Auteur Topic: Fysieke scannerwinkel  (gelezen 3941 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Pieter61

• Gevorderd Lid
Re: Fysieke scannerwinkel
« Reactie #15 Gepost op: 25 juli 2025, 16:40:58 »
Ik heb maandelijks een aantal mensen voor wie ik dan alsnog een (Zello) portofoon in orde moet maken omdat ze zelf niet over deze kennis beschikken.

Ja blader de groepen op FB maar eens door en je lacht je een deuk van het aantal mensen die een goedkope porto bij de bezorg chinees bestellen en dan met de handen in het haar zitten.
Die denken echt voor een scheet en 2 knikkers een volwaardige scanner te hebben en zitten met de handen in het haar.
Goedkoop is duurkoop tenzij je weet wat je moet doen, maar dat is bij velen helaas niet het geval.
Zelfs het gebruik van Google is bij die categorie al veel te hoog gegrepen.
Ontvangers: AOR AR-DV1 | UBCD160DN | BCT15X | FDM-S3 | NRD-535 | RSP-2 & RSP-1B | HF-150 | Air!Squitter ADS-B en Flarm
Antennes: Wellbrook ALA1530LNP | AOR SA7000 | 12mtr LW | Mini-Whipe | Active Diapason | Active Flarm | MLA-30 loop | K180WLA loop | Air Omni UHF/VHF Base Antenna

Offline Nick1964

• Geregistreerd zend en luisteramateur bij de VRZA, W.A.C en de Papa Whiskey Club.
  • Gevorderd Lid
  • Radioactief sinds 1974 ;)
« Reactie #16 Gepost op: 25 juli 2025, 17:42:42 »
Classic International is een andere naam voor Tr**sonic Electronics, en zo is er een bekende Koopjeshoek op MP die zich voordoet als particulier die in werkelijkheid een Electronica winkel in Hilversum is en ook met die naam adverteert op Marktplaats.
Ik geef de voorkeur aan Werner ( Semafoonwinkel ) die je gewoon vrijblijvend kunt raadplegen en die ook luistert naar je en soms zegt, met de verwachtingen die jij hebt kun je dit of dat apparaat beter niet nemen.

Dozenschuivers zijn er genoeg op MP, zoals een bepaalde zaak die levering binnen 10 dagen met track and trace belooft, het spul komt gewoon uit China.
Ik kreeg een kapotte porto, meneer had me gewoon geblokkeerd en toen ik via een andere naam geinteresseerd deed reageerde hij in 10 minuten.
Ik heb jaren een eigen electronica zaak gehad ( we deden niks op internet) maar uiteindelijk is een huur van 3000 euro per maand die opliep naar bijna 5000 euro gewoon niet te doen, vooral omdat de verhuurder veel meer kon krijgen van een kap en nagel salon en soms 4 tot 5 inbraken per maand waardoor de verzekering ook bijna niet meer rond te krijgen was.
Als grote ketens als Dixons en Blokker en Kijkshop failliet kunnen gaan ben ik blij dat ik er als eenmanszaak zonder schulden uit kon stappen.
Rijk ben ik er overigens ook niet van geworden.
Scanners: 2X AOR AR-DV1, 2 X SDS200E, Alinco DJ-X100E
Antennes: Moonraker Discone, Diamond VX30, 2X Diamond X-50N
Versterkers: JIM 75 en 100,Moonraker MPR-2000. Noolec LaNA.
PoC: Anysecu N61 Pro,Estalky E610, Inrico S-200.

Met mijn dyslexie heb ik soms wat hulp nodig

Offline Nick1964

• Geregistreerd zend en luisteramateur bij de VRZA, W.A.C en de Papa Whiskey Club.
  • Gevorderd Lid
« Reactie #17 Gepost op: 25 juli 2025, 17:59:30 »
Ik kon bovenstaand niet meer veranderen, maar de verkoper uit Hilversum is ook nog bekend als Radioworld...niks mis mee,maar soms zijn 3 of 4 internet winkels gewoon dezelfde, met soms afwijkende voorwaarden of geen mogelijkheid tot retour.

