Auteur Topic: Fysieke scannerwinkel  (gelezen 3937 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline peterBijm

• Nieuw Lid
  • *
Fysieke scannerwinkel
« Gepost op: 24 juli 2025, 19:07:27 »
Heb op het forum al gekeken of er winkels zijn waar je een scanner kunt bekijken en er met een verkoper evt. van gedachten kunt wissel voordat je een aankoop doet Ben me aan het oriënteren op een digitale scanner die ook trunking kan ontvangen.
Dacht zelf aan een SDS100.
commtel com 205 / uniden UBC125XLT /  UBCD160DN / jupiter PRO

Offline peterBijm

• Nieuw Lid
  • *
Re: Fysieke scannerwinkel
« Reactie #1 Gepost op: 24 juli 2025, 19:49:35 »
Dus zijn er nog winkels
commtel com 205 / uniden UBC125XLT /  UBCD160DN / jupiter PRO

Offline www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
« Reactie #2 Gepost op: 24 juli 2025, 19:59:05 »
Je kunt bij ons de 160 / 260 bekijken / proberen. Andere heb ik niet op voorraad.

Offline Tom-

• Gevorderd Lid
« Reactie #3 Gepost op: 24 juli 2025, 20:20:08 »
JBE had altijd veel op voorraad maar die zijn nu een paar weken op vakantie (mooi dat dat nog kan bij fysieke winkels).

Offline Pieter61

• Gevorderd Lid
« Reactie #4 Gepost op: 24 juli 2025, 20:56:16 »
Je zou ook bij Classic International kunnen kijken.
Zie de site voor de openingstijden.

https://www.classicinternational.eu/
Ontvangers: AOR AR-DV1 | UBCD160DN | BCT15X | FDM-S3 | NRD-535 | RSP-2 & RSP-1B | HF-150 | Air!Squitter ADS-B en Flarm
Antennes: Wellbrook ALA1530LNP | AOR SA7000 | 12mtr LW | Mini-Whipe | Active Diapason | Active Flarm | MLA-30 loop | K180WLA loop | Air Omni UHF/VHF Base Antenna

Offline Remon

• Top Lid
« Reactie #5 Gepost op: 24 juli 2025, 21:22:40 »
JBE had altijd veel op voorraad maar die zijn nu een paar weken op vakantie (mooi dat dat nog kan bij fysieke winkels).

De laatste keer dat ik daar kwam (6 jaar terug) waren ze al gedegradeerd naar dozenschuiver..

Offline Tom-

• Gevorderd Lid
« Reactie #6 Gepost op: 25 juli 2025, 07:26:12 »

De laatste keer dat ik daar kwam (6 jaar terug) waren ze al gedegradeerd naar dozenschuiver..

Bij mij is het ook ongeveer zo lang geleden en toen namen ze bijna ongemakkelijk ruim de tijd voor me en kreeg ik uitstekend advies.

Offline Noway

• Gevorderd Lid
« Reactie #7 Gepost op: 25 juli 2025, 08:12:28 »
De 125xlt had ik bij JBE.nl besteld, nadat ik eerst telefonisch contact had gezocht. Zeer vriendelijk en heel erg behulpzaam. Diverse keren contact gehad met hetzelfde resultaat. De 160DN bij Semafoonwinkel.nl besteld en al hoewel het enkel digitaal was, ook heel erg vriendelijk en erg  behulpzaam. Inmiddels ook SDR spullen besteld bij SDRShop.nl en daar ook uiterst vakkundig en vriendelijk behandeld . Mijn ervaringen zijn met deze 3 top, maar een fysieke winkel (de laatste 2 kan op afspraak) heeft echt wel mijn voorkeur als je als beginneling de wereld van het scannen betreedt.

Juist daarom is een forum als deze zo ongelofelijk gaaf, hulde!! Er is hier zoveel kennis en velen willen je helpen, kan alleen maar vol lof spreken.

• Top Lid
« Reactie #8 Gepost op: 25 juli 2025, 10:19:00 »
Een fysieke winkel kost in mijn -relatief goedkope- omgeving al € 3.500 tot 4.500 / maand bij een 5 jarig contract.
Dan moet er nog 40 tot 60 uur/week personeel in staan.
Je ziet overal steeds meer lege winkels, welke tegenwoordig omgebouwd worden tot appartementen.
Zeker in de zend -en ontvangst wereld is er maar een relatief kleine klantenkring.
Wij hebben daarom gekozen voor kantoor met afhaalmogelijkheid 7 dagen/week, ook 's avonds (veel mensen werken overdag) en 12 uur/dag Whatsapp en email support.
Op deze manier hebben we een fysiek adres, wat meer vertrouwd overkomt.

