Ok chef, maar als je weet waar je moet aan draaien. Hoe weet je dan de gevoeligheid, als je geen meet apparatuur hebt.
Doet me denken aan een oude 27mhz gozer hier in de buurt. Die schroefde alles open van bakkies en die begon alles naar rechts te draaien.
Terwijl het net nieuw was of van de reparateur kwam. 
Ik heb zelf het geluk dat we een meetzender op het werk hebben, de rest heb ik zelf, tegenwoordig heb je al voor een paar tientjes prima bruikbare apparatuur zoals een regelbare voeding, ossciloscoop en universeelmeters bij de Chinese vrienden of bijv. conrad.
Maar goed dat moet je natuurlijk wel liggen en je moet er hobby in zien

, als er in de buurt een lokale afdeling is van zendamateurs is daar denk ik wel iemand die je daarmee kan helpen, er zijn er altijd wel bij die hebben zoiets wel op de plank staan en zijn bereid om je ermee te helpen.
Zoals gezegd staat het goed omschreven in de documentatie waar je aan moet draaien

Bij de 27mc had je vroeger inderdaad "spit bakken" zoals ze dat hier in de buurt noemde

zodra men dacht te weten waar je aan moest draaien om zoveel mogelijk vermogen te krijgen werd dit meteen uitgevoerd met de grootst mogelijke schroevendraaier

[/quote]
Daarom zocht ik juist, een iemand die alles in een weg kon doen. Dan weet ik dat het ook goed gebeurt.
Want het zijn oude krengen. Maar het blijft idd een hobby. Tot op heden heb ik nog niemand gevonden.