Auteur Topic: Uniden 33xlt scanner vs uniden 75xlt en 160dn  (gelezen 195 keer)

GuusSa (+ 1 verborgen) (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Melanie 532

• Nieuw Lid
  • *
Uniden 33xlt scanner vs uniden 75xlt en 160dn
« Gepost op: Vandaag om 10:26:27 »
Ik merk dat de 33xlt beter het binnenkomende signaal beter op pakt dan de 75xlt van uniden die heeft een vertraging net als de 160dn hoe zit dat technisch in elkaar? en is er nog een scanner van een merk zoals de 33xlt?

Offline www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Uniden 33xlt scanner vs uniden 75xlt en 160dn
« Reactie #1 Gepost op: Vandaag om 14:56:00 »
Wat bedoel je precies?

De 33 heeft maar 180 kanalen, de 75 heeft er 300, en de 160 heeft er 1000.
Wanneer je deze scanners vol zet met frequenties, is het logisch dat de 33 sneller is.

Of bedoel je de gevoeligheid?

Of tijdens het zoeken van de banden?

VHF, UHF?

Offline Noway

• Top Lid
Uniden 33xlt scanner vs uniden 75xlt en 160dn
« Reactie #2 Gepost op: Vandaag om 20:32:23 »
Hi Melanie, de scansnelheid van de 33xlt is 3 x langzamer dan van de 75xlt (30 stappen per seconde vs 90 stappen). Ik gebruik de 33xlt vaak in het buitenland op de marineband. Fijn en een klein device. Je kunt een test eenvoudig doen door enkel de marineband op de 75 te laten draaien, geen closecall of priority scan of filters of iets dergelijks, hierdoor wordt het trager. Zelf heb ik het gevoel dat de squelch van invloed is. Het is net dat hij sneller de audio open gooit en je het begin van de uitzending sneller hoort en dat is bij de marineband fijn: korte gesprekken. Trouwens luchtvaart ook, maar daar scant juist de 33xlt langzamer op.

Edit: zag dat ik je andere vraag nog niet beantwoord had. Icom IC-R6 is volgens mij ook enkele analoog. Ik kan je niet helpen bij andere merken, wellicht dat iemand bijvalt in deze topic.

Offline Noway

• Top Lid
Re: Uniden 33xlt scanner vs uniden 75xlt en 160dn
« Reactie #3 Gepost op: Vandaag om 20:59:05 »
BTW heb ook een 160dn en moet zeggen dat ik van de marineband niet onder de indruk ben. Analoog schiet hij naar mijn gevoel te kort, wat wel weer beter gaat op de 3600xlt. Zo blijven we bezig.