Auteur Topic: Innovatie PDW | nieuwe PDW 2026  (gelezen 57689 keer)

0 leden (en 3 gasten) bekijken dit topic.

Offline dajero

• Beginnend Lid
  • **
Re: Innovatie PDW | nieuwe PDW 2026
« Reactie #240 Gepost op: Vandaag om 07:19:50 »
Waar kan ik de laatste stabiele versie vinden downloaden ?

6 posts hierboven:

...
Hier zit een betere afbakening in wil je deze eens proberen: https://www.dropbox.com/scl/fi/1mkezswxio9e265so8y3a/pdw3.6.4.exe?rlkey=5ni5djirdk6skdjdak5my7nx5&st=1km6kk6w&dl=0

Offline PD7AC

• Alarmerings functionaris
  • Gevorderd Lid
    • PD7AC
« Reactie #241 Gepost op: Vandaag om 07:48:28 »
Vraag:

Is het ook mogelijk om meerdere teksten te filteren in het gele vlak zoals de foto?

Ik wil dus op de "landelijke code's" zoals ik ze zelf noem een filter zetten. Dus alles met b.v. mijn woonplaats laten zien wat er binnenkomt via PDW.

v.b. :2029568met de tekst Helmond moet hij doorlaten.

Ik zie dat er staat Exact match , is dat hoofdletter gevoelig? of kan je ook kleine letters gebruiken, en als ik meer hits wil zien moet je die comma geschijden plaatsen of semicolum?

Offline flopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #242 Gepost op: Vandaag om 08:03:02 »
Bij versie 3.6.4.:
Ik heb een capcoder in de database staan. Vervolgens kopieer ik deze en vul bij 'text' een plaatsnaam in.
- "Send Telegram" aangevinkt, druk op 'ok' en PDW stopt er mee.
- Nogmaals geprobeerd, nu alleen "Send mail"; PDW stopt er mee.
- Nogmaals, nu allen de plaatsnaam ingevuld, verder niets veranderd; PDW stopt.

Nieuwe filter aangemaakt: PDW blijft werken.

Kan je hier wat mee?

Goedemorgen er zijn drie functies die hier dit gebied raken. Ik krijg het zelf ook niet gereproduceerd.

Wat ik nodig hebt zijn tenminste twee Windows crash reports uit de event viewer. Kan je die kopiëren de ruwe data met de hexadecimale getallen etc mag in plain tekst niet in een screenshot.

Als dat het niet oplost dan kan je een debug build draaien, die ik dan voor je aanlever, dan komt er een specifiek crash report uit.

Hopelijk is het eerste voldoende om te duiden welke functie het betreft dan kunnen we al 66% zoekgebied droppen :)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline SeaSparks

• Gevorderd Lid
« Reactie #243 Gepost op: Vandaag om 08:16:04 »
Ik ga er mee aan de slag en stuur je het via pb.
Was trouwens doorgegaan in oude map, dus nu nieuwe map aangemaakt

Offline flopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #244 Gepost op: Vandaag om 08:25:46 »
Ik ga er mee aan de slag en stuur je het via pb.
Was trouwens doorgegaan in oude map, dus nu nieuwe map aangemaakt

De AI analyse denkt aan een mogelijke bug, graag ook nog even testen in de “oude map” situatie. Dan kunnen we dit oplossen voor iedereen👍

Een test in een nieuwe map kan kan ook een denkrichting geven, de uitkomsten mag je ook delen.

Offline flopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #245 Gepost op: Vandaag om 08:27:34 »
Vraag:

Is het ook mogelijk om meerdere teksten te filteren in het gele vlak zoals de foto?

Ik wil dus op de "landelijke code's" zoals ik ze zelf noem een filter zetten. Dus alles met b.v. mijn woonplaats laten zien wat er binnenkomt via PDW.

Ik zie dat er staat Exact match , is dat hoofdletter gevoelig? of kan je ook kleine letters gebruiken, en als ik meer hits wil zien moet je die comma geschijden plaatsen of semicolum?

Kan je aangeven of je iets mist in de handleiding en of jouw usecase er mogelijk al in staat?

https://github.com/spiralshapeturtle/PDW/tree/master/docs

Offline dajero

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #246 Gepost op: Vandaag om 08:43:30 »
Vraag:

Hiervoor kan je meerdere filterlijnen aanmaken, met in elke lijn een andere tekst in de filter.

