gaat dat vanavond even niet lukken. Uit mijn hoofd zit er in het linker menu iets van een "Module Manager". Deze openklappen en in het rijtje modules de Tetra plugin opzoeken. Links van de filenaam even zelf een naam tikken en op het plusje (+) drukken, dan staat hij erbij.

Verstuurd vanaf mijn SM-S948B met Tapatalk
Great day to carry 45 pounds of gear up and down 10 flights of stairs.
Uniden UBC125XLT, Uniden SDS100E, Uniden UBCD260DN, AOR AR-DV10, Inrico S200

Offline Klikoo

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #19 Gepost op: 7 augustus 2026, 16:50:47 »
Ja, die Module Manager heb ik en daar staat Tetra inderdaad bij. Maar ik heb het idee dat daar iets manco aan is. Bij alle ander plugins kun je ervoor kiezen deze weg te halen met het - tekentje. Kies ik voor een andere plugin, dan staat in het pull down overzicht menu Tetra er echter niet bij. Echter, ik kan wel het label Tetra onderaan rechts selecteren. Daar staat dan alleen het + tekentje bij, geen - tekentje zoals bij de andere plugins. Klik ik op dat + tekentje, gebeurt er niks. Dus ik krijg het gevoel dat alleen het label zichtbaar is, zonder dat er iets onder zit of geactiveerd wordt. (Het is allemaal splinternieuw voor mij, om na lange tijd de hobby weer fanatiek weer op te pakken. Veel veranderd).

Offline Edwin uit 070

• Gevorderd Lid
« Reactie #20 Gepost op: 7 augustus 2026, 16:52:14 »
PB gestuurd maar niets meer gehoord helaas.

Offline Klikoo

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #21 Gepost op: 7 augustus 2026, 17:09:34 »

PB naar mij? Er is niets aangekomen, ook niet in spam folder.

Offline scirocco60

• Gevorderd Lid
« Reactie #22 Gepost op: 7 augustus 2026, 17:32:21 »
Ja, die Module Manager heb ik en daar staat Tetra inderdaad bij. Maar ik heb het idee dat daar iets manco aan is. Bij alle ander plugins kun je ervoor kiezen deze weg te halen met het - tekentje. Kies ik voor een andere plugin, dan staat in het pull down overzicht menu Tetra er echter niet bij. Echter, ik kan wel het label Tetra onderaan rechts selecteren. Daar staat dan alleen het + tekentje bij, geen - tekentje zoals bij de andere plugins. Klik ik op dat + tekentje, gebeurt er niks. Dus ik krijg het gevoel dat alleen het label zichtbaar is, zonder dat er iets onder zit of geactiveerd wordt. (Het is allemaal splinternieuw voor mij, om na lange tijd de hobby weer fanatiek weer op te pakken. Veel veranderd).

Je moet eerst een naam invoeren in het eerste vakje in het balkje  waar het plusje staat. als je dat gedaan hebt werkt het plusje en staat hij in de bovenste vak.
aor 8000 optoscan535 realistic 2035 mts2100 gp300 gp 600 discone  X30 uniden 3500

Offline Klikoo

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #23 Gepost op: 7 augustus 2026, 17:37:51 »
Dank je wel. Dat was hem. Ben ook de manual aan het doorspitten en alles zoveel mogelijk uit te vogelen. :)

Online Jalu

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #24 Gepost op: 7 augustus 2026, 18:04:40 »

Ik heb je bericht wel ontvangen, maar het waren er wat veel. Daarom heb ik hier in het topic even de downloadlinkjes gezet! (Zie pag. 1).

Offline sebastiaan

• Gevorderd Lid
« Reactie #25 Gepost op: 8 augustus 2026, 11:31:07 »
Miss doe ik iets heel stoms fout maar heb het programma gestart, mijn rtl stick zit in de usb maar als ik op play druk gebeurt er niets, moet ik deze nog ergens selecteren en zo ja waar. Ik heb alles al doorgezocht.

Online Jalu

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #26 Gepost op: 8 augustus 2026, 11:42:03 »
Je moet onder ‘Source’ dan RTL-SDR selecteren. Als je systeem de RTL stick herkent, kun je hem dan daaronder selecteren.

Offline sebastiaan

• Gevorderd Lid
« Reactie #27 Gepost op: 8 augustus 2026, 11:49:31 »
Bedankt hij herkent hem alleen denk ik dat er nog iets nog niet goed staat als ik bv 421.0875 selecteer ontvangt die niks terwijl bij de gewone altijd ontvangst, zal ergens nog iets niet goed staan denk ik.

Offline sebastiaan

• Gevorderd Lid
« Reactie #28 Gepost op: 8 augustus 2026, 12:05:20 »
Inmiddels wel ontvangst, 421.0875 hoor de tetra krijg er alleen nog geen gesproken woord uit.

Online Jalu

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #29 Gepost op: 8 augustus 2026, 12:25:59 »
Inmiddels wel ontvangst, 421.0875 hoor de tetra krijg er alleen nog geen gesproken woord uit.

Check onder Sinks even of de Tetra Demodulator wel een output naar speakers/geluidskaart geactiveerd heeft.