Auteur Topic: Uniden SDS150  (gelezen 4530 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline vdKaa

• Gevorderd Lid
Re: Uniden SDS150
« Reactie #45 Gepost op: 22 november 2025, 17:43:09 »
Ik dacht dat jij veel contact met de ontwikkelaar van Butel had? Volgens mij gaf je een tijdje geleden aan dat je iemand in Nederlands had gesproken die een SDS150 (test unit) heeft. Lijkt mij dat dit, net als bij de 160DN, de ontwikkelaar van Butel is. Butel wordt ook veel in de USA gebruikt en hij zal zijn software voor de SDS150 moeten kunnen testen. Uniden USA gaat denk ik niet meerdere SDS150 naar Nederland sturen. Avera zou nl. alleen opportuun zijn bij een evt. Europees model.

Of er dPMR komt weet ik natuurlijk niet. Ik heb dacht ik die vraag op radioreference voorbij zien komen. Die vraag is alleen van dezelfde categorie als die of er een upgrade voor TETRA komt. Aangezien dPMR wel op de SDS100e mogelijk is lijkt het me niet onlogisch dat het, bij een evt. Europees model van de SDS150, ook mogelijk zal zijn.
TRX-1e, UBC125XLT, UBCD160DN, UBCD3600XLT, SDS200e, Airspy mini, Inrico S200

Offline www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
« Reactie #46 Gepost op: 22 november 2025, 17:50:52 »
Gommert (ontwikkelaar van Butel) heb ik zakelijk contact mee.
Dat is ook mijn meldpunt voor vragen en opmerkingen.
Iedereen kan dat overigens daar doen.

Eén van de test engineers van Avera zit op dezelfde sportclub als ik.
Maar die had de 150 nog niet liggen.

Nu moet ik ook zeggen dat ik van de 150 momenteel niet veel verwacht.
Te veel onzekerheden, stop er daarom zelf nog niet teveel tijd in.

Offline vdKaa

• Gevorderd Lid
« Reactie #47 Gepost op: 22 november 2025, 18:08:36 »
Ik volg de ontwikkelingen op radioreference. Niet omdat ik zelf een SDS150 zou willen maar meer omdat ik de ontwikkeling interessant vindt. Ik ben nl erg benieuwd of er echte verbeteringen t.o.v. de SDS100/200 zijn. Mijn eigen ervaring met de SDS-serie is nl. een haat/liefde verhouding met de SDS200e. Zeker wat betreft het eeuwige geklooi met de filter instellingen en het trage scannen. Ik heb vaak de neiging om ‘m in de verkoop te doen 😁. Een zelfde type scanner (SDS-serie) zal ik dus niet snel meer aanschaffen.
TRX-1e, UBC125XLT, UBCD160DN, UBCD3600XLT, SDS200e, Airspy mini, Inrico S200

Offline Noway

• Top Lid
« Reactie #48 Gepost op: 25 november 2025, 20:35:40 »

Offline MikeXenu

• Gevorderd Lid
« Reactie #49 Gepost op: 26 november 2025, 09:42:59 »
Ik dacht dat jij veel contact met de ontwikkelaar van Butel had? Volgens mij gaf je een tijdje geleden aan dat je iemand in Nederlands had gesproken die een SDS150 (test unit) heeft. Lijkt mij dat dit, net als bij de 160DN, de ontwikkelaar van Butel is. Butel wordt ook veel in de USA gebruikt en hij zal zijn software voor de SDS150 moeten kunnen testen. Uniden USA gaat denk ik niet meerdere SDS150 naar Nederland sturen. Avera zou nl. alleen opportuun zijn bij een evt. Europees model.

Gommert van Butel is Vice President Telecommunications bij Avera - op die manier 2 vliegen in 1 klap met 1 unit.