Waar je mee moet oppassen zijn de drop-shippers. Zitten enkele minder goede tussen (zeker niet allemaal).
Geen afhaalmogelijkheid, niet voorprogrammeren, schuiven dozen rechtstreeks door van fabriek in China naar de klant.
Na levering geen enkele support.
Klant krijgt vaak alsnog import -en BTW aanslag, en administratiekosten.
Vorige maand is er om deze reden een grote Marktplaats China drop-shipper "uit de lucht" gehaald.
Kortom, zorg wel dat je een fysiek adres en telefoonnummer hebt bij een webwinkel, ongeacht de business.

Offline r0n.

• Gevorderd Lid
  • Eiland Tholen, Zeeland.
    • Dwarsliggen, kritiek op de maatschappij, bedrijven, instellingen en overheid
« Reactie #9 Gepost op: 25 juli 2025, 11:40:48 »
Kortom, zorg wel dat je een fysiek adres en telefoonnummer hebt bij een webwinkel, ongeacht de business.

Deze informatie is evenals het KvK nummer tegenwoordig verplicht.
Daarnaast zijn er sinds 1 juli 2025 ook nog toegankelijkheids eisen, die ook verplicht zijn.

• Top Lid
« Reactie #10 Gepost op: 25 juli 2025, 14:25:38 »
Maar dat alles is nog geen garantie.
Op FB + MP kunnen ze e.e.a. nog steeds aanbieden, met een leuke bedrijfs(achtige naam).
Lijkt dan alles bij elkaar (met alle ad's) op een woort van webwinkel.
Maar geen verwijzing naar bedrijf, geen KVK, geen adres etc.
Betaling is via MP niet te traceren.
En die doen blanco dropshippen via China.
Garantie en service tot de betaling.
Klant krijgt alsnog de bijbetaling voor zijn kiezen.
Ik heb maandelijks een aantal mensen voor wie ik dan alsnog een (Zello) portofoon in orde moet maken omdat ze zelf niet over deze kennis beschikken.

Offline Noway

• Gevorderd Lid
« Reactie #11 Gepost op: 25 juli 2025, 14:31:28 »
1 van de dingen die ik ze hier heb aangeleerd, is dat voordat ze bestellen ze ook de retourprocedures op de sites bekijken. Als daar 1 of meer red alerts tussen staan, wegblijven. FB doe ik niet en bij MP altijd vragen wanneer ik het kan ophalen. Ook daar geldt 1 of meer red alerts wegblijven. Fijne van MP is wel dat je kopersgarantie hebt en dat werkt.

Offline Tom-

• Gevorderd Lid
« Reactie #12 Gepost op: 25 juli 2025, 14:37:42 »
Op FB + MP kunnen ze e.e.a. nog steeds aanbieden, met een leuke bedrijfs(achtige naam).
Lijkt dan alles bij elkaar (met alle ad's) op een woort van webwinkel.

Mensen die op die ads op Facebook klikken vragen er ook gewoon om. En nee, je kunt het ze niet altijd kwalijk nemen. Die aanbieders daarentegen..  >:(

Offline r0n.

• Gevorderd Lid
  • Eiland Tholen, Zeeland.
    • Dwarsliggen, kritiek op de maatschappij, bedrijven, instellingen en overheid
« Reactie #13 Gepost op: 25 juli 2025, 16:31:20 »
Maar dat alles is nog geen garantie.

Er zijn altijd mensen die claimen een eerlijk bedrijf te zijn, maar ondertussen de boel belazeren.
Voor de goede orde, jou webwinkel heeft alle informatie en je hebt ook nog goede referenties.
Mijn opmerking is dus zeker niet bedoeld als kritiek op jouw bedrijf.

• Top Lid
« Reactie #14 Gepost op: 25 juli 2025, 16:39:48 »
Dankjewel rOn ;-)
Daarom bestaan we al 23 jaar.

Het doet me altijd zeer om te zien dat er oplichters zijn.
Mensen hebben soms weinig te besteden, en dan wordt dat geld ook nog van hun afgenomen, kan dan einde van een mooie hobby zijn.
Vandaar mijn waarschuwing.