Auteur Topic: SDS200 of UBCD260 DN  (gelezen 239 keer)

Bart (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Swiebertje@SSB

• Gevorderd Lid
SDS200 of UBCD260 DN
« Gepost op: Gisteren om 22:09:57 »
Hallo, ik ben in het bezit van een SDS 200 maar ook een UBCD160DN. Ik vind de SDS 200 redelijk traag. Als ik beide scanners aanzet en ik ontvang wat, beveiliging of luchtvaart bv ontvang ik op beide scanners de zelfde uitzending. Ik overweeg nu de SDS200 te verkopen en een UBCD260DN terug te kopen. De UBCD260DN lijkt handzamer, makkelijker te bedienen, en lijkt hetzelfde te ontvangen.
Kan iemand mij een reden geven om de SDS200 niet in te ruilen voor een UBCD260DN of een reden om het juist wel te doen.
Ik kan hier in Soesterberg nog diverse beveiliging horen, luchtvaart enz.
SDS200e, UBC125XLTC,  UBCD 160DN, Diamond D130

Offline www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: SDS200 of UBCD260 DN
« Reactie #1 Gepost op: Vandaag om 06:35:15 »
Je kunt ze nooit 1 op 1 vergelijken.
De SDS200 is meer dan 2x zo duur.
Daarnaast heeft programmeren en bediening een zeer steile leercurve.
De SDS200 heeft een onbeperkt aantal kanalen, closecall, kan trunking netwerken volgen.
Daar lever je dan op in.

De UBCD260DN is een prachtige scanner.
Mooi uiterlijk, fijn display, goede knoppen indeling.
Makkelijk te bedienen en programmeren.
Ik vind het de fijnste scanner welke ooit gemaakt is.
Lekker snel signalen scannen, analoog, digitaal, eenvoudig in gebruik, je omgeving uitluisteren.
Wanneer je hem zo gebruikt, is het de beste analoge/digitale scanner die er in de markt te krijgen is.
Voorgeprogrammeerd heb je zelfs geen software nodig.
https://www.semafoonwinkel.nl/Uniden-BCD260DN-Scanner

Offline Noway

• Top Lid
Re: SDS200 of UBCD260 DN
« Reactie #2 Gepost op: Vandaag om 08:49:59 »
Goedemorgen Swiebertje,

Ik heb/had ze eigenlijk alle 3 en wat voor mij doorslaggevend werd is de Record functie (SDS200e) Als ik nu van huis ga, zet ik hem aan en als ik thuis ben luister ik de opnames af, doe ik inmiddels ook op de 3600xlt. Gaf me veel rust ipv opschrijven op een briefje in de auto. Ook een groter (kleuren)display is erg fijn en kan ik meer info op kwijt.

De 260dn is een heel fijn en gebruiksvriendelijk apparaat, maar net zoals andere apparaten wel hier en daar overgevoelig.

Leuke topic en er zijn hier al diverse postings met de verschillen tussen de aanpraten . Succes gewenst.