Offline PD7AC

• Gevorderd Lid
    • PD7AC
« Reactie #247 Gepost op: Vandaag om 09:07:51 »
Vraag:

Kan je aangeven of je iets mist in de handleiding en of jouw usecase er mogelijk al in staat?

https://github.com/spiralshapeturtle/PDW/tree/master/docs

Deze heb ik gelezen maar kan niet vinden als het mogelijk is meerdere trigger teksten te plaatsen in het veld. Vaak is het zo als je een comma plaatst tussen de teksten dat je meerdere woorden kan gebruiken.

Offline PD7AC

• Gevorderd Lid
    • PD7AC
« Reactie #248 Gepost op: Vandaag om 09:09:41 »
Vraag:

Hiervoor kan je meerdere filterlijnen aanmaken, met in elke lijn een andere tekst in de filter.

Oke maar als je al 16 202 code's hebt en dan ook nog eens 3 woorden die je wenst moet ik dus 3x16 filterlijnen aanmaken :-( zijn dus 48 lijnen wat een totale chaos geeft in PDW. Overzicht is dan geheel weg :-)

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #249 Gepost op: Vandaag om 11:42:04 »
De exact message heb ik ooit gebouwd om het volledige bericht te matchen. Als je "test" matcht op een exact message:

test = TRUE
dit is een test voor Jan = FALSE

Offline flopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #250 Gepost op: Vandaag om 14:52:13 »
Release notes — laatste 3 versies

PDW 3.6.7
   •   "Ignore in Groupcall" filteroptie (FIX [GroupcallScreenHide]): nieuwe checkbox in de Ctrl+F filtereditor (alleen FLEX group mode). Verbergt routine-subscribercodes (kazerne-techniek/monitorcodes) binnen een groepsoproep: capcode-regel uit de monitor/filter-panes, sleept zijn groep niet meer de filterwindow in, en geen filter-beep. Groepsheader + tekst blijven zichtbaar; volledige bericht gaat ongewijzigd naar monitorlog en alle feeds. Opgeslagen als bit 0x80 in filters.ini, gemarkeerd IGN-GRP in het overzicht. Wederzijds exclusief met "Monitor only".
   •   Windows-toast volgt de scherm-verberging (FIX [GroupcallToastHide]: de toast toonde voorheen nog precies de verstopte codes; nu niet meer. Logs/feeds onaangeroerd.

PDW 3.6.6
   •   Reject-log opmaak in groepsoproepen (FIX [LogRejected]): verdwaalde lege scheidingsregel vóór elke rejected subscriber verholpen; in FlexGroupMode compacte logging worden rejected subscribers nu correct ingesprongen onder de groepsheader geschreven.
   •   Lange logregels niet meer gedropt of aan elkaar geplakt (FIX [LogLineSplit]): de oude 1 KB-buffer dropte hele regels of knipte de newline weg, waardoor labels/teksten tussen berichten sprongen. LogManager splitst lange regels nu byte-exact over ring-buffer-slots onder één lock.

PDW 3.6.5
   •   Reject-filters matchen nu op capcode + tekst (FIX [RejectText]): tekstveld werd voorheen weggegooid bij reject; nu bewaard. Plus [RejectActions] (niet-toepasselijke acties grijs) en [RejectLabel] (label op reject-filter t.b.v. de rejected-log).
   •   Verhaspelde logregels gefixt (FIX [LogWriteOrder]): stabiele sort op FIFO-index, per-bestand-volgorde behouden.
   •   Rejected berichten naar disk loggen (FIX [LogRejected]): nieuwe optie "Also log rejected messages" — volledige log, blijft van scherm/feeds weg.
   •   Whole-word matching met = (FIX [FilterWholeWord]): compleet de operatorset ^ & | = gedocumenteerd in handleiding.

https://www.dropbox.com/scl/fi/ous4tg38kljmuqispt4e5/pdw3.6.7.exe?rlkey=f6o34xy79osjg98fo0c7nq3hp&st=p7rcbofp&dl=0

Bekende issues de bug van SeaSparks mbt capcode filters, wacht op windows logs voor verdere afhandeling.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #251 Gepost op: Vandaag om 15:35:04 »
"Ignore in Groupcall" filteroptie is zeer handig. Kan je allerlei overbodige codes weglaten op je scherm maar ze worden wel gelogd.
Onderstaand een afbeelding met de juiste instellingen.