Auteur Topic: Interesse in nieuwe PDW (3.2b01) versie?  (gelezen 17458 keer)

Faramir, Wopper, adscanner, Hunter, PD7AC (en 7 gasten) bekijken dit topic.

Online Wopper

• Gevorderd Lid
Re: Interesse in nieuwe PDW (3.2b01) versie?
« Reactie #75 Gepost op: Vandaag om 09:59:36 »
Dank je wel Peter, dat verduidelijkt het een en ander. Ik houd de teller in de gaten.

Enable de live debug log onder opties in de bijgesloten versie, letop dat schrijf best wat data weg, laat het niet onnodig aan staan. https://www.dropbox.com/scl/fi/ce81plo3dn10gi9s9nh9q/pdw3.3B16.exe?rlkey=t02veumfqy3f8dor60wvl769s&dl=1

Graag het volgende als complete set aanleveren:
>Teller waarde opgelopen?
>no-si-groupcalls.txt houdt bij welke SI's gemist worden-> dat specifieke gemiste bericht kan je dan matchen in de volgende twee logs.
>Daarna match je dat bericht in reeds bekende 26MAY11.log bestand en kopieer je die ook, en de melding ervoor en erachter.
>Daarna match je dat bericht in het nieuwe 26MAY11_pdw_debug.log bestand en kopieer je die ook, en de melding ervoor en erachter. Vrij technische log je kan hier wat ruimer kopiëren.

Er zit nog veel meer in deze versie, allemaal in beta stadium:
>ALPHA-F is vervallen omdat de block duplicates dit veld ook gebruikt. Als je nu een gefragementeerd bericht hebt zie je een blauw sterretje achter de capcode en "fragmented"in de logs.
>Oude code vernieuwd zodat moderne virusscanners minder snel blokkeren. Bijvoorbeeld het slicer component niet mee builden op x64.
>Betere initialisatie van variabelen, betere boundrys, kleine memory leaks opgelost
>Mail snelheid verhoogd, door 1000ms buffer te reduceren
>MQTT feed ctrl-q waarbij je selectief alle velden wel/niet door kan geven
>WebHook feed ctrl-w waarbij je selectief alle velden wel/niet door kan geven
>Filter window multiple edits schakelt nu niet meer het monitor only vinkje als je dat zelf niet wijzigt.
>Boven in de titlebar is na het eerste bericht nu permanent [FLEX] of [POCSAG] zichtbaar.

Online Faramir

• Gevorderd Lid
« Reactie #76 Gepost op: Vandaag om 12:32:56 »
Heb de log optie aangezet en ik kijk of ik iets kan vinden. Eerder heb ik een fout gemaakt, bij mijn vraag om de mode blijvend in de venster titel te plaatsen.
Ik gaf aan de Monitor setting te nemen en dat moest de 'Mode' setting zijn uit de Interface -> Setup. Die is wel geschikt om duidelijk te Flex van Pocsag te onderscheiden en in de titel te plaatsen.
Absoluut geen must maar ergens in een moment dat het erbij kan zou het heel erg handig zijn. Met excuses voor de foute aangave van mij.

Online Wopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #77 Gepost op: Vandaag om 12:42:16 »
Heb de log optie aangezet en ik kijk of ik iets kan vinden. Eerder heb ik een fout gemaakt, bij mijn vraag om de mode blijvend in de venster titel te plaatsen.
Ik gaf aan de Monitor setting te nemen en dat moest de 'Mode' setting zijn uit de Interface -> Setup. Die is wel geschikt om duidelijk te Flex van Pocsag te onderscheiden en in de titel te plaatsen.
Absoluut geen must maar ergens in een moment dat het erbij kan zou het heel erg handig zijn. Met excuses voor de foute aangave van mij.

Ik begrijp je niet ;-) je hebt nu in de titel balk permanent [FLEX] staan na het eerste ontvangen bericht, het blijft er continu staan. Daar kan je ook op filteren toch?

Online Faramir

• Gevorderd Lid
« Reactie #78 Gepost op: Vandaag om 13:15:44 »
Bij mij ziet de venstertitel er zo uit:

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #79 Gepost op: Vandaag om 13:17:24 »

Online Faramir

• Gevorderd Lid
« Reactie #80 Gepost op: Vandaag om 13:25:26 »
Daar begrijp ik niets van. Heb ik dan ergens een instelling verkeerd staan?

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #81 Gepost op: Vandaag om 13:29:02 »
Ik heb niks aan of uit hoeven zetten.

Online Faramir

• Gevorderd Lid
« Reactie #82 Gepost op: Vandaag om 13:40:39 »
En draai jij ook pdw3.3B16?

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #83 Gepost op: Vandaag om 13:42:29 »
Ik test nu versie 3.6_debugging.
Maar met eerdere versies had ik ook al FLEX in de balk staan.

Online PD7AC

• Alarmerings functionaris
  • Gevorderd Lid
    • PD7AC
« Reactie #84 Gepost op: Vandaag om 13:49:06 »
Wat is de meerwaarde hiervan, als de decodering juist is, is het toch oké? Word zo wel een hele lange discussie.

Online Faramir

• Gevorderd Lid
« Reactie #85 Gepost op: Vandaag om 13:49:28 »
Ik draai de versie die Wopper in zijn post van zeg maar 11:00 heeft staan.
Maar ik heb geen idee waarom bij mij de titel anders is.

Online Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #86 Gepost op: Vandaag om 13:56:16 »
Is het niet gewoon omdat Faramir ook pocsag enabled heeft? Als je alleen Flex decodeert dan heb je daar verder weinig last van, maar ik denk dat dit de clou is. Pocsag helemaal uitvinken. En op het andere systeem Flex uitvinken.

Wat is de meerwaarde hiervan, als de decodering juist is, is het toch oké? Word zo wel een hele lange discussie.

Schijnt toch net een van de doelen van zo'n forum te zijn?

Online Wopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #87 Gepost op: Vandaag om 14:00:32 »

Iemand vroeg deze feature aan in dit topic zodat hij iets met slimme monitor software kon optimaliseren. Het is inderdaad zo dat je, zover ik weet, per PDW applicatie maar één protocol kan decoderen. Het is zoals Peter zegt POCSAG uit / FLEX aan, en andersom.

Online Faramir

• Gevorderd Lid
« Reactie #88 Gepost op: Vandaag om 14:03:59 »
Pocsag helemaal uitvinken.

Bingo, dank je wel Peter!

Online Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #89 Gepost op: Vandaag om 14:10:04 »
Iemand vroeg deze feature aan in dit topic zodat hij iets met slimme monitor software kon optimaliseren. Het is inderdaad zo dat je, zover ik weet, per PDW applicatie maar één protocol kan decoderen. Het is zoals Peter zegt POCSAG uit / FLEX aan, en andersom.

Pocsag en Flex kunnen tegelijk worden gedecodeerd. In elk geval, in PDW. Andere modes (ERMES, Mobitex, Acars) wijken zodanig af dat je deze echt apart moet selecteren.