Offline Bart

• Gevorderd Lid
« Reactie #18 Gepost op: 25 juli 2025, 18:51:39 »
Ik wil even een lans breken voor de Koopjeshoek op MP. Ik heb daar een prima  DV10 gekocht. Ik heb hem bij hem thuis opgehaald, mocht hem ter plekke vasthouden en proberen, en hij gaf de originele aankoopbon erbij waarop de originele koper en verkoper met naam en toenaam stonden. Bij vragen of problemen mocht ik altijd contact met hem opnemen. Dat doe je niet als je rare bedoelingen hebt. Zijn verhaal was dat hij samenwerkt met de electronicawinkel en dat hij spulletjes verkoopt die die winkel niet kan of wil verkopen.

Het is zeker dat er een hoop mensen zijn op MP met minder frisse bedoelingen maar het is niet altijd kommer en kwel.

Verstuurd vanaf mijn SM-X216B met Tapatalk
Great day to carry 45 pounds of gear up and down 10 flights of stairs.
Uniden UBC125XLT, Uniden SDS100E, Uniden UBCD260DN, AOR AR-DV10, Inrico S200

Offline 7243

• Gevorderd Lid
« Reactie #19 Gepost op: 25 juli 2025, 18:53:47 »
Classic international zit in Roermond, al heel lang, is een mooie winkel met veel spullen en kennis op voorraad .....
Via de site kun je zelfs een virtuele tour door de winkel doen...

Offline www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
« Reactie #20 Gepost op: 25 juli 2025, 19:12:35 »
Ik geef de voorkeur aan Werner ( Semafoonwinkel ) die je gewoon vrijblijvend kunt raadplegen en die ook luistert naar je en soms zegt, met de verwachtingen die jij hebt kun je dit of dat apparaat beter niet nemen.

Thx, ik word er verlegen van  ;)

Offline www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
« Reactie #21 Gepost op: 25 juli 2025, 19:19:43 »
Ja blader de groepen op FB maar eens door en je lacht je een deuk van het aantal mensen die een goedkope porto bij de bezorg chinees bestellen en dan met de handen in het haar zitten.
Die denken echt voor een scheet en 2 knikkers een volwaardige scanner te hebben en zitten met de handen in het haar.
Goedkoop is duurkoop tenzij je weet wat je moet doen, maar dat is bij velen helaas niet het geval.
Zelfs het gebruik van Google is bij die categorie al veel te hoog gegrepen.

Ik heb er een paar geprobeerd te helpen.
Eerst uitleggen dat de politie al bijna 25 jaar niet meer mee te luisteren is.
Dan uitleggen dat een portofoon geen echte scanner is. Uitschakelen banken / kanalen gaat niet.
Vaak zones aanmaken van 16 kanalen, meer dan 16 kanalen scanner gaat dan niet.
Bij sommige modellen is TX niet uit te schakelen, uitleggen dat het illegaal is. TX Low-power dus maar op PMR freq. zetten.
Uiteindelijk er e.e.a. in gezet.
Beknopte NL uitleg erbij gedaan, en een dag later hebben ze hem al compleet ontregeld.
Was hopeloos.

Offline BobHGL

• Gevorderd Lid
« Reactie #22 Gepost op: 25 juli 2025, 20:41:19 »
Eerst uitleggen dat de politie al bijna 25 jaar niet meer mee te luisteren is.

C2000 is niet vanaf 2000 in gebruik maar vanaf 2004.
Tot 1 juli 2006 kon ik de Haagse politie nog analoog beluisteren. In 020 hoorde ik de ME nog analoog in september 2007.

Offline Nick1964

• Gevorderd Lid
« Reactie #23 Gepost op: 25 juli 2025, 21:30:35 »
Ik wil even een lans breken voor de Koopjeshoek op MP.

Ik heb ook wel eens daar gekocht en ik wil ze zeker geen slechte naam bezorgen, ik waarschuw er alleen voor dat hij geregistreert staat als particuliere verkoper waarbij je afhankelijk bent van de goodwill van de verkoper. Want rechten heb je dan niet.
Natuurlijk staat het je vrij om meerdere accounts te hebben.
Hij werkt niet samen,maar is gewoon dezelfde persoon.
Ik zeg nergens dat hij een bedrieger is, je moet alleen oppassen dat je afstand doet van een hoop rechten als je koopt bij een particuliere verkoper.

