Auteur Topic: Vraag over de Radtel RT-920  (gelezen 1587 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Roel B

• Nieuw Lid
  • *
Re: Vraag over de Radtel RT-920
« Reactie #15 Gepost op: 1 december 2025, 20:36:08 »
Beste mensen bedankt voor alle reacties

Ik heb nog niet eens alles kunnen lezen omdat er tijdens het schrijven van antwoorden paniek uitbrak
De telefoon van mijn vrouw was in de wc gevallen dat was even balen.

In paniek sluit ik de computer af zonder op te slaan dus ik moet weer opnieuw beginnen.

Het kan nu even duren voor ik antwoord geef, die telefoon gaat nu even voor

Offline Noway

• Top Lid
« Reactie #16 Gepost op: 1 december 2025, 20:39:16 »
Hi Roel,

Succes! Zeer bekend fenomeen: veel dames hebben namelijk de telefoon in hun achterzak. Doe maar rustig aan, we hebben toch geen andere plek om heen te gaan, dus we zien je vanzelf weer verschijnen

Offline Roel B

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #17 Gepost op: 9 december 2025, 10:53:50 »
Goedemorgen allemaal,

Het heeft even geduurd maar ik ben er weer, ik ga proberen het zo kort mogelijk te houden
want schrijven is nou niet bepaald mijn hobby haha.

Om eerlijk te zijn was ik eigenlijk op zoek naar iemand die ook zo’n RT-920 heeft om te vergelijken
of de signaalmeter ook helemaal uitslaat met de squelch op 0 maar die heeft zich nog niet gemeld.

Ik ben bekend met de werking van de squelch dus dat is het probleem niet, heb ook al diversen
filmpjes op Youtube bekeken maar wat ik wil weten is niet te vinden.

Ik heb voor een portofoon gekozen omdat ik ook de mogelijkheid wilde hebben om op de daarvoor
bestemde kanalen zonder licentie te kunnen zenden als dat zo uitkomt (zat vroeger op de 27 Mc).

Storingen heb ik volgens mij niet echt last van ondanks de zonnepanelen van de buurman ook gezien
dat mijn andere portofoon er geen last van heeft, die heeft weer andere problemen met name in Chirp.

De 920 heb ik gekocht op marktplaats van iemand die hem nieuw en voorgeprogrammeerd verkocht
maar die laat ook niets meer horen ondanks dat hij aangeboden had om te helpen.

Misschien kom ik er ooit nog eens achter.

Met name wil ik Noway, Semafoonwinkel, Edwin en Henk bedanken voor de hulp.

Roel B

Offline Noway

• Top Lid
« Reactie #18 Gepost op: 9 december 2025, 20:10:02 »
Hi Roel,

Ik ken iemand die een RadTel 950 Pro heeft. Kan ik hem hetzelfde vragen? Momenteel met vakantie.

Offline Roel B

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #19 Gepost op: Gisteren om 08:55:50 »
Hoi Noway,

Als je dat zou willen doen... heel graag, Het is ook de 900 serie denk dat het wel kan.

Offline Noway

• Top Lid
« Reactie #20 Gepost op: Gisteren om 10:14:45 »
Hi Roel B,

Beschrijf volledig je vraag (wat en hoe te testen) en ik stuur het door

Offline Roel B

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #21 Gepost op: Vandaag om 13:15:49 »
Hoi Noway,

Bij deze mijn vraag: Vanwege het feit dat ik op mijn locatie in Hoofddorp vrijwel niets hoor
op mijn Radtel RT-920 behalve het vliegverkeer luister ik vaak met de squelch uit op 0 dus.
Normaal gesproken hoor je dan zenders die of wat verder weg zitten of wat zwakker zijn
en niet door de squelch heen komen.

Bij de 920 is het zo dat de signaalmeter meteen vol uitslaat alsof er een hele sterke zender
binnen komt, bij mijn andere apparatuur is dat niet zo die geven slechts 2-3 streepjes aan.
Het kan toch niet zo zijn dat de 920 zo gevoelig is voor de ruis die binnen komt dat de meter
helemaal de hoek in slaat.

De beste manier om er achter te komen of dit normaal is bij Radtel is volgens mij vergelijken
met een andere Radtel uit de 900 serie en Noway bood deze mogelijkheid aan.

De test is makkelijk, zet de squelch op 0 en kijk wat de signaalmeter doet op de kanalen.

Ben razend benieuwd wat ik te horen krijg.

Alvast bedankt voor de moeite