Auteur Topic: sdr++ met Tetra demodulator  (gelezen 751 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Offline Jalu

• Beginnend Lid
  • **
sdr++ met Tetra demodulator
« Gepost op: 2 augustus 2026, 13:08:06 »
In samenwerking met Claude ben ik al een tijdje aan het spelen met de broncode van de Tetra demodulator voor sdr++. Inmiddels heb ik een stevig gemodificeerde versie, en ik ben wel benieuwd of er hier mensen zijn die deze eens zouden willen testen.

Wat ik toegevoegd heb:

Meerdere VFO’s (binnen de SDR bandbreedte), max. 12 tegelijk
Stereo mixing, dus meerdere voiceslots tegelijk hoorbaar per VFO
Priority setting op recente SSI’s.
Volgen van gesprekken naar sister carriers. (Rudimentaire trunking support)

Bij interesse, graag even een bericht. Ik heb pre-compiled versies voor Windows en macos, en je kunt ook de sourcecode krijgen mocht je dat willen.

Offline sebastiaan

• Gevorderd Lid
Re: sdr++ met Tetra demodulator
« Reactie #1 Gepost op: 3 augustus 2026, 14:49:36 »
Ik kan Tetra prima volgen hier met de Tetra demodulator in SdrSharp. Natuurlijk zou ik het best willen testen alleen heb ik dus geen SdrSharp ++ Weet niet of dat een probleem is?

Offline fgoede

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 3 augustus 2026, 15:57:20 »
Leuk dat er weer ontwikkelingen zijn.

Ik wil hem ook wel testen. Zit dicht bij Schiphol en ontvang veel Tetra.

Offline SANE83

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 3 augustus 2026, 22:49:28 »
Als het goed is, is alleen TMO ondersteunt in die plugin he? Het zou pas echt mooi zijn als hij ook DMO doet. SDR++ begint steeds meer een favoriet van mij te worden, niet alleen de normale variant maar ook de brown fork.

Offline Jalu

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 4 augustus 2026, 10:49:17 »
Deze plugin doet idd. alleen TMO.

Er zijn meerdere mensen die mij bericht hebben om te willen testen, mocht je ook nog interesse hebben, stuur me dan even een bericht met mailadres, en welke versie je graag zou willen testen; ik stuur het dan via WeTransfer.

Offline Jalu

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 4 augustus 2026, 17:17:31 »
https://limewire.com/d/meK4e#twwXi3S0dH

Omdat er best een hoop mensen me bericht hebben en ik het overzicht een beetje kwijtraak doe ik het even op deze manier. Via de limewire link download je de laatste nightly van SDR++ met daaraan mijn tetra demodulator versie toegevoegd.

Laatste wijzigingen: - nieuwe mixer logica, die hopelijk verstoringen in de audio weergave voorkomt.
                              - Mixer teruggebracht naar maximaal twee kanalen
                              - Avoid functie per SSI en VFO, Prio functie per SSI.

Nog steeds max. 12 VFO's tegelijk.

Ik heb vanzelfsprekend ook de broncode en een Mac versie beschikbaar, voor de liefhebbers.

Offline GuusSa

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #6 Gepost op: Gisteren om 10:25:47 »
Ik zou wel graag een Mac versie willen testen, deze staat niet in de link. Moet dan wel een M(5) versie zijn.

Offline Jalu

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #7 Gepost op: Gisteren om 10:34:53 »
https://limewire.com/d/iTat2#7bZDMk1MII

Laatste versie van SDR++ met de meest recente versie van 'mijn' Tetra demodulator kun je hier downloaden. Limewire links zijn een week geldig.

Is overigens een Apple Silicon binary.

Offline Bart

• Gevorderd Lid
« Reactie #8 Gepost op: Gisteren om 13:21:21 »
Thanks! Heb de Windows versie werkend hier. Ziet er heel goed uit, maar ik hoor alleen geen geluid. Wanneer ik de "gewone" SDR++ downoad en start heb ik wel geluid. Enig idee waar ik zou moeten zoeken?
Great day to carry 45 pounds of gear up and down 10 flights of stairs.
Uniden UBC125XLT, Uniden SDS100E, Uniden UBCD260DN, AOR AR-DV10, Inrico S200

Offline Jalu

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #9 Gepost op: Gisteren om 14:12:04 »
Thanks! Heb de Windows versie werkend hier. Ziet er heel goed uit, maar ik hoor alleen geen geluid. Wanneer ik de "gewone" SDR++ downoad en start heb ik wel geluid. Enig idee waar ik zou moeten zoeken?

Kijk eens onder Sinks of de Tetra demodulator wel zijn output naar Audio stuurt.

Offline Bart

• Gevorderd Lid
« Reactie #10 Gepost op: Vandaag om 09:13:33 »
Ja! Daar stond hij inderdaad op None. Ik had niet verder gekeken dan Radio. Nu loopt hij als een trein, super!!
Great day to carry 45 pounds of gear up and down 10 flights of stairs.
Uniden UBC125XLT, Uniden SDS100E, Uniden UBCD260DN, AOR AR-DV10, Inrico S200

Offline Jalu

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #11 Gepost op: Vandaag om 09:55:13 »
https://limewire.com/d/5GX65#Z4XowzZXQE

Dit is de voorlopig laatste versie, zowel voor Windows als Mac gecompileerd en de source code zit er ook bij.

Nieuw: de problemen met pieptonen zouden opgelost moeten zijn. Verbeteringen in de GSSI en ISSI weergave. Mogelijkheid om recent geziene GSSI's van een alpha tag te voorzien, en verbeterde prioriteits functionaliteit.

Offline GuusSa

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #12 Gepost op: Vandaag om 13:21:01 »
Hij geeft op mijn MacBook aan dat SDR++ en niet kan worden geopend. Iemand het wel werkend op een MacBook Air M5 of soortgelijk?

Offline Jalu

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #13 Gepost op: Vandaag om 13:41:10 »
Hij geeft op mijn MacBook aan dat SDR++ en niet kan worden geopend. Iemand het wel werkend op een MacBook Air M5 of soortgelijk?

Waarschijnlijk heeft dat te maken met de beveiligingsinstellingen op je Mac; mijn versie is niet digitaal ondertekend en standaard blokkeert macos dat tegenwoordig.