Auteur Topic: ARC260 UBCD160DN virtual console en scope werken niet  (gelezen 304 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline SilverstarNL

• Nieuw Lid
  • *
ARC260 UBCD160DN virtual console en scope werken niet
« Gepost op: Gisteren om 14:13:05 »
Hallo allemaal,

Ik heb onlangs de UBCD160LN scanner aangeschaft inclusief de Butel ARC260 software. Zit op laatste versie 2.00 build 11.
Ik krijg het virtual console en de bandscope niet werkend. Virtual console laat gewoon niets zien, bandscope geeft altijd de foutmelding: "Search range is too small (0) etc." wat ik ook invul.
Ik heb netjes de USB driver geïnstalleerd en ziet er in device manager ook goed uit.
Ik kan de scanner via diezelfde com poort ook netjes uitlezen en de info downloaden.

Als ik de demo versie van Proscan gebruik, werkt die onmiddellijk met een virtual console ala 260.

Iemand enig idee?

Gr. Arnold
Uniden UBCD160DN

Online www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: ARC260 UBCD160DN virtual console en scope werken niet
« Reactie #1 Gepost op: Gisteren om 15:15:10 »
Ik zal morgen even meekijken heb nu 24 uursdienst, en niks bij de hand.
Maar het werkt wel degelijk.
Even oppassen met . en , bij de frequentie ingave.

Offline Noway

• Top Lid
« Reactie #2 Gepost op: Gisteren om 17:26:40 »
Heb ik ook gehad. Ben net thuis en zal de laptop even opstarten.
Probeer bij bandscope de range in ieder geval even klein bereik te geven: bijv. 430 tot 431.
Tot zo.

Offline sebastiaan

• Gevorderd Lid
« Reactie #3 Gepost op: Gisteren om 17:46:24 »
Bij mij lukt het ook niet

Offline Noway

• Top Lid
« Reactie #4 Gepost op: Gisteren om 17:55:59 »
Het is heel crappy en voor eigen risico:
Zet bandscope op 431-470, auto,12,5 atton uit en Save Waterfall on exit ook uit, als je dan op start/update klikt, dan gaat de bandscope werken. Alleen: !
De range klopt niet, want bij mij begint hij bij 830, SQL klopt niet. Als je vervolgens op stop drukt dan stopt hij. Druk je weer op stop (!) dan begint hij weer (?!). Druk op stop (dus 160dn op Hold, en sluit Bandscope af. Je ziet dan in je 160dn scherm nog steeds Butel bandscope staan en die krijg je alleen maar weg door op Hold te drukken, voer een willekeurige frequentie in, weer op Hold en dan weer Hold. Hij gaat lopen en als je nu op Scan drukt, werkt alles weer normaal.

VC wou bij mij ook niet, dus ik denk dat Butel weer wat werk heeft. Het heeft wel gewerkt, dus dat zou na de laatste update gebeurd moeten zijn. Ze houden geen changelog (!) bij, dus helaas…

• Top Lid
« Reactie #5 Gepost op: Vandaag om 08:37:47 »
Hallo allemaal,

Ik heb onlangs de UBCD160LN scanner aangeschaft inclusief de Butel ARC260 software. Zit op laatste versie 2.00 build 11.
Ik krijg het virtual console en de bandscope niet werkend. Virtual console laat gewoon niets zien, bandscope geeft altijd de foutmelding: "Search range is too small (0) etc." wat ik ook invul.
Ik heb netjes de USB driver geïnstalleerd en ziet er in device manager ook goed uit.
Ik kan de scanner via diezelfde com poort ook netjes uitlezen en de info downloaden.

Als ik de demo versie van Proscan gebruik, werkt die onmiddellijk met een virtual console ala 260.

Iemand enig idee?

Gr. Arnold

Getest met V2 B11 en de UBCD260DN (zal voor 160 zelfde zijn neem ik aan):
Virtual Control:
Tabblad VC Setup: comport ingeven, eventueel Auto Start aanvinken => Werkt direct.

Scope/Waterfall:
VC Moet dan afgesloten zijn, anders is comport bezet.

Ik heb 144.0000 en 146.0000 ingegeven.
Start/update => Werkt direct.

Ook op scanner is te zien en te horen dat het werkt.
Je kunt ook snel testen op bijv. P2000 signaal. Ik heb als center 169 ingegeven, en een span van 1 MHz.
Wat mij betreft is het niet crappy of risicovol.

• Top Lid
« Reactie #6 Gepost op: Vandaag om 08:52:40 »
Edit:
Je kunt ook snel testen op bijv. P2000 signaal. Ik heb als center 169 ingegeven, en een span van 2 MHz, step 10.

Offline Noway

• Top Lid
« Reactie #7 Gepost op: Vandaag om 09:33:36 »
Hi Semafoonwinkel, zou je het ook willen testen met de 160dn? Ik ga straks testen met jouw settings.

De USBC voor de 160dn wordt ook gebruikt voor het laden van de 160dn en ik denk dat hier de issue zit.  Wat hierboven is aangegeven door mij is daadwerkelijk ook het geval. Dus Waterfall werkt maar niet tussen die waarden, maar ik zal straks jouw settings proberen. Wil je dan op de 160dn mijn settings proberen ?

Laatste versie Butel.

• Top Lid
« Reactie #8 Gepost op: Vandaag om 09:50:20 »
Werkt ook probleemloos.
Eigenlijk altijd zo geweest, ik ken het niet anders.
Op 2 PC's getest.

Meestal gaat het bij anderen fout omdat:
- COM-port verkeerd is ingegegeven.
- betreft een Chrome book.
- een , wordt ipv een . ingegegeven.

Offline Noway

• Top Lid
« Reactie #9 Gepost op: Vandaag om 09:52:23 »
Dank je voor het testen. Heb een W10, dus geen Chromebook en de poort staat altijd goed. Zal straks even testen, nu even weer door werken. Enorm bedankt voor het meekijken

• Top Lid
« Reactie #10 Gepost op: Vandaag om 10:13:34 »
Ik heb ook met W10 getest.
Heeft ook altijd probleemloos gewerkt.
Eventueel andere PC proberen, en USB-C kabel checken (er zijn ook (very cheap) kabels welke alleen kunnen opladen).

Offline Noway

• Top Lid
« Reactie #11 Gepost op: Vandaag om 14:57:37 »
Okay, gaan we:
Butel heeft naam Custom Search 10 op de 160DN de naam verandert in Butel Software. Als je dus klikt op Bandscope op je laptop klikt gaat hij daar in kijken, ondanks dat ik andere waarden mee heb gegeven in de software. Dat is de reden dat ik alle stappen die ik neem dit niet kan aanpassen . Blijkbaar is dit ontregelt. Zou je willen kijken of hij dit wel bij jou doet en ook op Costum 10 de naam heeft verandert?

Tussen 2 haakjes: misschien is een factory reset een goede oplossing, Costum 10 kan je niet verwijderen, wel editen. Zjjn er dingen waar ik rekening mee moet houden na een harde reset (backup natuurlijk)? Alvast bedankt voor het kijken.

• Top Lid
« Reactie #12 Gepost op: Vandaag om 17:15:54 »
Zal collega vragen, ben een weekje naar de Chinees, jaarlijkse dealer meeting.