Auteur Topic: Kathrein Magneetvoet  (gelezen 434 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline 7243

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 437
Kathrein Magneetvoet
« Gepost op: Gisteren om 07:30:44 »
Goedemorgen,

Een vraagje, ik heb een aantal magneetvoet antennes voor VHF liggen, o.a. K 51 16 2.
Echter is de straler hiervan tekort, ik heb wat rond gekeken maar zie online niet zo 1,2,3 een verkoper die de onderdelen verkoopt.

Ik kan wel aan RVS rond komen om de huidige te vervangen maar weet iemand hoe de straler vastzit aan het schroef/kantel deel?
Zou ik de straler ook kunnen verlengen door een koppelbusje te maken waarop een stukje nieuw RVS rond zit wat ik op maat maak?

Hoor het graag als er iemand ervaring mee heeft.

Offline Sigint

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 442
  • COMSPEC
Re: Kathrein Magneetvoet
« Reactie #1 Gepost op: Gisteren om 10:01:09 »
https://postimg.cc/8s1chkLs
Hi,

Zo te zien is het 1 geheel.
Zou hem verlengen met een enkelvoudig kroonsteentje of aardingsklem.
Suc6.
Bye.
Sigint
"Monitoring till 12 GHz"

Offline 7243

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 437
Re: Kathrein Magneetvoet
« Reactie #2 Gepost op: Gisteren om 10:43:53 »
Dank voor je bericht, ik denk dat het "maaktechnisch" een drama zou zijn als het uit een stuk zou zijn maar het is wel gründlich.
Het scharnierpunt is een stuk kleiner als wat ik her en der gewend ben dus het is een beetje een gok om zoiets te bestellen.
Ik zal eens gaan expirimenteren, ik denk dat ik draad snij op de huidige straler en met een klein verloop busje er een stuk opschroef die ik dan op maat kan maken.
Kijken wat dit doet met behulp van de nanoVNA

Offline Edwin uit 070

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 914
Re: Kathrein Magneetvoet
« Reactie #3 Gepost op: Gisteren om 23:07:00 »
Op de Duitse Ebay (Ebay.de) wordt veel oud Kathrein spul aangeboden.

Heel misschien zit ie daar nog bij?

Offline Sigint

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 442
  • COMSPEC
Re: Kathrein Magneetvoet
« Reactie #4 Gepost op: Vandaag om 12:14:32 »
Hi,
Als het niet lukt met een busje heb ik er wel 1.
Bye.
Sigint
"Monitoring till 12 GHz"