Auteur Topic: Uniden 150  (gelezen 618 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Offline peter aor

• Gevorderd Lid
Uniden 150
« Gepost op: 26 juni 2026, 10:59:56 »
Is het al bekend of en wanneer deze scanner leverbaar wordt in Nederland ?.

Offline Klikoo

• Nieuw Lid
  • *
Re: Uniden 150
« Reactie #1 Gepost op: Vandaag om 13:00:16 »
Moet dus de opvolger worden van de Uniden 100. Gemiste kans dat hij geen Tetra heeft? Tetra schijnt toch ook steeds meer te worden gebruikt in Amerika? Waarom dan een scanner voor de Europese markt te doen met wel P25, APCO maar geen Tetra erbij? Zijn trouwens de horror verhalen van de AOR DV10 voorbij, of heeft deze nog steeds last van drift?

Offline wattman

• Gevorderd Lid
« Reactie #2 Gepost op: Vandaag om 17:49:48 »
M.b.t je vraag over de DV-10: ik gebruik deze al jaren, en dat drift verschijnsel heb ik nooit waargenomen. Sinds 2019 zijn er al diverse updates van de firmware geweest.
Het enige nadeel is dat hij minder scoort op analoge frequenties. En de accu gaat niet verschrikkelijk lang mee, d.w.z. 4-5 uur. Maar ik moet zeggen dat ik juist bij mijn UBC-125 accu's blijf wisselen.

Offline peter aor

• Gevorderd Lid
« Reactie #3 Gepost op: Vandaag om 18:30:23 »
De dv10 is best wel een goede ontvanger,je moet gewoon een beetje experimenteren met de squelsh instelling,bij mij staat de squelsh voor fm op 5,voor am op 29.
Regelmatig sluit ik hem aan op de skyscan desktop samen met een Jim 75,prima combinatie.
Enigste probleem blijft dat de scanner regelmatig aan het infuus moet,daar krijgen ze maar geen vinger achter.
De draft is in de loop der jaren na de nodige firmware-updates stukken minder geworden.
Als reserve batterij kan je ook een Yaesu accu gebruiken,de Yaesu 39L,stukken goedkoper dan de originele van AOR en net zo goed.