Auteur Topic: Waarom heeft Icom nog geen Tetra?  (gelezen 230 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Klikoo

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 4
Waarom heeft Icom nog geen Tetra?
« Gepost op: Vandaag om 07:39:38 »
Ik ben geleidelijk mijn oude hobby weer aan het oppakken, was tot het C2000 tijdperk een idioot fanatiek scannerliefhebber. Het is nu vooral weer veel inlezen en forums afstruinen. Op dit moment nog alleen de Informer 2.0 de hele dag bij me, maar ik ben ook geintresseerd in duurdere ontvangers zoals de AOR5700D en de Icom 8600 of Uniden. Wat mij opvalt is dat alleen AOR Tetra heeft, al dan niet met aparte aankoop. Heeft iemand een idee waarom Icom en Uniden nog geen Tetra voor de EU markt introduceren? Ze hebben wel bijvoorbeeld P25 en andere opties, waar je hier in Europa niets aan hebt. Zou toch geweldig zijn als de IC8600 ook Tetra mogelijkheid zou krijgen?

Offline peter aor

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 253
Re: Waarom heeft Icom nog geen Tetra?
« Reactie #1 Gepost op: Vandaag om 10:05:04 »
Ik hoorde wel dat Uniden er mee bezig is,omdat in Amerika tegenwoordig Tetra wordt gebruikt,net zoals DMR.
Icom heeft ook geen Tetra of DMR porto's / mobilofoons,dus waarom ze dan een ontvanger maken die er mee overweg kan?.
Mijn Icom 8600 kan wel overweg met DMR en Tetra /Entropia als ik de AOR dv1 aansluit op de Icom.
Gewoon met een kabeltje met aan weerszijde een bnc connector,ik had eerder beschreven hoe,als het niet te vinden is stuur dan een pm,ik stuur dan een pb met uitleg,het werkt super.

Offline 7243

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 434
Re: Waarom heeft Icom nog geen Tetra?
« Reactie #2 Gepost op: Vandaag om 12:12:15 »
Zal vast ook iets met rechten te maken hebben waarvoor betaald moet worden om gebruik te mogen maken van de standaard