Bij deze een mededeling met btrekking tot de ambulances in friesland:
Nieuwe standplaatsen per circa woensdag:
Ambulance 45 Heerenveen
Ambulance 21 Heerenveen
Ambulance 29 Wolvega
Ambulance 27 Lemmer
Neem aan dat de cap codes mee verhuizen.
Deze ambulances zijn van Oenema Ambulance BV. Oenema ruilt eens in de zoveel tijd alle auto's van alle standplaatsen met elkaar. Dit omdat sommige standplaatsen weinig ritten hebben, en die ambulances zodoende ook weing kilometers maken. Daarom gaan auto's met veel kilometers geruild worden met auto's die nog maar weinig kilomters op de teller hebben staan. Dit doet Oenema zolang als ik weet al. Tot op heden hebben de gewisselde auto's nooit hun roepnummer gehouden. Waarschijnlijk zal de 29 die naar Wolvega gaat gewoon de 21 worden (21 staat altijd in Wolvega, 29 in Heerenveen) en de 21 zal dan 29 worden. Waarschijnlijk zal dus ook de 45 die naar Heerenveen gaat de nieuwe 27 worden en de oude 27, de nieuwe 45. Ingewikkeld he?
Sinds de invoering van het C2000 gebeuren heeft Oenema nog niet eerder auto' gewisseld. Ik dacht eens gehoord te hebben dat het uit,- en inbouwen van de C2000 apparatuur een heel karwei moet zijn. Dus weet niet zeker of de oude vlieger van het analoge tijdperk nu ook op gaat.
Maar we zullen zien. Ik heb iemand benaderd die van de Friese ambulances heel veel weet en ons het vast kan vertellen. als ik meer weet horen jullie het, en anders zien we het vanzelf.