Auteur Topic: Boston Police gaat digitaal, maar gaat ook streamen.  (gelezen 287 keer)

Alwin (en 1 gast) bekijken dit topic.

Online Bart

• Gevorderd Lid
Boston Police gaat digitaal, maar gaat ook streamen.
« Gepost op: 7 augustus 2025, 18:14:42 »
Binnenkort gaat de Boston Police overstappen van hun analoge systeem naar een digitaal systeem met encryptie en zal dus niet meer met reguliere scanners te beluisteren zijn. Om toch transparant te kunnen blijven gaan ze hun gesprekken, met enige vertraging, zelf streamen. Best bijzonder dacht ik.

Originele bericht op Facebook:  https://www.facebook.com/share/p/1BxY48avbN/

Voor wie geen Facebook heeft:

The Boston Police Department (BPD) will be converting its analog radio system to a digital encrypted radio system on August 9, 2025.

This means that Boston Police radio transmissions will no longer be available via traditional analog radio scanning equipment. To continue to provide transparency to our communities, BPD will provide publicly accessible audio feed of our radio system via RapidSOS. This service does not require any fees, logons or a user account to monitor/listen.

The online feed provided by the department will make it easier for people to monitor the BPD dispatch channels. No specialized knowledge or scanning equipment will be needed. The feed will be delayed slightly to prioritize public and officers safety. It will help ensure first responders are the first to arrive on what may be a dangerous scene and that perpetrators will not be alerted to officers’ activity.

The feed can be accessed by going to http://radio.rapidsos.com/boston

Links will be easily accessible from our website, BPDnews.com and our social media channels, once it goes live on August 9th.

BPD is working with our partner agencies to ensure continued coordination and interoperability by radio without a disruption in services.

The upgrade to digital radio is being made based on a number of factors which include, but are not limited to, the following:

Updating antiquated equipment
Providing better coverage
Lessening background noise and static
Preventing interference/interruption that is unintentional or intentionally done by bad actors
Preventing bad actors from monitoring police activity
Great day to carry 45 pounds of gear up and down 10 flights of stairs.
Uniden UBC125XLT, Uniden SDS100E, Uniden UBCD260DN, AOR AR-DV10

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
Re: Boston Police gaat digitaal, maar gaat ook streamen.
« Reactie #1 Gepost op: 7 augustus 2025, 22:08:53 »
Bijzonder, interessant genoeg om in de gaten te houden denk ik :)

Offline elsinga

• Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
« Reactie #2 Gepost op: Gisteren om 08:35:59 »
Ben benieuwd hoe lang de vertraging gaat zijn. Om ervoor te zorgen dat ramptoeristen en boeven er niets aan hebben zal dat minimaal de reactietijd moeten zijn. Ik gok dat het minimaal 15 minuten zal zijn.
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline wattman

• Gevorderd Lid
« Reactie #3 Gepost op: Gisteren om 12:38:33 »
Minder bijzonder vanuit het perspectief in de USA dat je als burger (denk dan vooral aan de pers) je overheid moet kunnen controleren.  Inderdaad wel een ander perspectief als het Tetra/versleuteld/staatsgeheim uitgangspunt in Europa. Overigens betekent dat ook in de USA niet dat er een onbeperkt recht zou bestaan. De wetgeving varieert nogal per staat. Ook gaat men er vanuit dat als er goede redenen zijn om het afluisteren tegen te gaan, de politie dan maar encryptie moet gebruiken. Ik denk dan ook niet dat Boston werkelijk alles gaat doorgeven.

Online Noway

• Gevorderd Lid
« Reactie #4 Gepost op: Gisteren om 22:49:33 »
Kreeg zojuist deze melding vanuit een app. Dan lijkt me een vertraging niet handig.

Online Bart

• Gevorderd Lid
« Reactie #5 Gepost op: Vandaag om 08:29:55 »
Of wel, want je wil dan niet allemaal fotografen en nieuwsgierigen die kant op hebben.
Great day to carry 45 pounds of gear up and down 10 flights of stairs.
Uniden UBC125XLT, Uniden SDS100E, Uniden UBCD260DN, AOR AR-DV10

Online Noway

• Gevorderd Lid
« Reactie #6 Gepost op: Vandaag om 08:45:16 »
Die kant begrijp ik, maar ik zou wel willen dat in het land van de geweren dat ik een melding kreeg dat er een schutter in de buurt is. Misschien dat dit op een andere manier wordt vermeld. Zou voor mij wel een reden zijn om een scanner te hebben trouwens.

Offline Henk Voortwijs

• Gevorderd Lid
  • IK MOET HELEMAAL NIKS!
« Reactie #7 Gepost op: Vandaag om 15:19:59 »
Die kant begrijp ik, maar ik zou wel willen dat in het land van de geweren dat ik een melding kreeg dat er een schutter in de buurt is. Misschien dat dit op een andere manier wordt vermeld.

Ze hebben daar ongetwijfeld ook Social Media kanalen e.d. waar burgers gewaarschuwd kunnen worden.
BC785D; UBC780XLT; UBC3500XLT; UBC9000XLT; Sangean ATS-909X; TP-100 BASIC; Galaxy AF-A27; Midland Alan 48 Plus; TYT TH-8600

Online Noway

• Gevorderd Lid
« Reactie #8 Gepost op: Vandaag om 15:47:58 »
Ben vaak in Amerika en in verschillende staten geweest en ik weet dat ze een  soort Amber Alert (WEA) hebben. In sommige steden gebruiken de mensen de app Citizen.   Politie etc  gebruiken lokaal wel vaker en sneller TV en radio bij grote(re) incidenten dan hier. Het is alleen niet uniform, elke County , Township doet het weer anders.