Auteur Topic: Nieuw SDR software genaamd Mykola.  (gelezen 4740 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Noway

• Top Lid
Re: Nieuw SDR software genaamd Mykola.
« Reactie #45 Gepost op: 28 februari 2026, 21:44:36 »
Goeiedag zeg, ….

Offline Edwin uit 070

• Gevorderd Lid
« Reactie #46 Gepost op: 1 maart 2026, 08:17:37 »
Er werd geopperd een prijs van $99 per jaar of $240 voor een life time abonnement.

Die prijzen zijn wat mij betreft een beetje over de top, hoe leuk de software ook werkt. Ik baal er ook van dat steeds meer software alleen nog via een abonnement te krijgen is...

Overigens zag ik ook deze software: https://khanfar-spectrum-analyzer.web.app/5.html  . Analog Radio Hunter. Nog geen tijd gehad om te proberen. In de beschrijving ziet het er leuk uit.

Offline Robert

• Gevorderd Lid
« Reactie #47 Gepost op: 1 maart 2026, 08:21:16 »
Van de Analog Radio Hunter zijn een aantal virusmeldingen te vinden.
Bij mij meldt Eset ook een trojan.

Offline Sigint

• Gevorderd Lid
  • COMSPEC
« Reactie #48 Gepost op: 1 maart 2026, 11:40:19 »
Hi,

Er staat onderaan wat over false positives.
"Important Security Note: Some antivirus software may flag our executables as potentially suspicious.
 This is a common false positive issue with software compiled using PyInstaller. "
Bye.
Sigint
"Monitoring till 12 GHz"

Offline Noway

• Top Lid
« Reactie #49 Gepost op: 1 maart 2026, 12:26:08 »
Ansich logisch, want PyInstaller pakt de Python‑code in een gecomprimeerde bundel met een eigen bootloader. Dat lijkt technisch op hoe sommige malware werkt. De antivirus scanner vindt de structuur van de Pyinstaller verdacht en reageert daar natuurlijk terecht op. Als de maker te vertrouwen is, is het geen probleem.

Offline vdKaa

• Gevorderd Lid
« Reactie #50 Gepost op: Vandaag om 08:40:30 »
Ik had zelf nog helemaal niets gelezen over evt. prijzen. Op Radioreference laat hij zich nog niet over prijzen of evt abonnementsvormen uit. Wel zijn een flink aantal mensen op Radioreference erg enthousiast over het programma en helpen de ontwikkelaar met testen en suggesties ter verbetering. Misschien drijven ze met hun enthousiasme over het programma de prijs een beetje op. Of de ontwikkelaar met prijzen vanaf $99,= per jaar nog veel potentiële klanten over houdt vraag ik me af. Mocht hij het echter voor elkaar krijgen om ook digitale signalen in Mykola snel te kunnen moduleren en opnemen (gevraagd op radioreference) dan wordt het misschien een ander verhaal.

Mykola draait bij mij met een Airspy mini en 1 VFO op WIN10 Pro. De civiele luchtvaartband wordt dan nog steeds snel gescand. Open ik 3 VFO’s dan krijg ik problemen met geluid (niet volume) en scan snelheid. Mijn MSI WIN10 laptop komt uit 2012 dus het viel me sowieso mee dat het met 1 VFO nog snel werkt. Op mijn Lenovo WIN11 laptop draait het als een zonnetje maar daar zijn de speakers dan weer kwalitatief wat teleurstellend (netjes gezegd ;D).
TRX-1e, UBC125XLT, UBCD160DN, UBCD3600XLT, SDS200e, Airspy mini, Inrico S200

Offline MichSouth

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #51 Gepost op: Vandaag om 10:22:30 »
De ontwikkelaar geeft aan dat hij zelf terugkerende licentiekosten heeft vandaar de prijs van $ 99,- /jaar.

Offline Gotya

• Gevorderd Lid
« Reactie #52 Gepost op: Vandaag om 11:49:31 »
Citaat
Ik had zelf nog helemaal niets gelezen over evt. prijzen

De prijzen heeft hij genoemd op zijn Discord kanaal waar ook vragen gesteld kunnen worden die relatief snel worden beantwoord.
Ik denk dat je deze software moet zien als een soort Close Call functie die op sommige ontvangers aanwezig alleen Mykola heeft een veel groter ontvangst gebied, alhoewel ik gemerkt hebt dat eenmaal ontvangen frequenties en overgezet naar een gewone ontvanger veel meer "hits" heeft dan met de SDR ontvanger, middels een multicoupler aangesloten op dezelfde antenne.
Een vervanger voor andere SDR software zal het denk ik niet worden, zie het meer als aanvulling en ook daarom vind ik de genoemde prijs (op Discord) erg aan de hoge kant.
Maar aan de andere kant is het wel mooie software om de gebruikte frequenties van het moment te vinden en kun je met de "Free" versie goed uit de voeten.

Offline Edwin uit 070

• Gevorderd Lid
« Reactie #53 Gepost op: Vandaag om 14:51:21 »
Ik had zelf nog helemaal niets gelezen over evt. prijzen. Of de ontwikkelaar met prijzen vanaf $99,= per jaar nog veel potentiële klanten over houdt vraag ik me af. Mocht hij het echter voor elkaar krijgen om ook digitale signalen in Mykola snel te kunnen moduleren en opnemen (gevraagd op radioreference) dan wordt het misschien een ander verhaal.

Dat kan je ook al gewoon met DSDPlus (al is dat een vrij ingewikkelde softwaresuite).

Mykola zoekt razendsnel. Mijn ideale combinatie is zoeken met Mykola en dan luisteren met DSDPlus. Ik heb daar geen 99 euro voor over.

Of Mykola moet er nog een decoder voor encrypted signalen instoppen :-)

Offline vdKaa

• Gevorderd Lid
« Reactie #54 Gepost op: Vandaag om 20:20:49 »
Prijzen voor de Amateur versie staan nu online. Inderdaad $99,= per jaar of $240 eenmalig (perpetual)

Offline Noway

• Top Lid
« Reactie #55 Gepost op: Vandaag om 20:32:42 »
Ook in Euro’s valt het niet mee

Offline vdKaa

• Gevorderd Lid
« Reactie #56 Gepost op: Vandaag om 21:13:08 »
Nog even één of twee maandjes wachten. Dan staat de US-dollar waarschijnlijk al een stuk lager. Dan toeslaan met een lifetime versie 😁😁😁

Offline Noway

• Top Lid
Nieuw SDR software genaamd Mykola.
« Reactie #57 Gepost op: Vandaag om 21:39:03 »