Frauduleuze verkopers zijn er natuurlijk altijd op MP, let dus op hoe lang de verkoper al actief is, hoeveel "sterren" hij heeft enz.
Gisteren werd er dus bijvoorbeeld wederom een aor-dv10 verkocht voor 400 euro, de account bestaat een dag, de prijs is belachelijk laag, ophalen is niet mogelijk. Ik kreeg bij MP al een waarschuwing dat account en product zijn verwijderd vanwege fraude.
Zijn identieke advertentie stond ook op een Duitse verkoopsite.

Offline Henk Voortwijs

• Gevorderd Lid
  • IK MOET HELEMAAL NIKS!
« Reactie #24 Gepost op: 26 juli 2025, 13:33:56 »
Vroeger toen ik als scanner luisteraar begon, eind jaren 70, zat er in Utrecht een prachtige scannerwinkel: Polak op de Steenweg. Heel wat uurtjes doorgebracht, was altijd gezellig. Heb daar in de loop der jaren verschillende scanners gekocht, kristalscanners en later mijn eerste computer scanner. Service was altijd uitstekend, alles stond er uitgestald.Er stond altijd wel een scanner aan, zodat de Politie Utrecht altijd door de winkel schalde. Toen Polak er mee stopte, heeft er nog jaren een scannerwinkel op de Amsterdamsestraatweg gezeten, volgens mij was de naam Communicatie Wereld of zoiets. Leuke tijd was dat.
BC785D; UBC780XLT; UBC3500XLT; UBC9000XLT; Sangean ATS-909X; TP-100 BASIC; Galaxy AF-A27; Midland Alan 48 Plus; TYT TH-8600

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #25 Gepost op: 26 juli 2025, 13:41:43 »
Toen Polak er mee stopte, heeft er nog jaren een scannerwinkel op de Amsterdamsestraatweg gezeten, volgens mij was de naam Communicatie Wereld of zoiets. Leuke tijd was dat.

Radio Communication Center

Offline Alpha

• Gevorderd Lid
« Reactie #26 Gepost op: 26 juli 2025, 21:28:06 »
Toen Polak er mee stopte, heeft er nog jaren een scannerwinkel op de Amsterdamsestraatweg gezeten, volgens mij was de naam Communicatie Wereld of zoiets. Leuke tijd was dat.

Inderdaad. Niet te missen met de antennes op het dak.
Daar heb ik diverse scanners vandaan (en achterin de zaak uitgeprobeerd).

Offline Alwin

• Top Lid
    • aw foto
« Reactie #27 Gepost op: 26 juli 2025, 21:51:48 »
Vroeger in de tijd dat je de politie nog mee kon luisteren. Zat er in Wierden ook een bekende communicatie zaak Harrie Lammertink (Scanners ontvangers antennes enz ). Heb ik heel wat geld toen in der tijd heengebracht.
Ontvangers: 2 x Whistler TRX-2 / Whistler TRX-1  /AOR AR-DV10 /Uniden BC BCD260DN /Uniden BC BCD160DN- Uniden BC 780XLT-Kenwood TK7302 VHF / Kenwood TK 8180 UHF - Hytera-MD785 /

Offline Isshogai

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #28 Gepost op: 22 augustus 2025, 20:40:13 »
Misschien CBshop, daar kan je op afspraak naar toe. Zit in Overloon

Offline Loneship

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #29 Gepost op: 23 augustus 2025, 00:56:07 »

Ahh.. memories. Ik kocht er mijn eerste ontvanger met militaire airband, de AOR AR2002. Daarvoor had ik lange tijd het moeten doen met een Atron Compu 2000 waar alleen de VHF op zat en qua UHF uitsluitend vanaf 380 MHz in FM (wat ik misbruikte voor 397.450 Eindhoven Tower LOL). Wat was het kicken in die tijd dat die optie er bij kwam. Alleen supertraag met zoeken. Ik herinner me nog dat ik tijdens een search op die UHF band met de hand de afstemknop meedraaide om de searchspeed iets te 'versnellen'. Het schoot niet op dat block 225-400 MHz steeds door te moeten, bijvoorbeeld op jacht naar een OPS- of air to air frequentie :-)

Robert