Moet op zich niet al te moeilijk zijn.
Ik ken de MTV-7100 weliswaar niet, maar wat ik uit de beschrijving van het programma begrijp, moet je inderdaad een kabeltje hebben wat je bij de scanner aansluit op de oorteletoon of koptelefoon uitgang en aan de andere kant in de line-ingang van de PC steekt (dat is in principe 1 van de 3 aansluitingen op de geluidskaart). Niet de microfoon ingang gebruiken, die is daar te gevoelig voor.
Even in de gegevens van je geluidskaart kijken, maar tegenwoordig is de microfooningang rood en de lin ingang lichtblauw; de luidsprekeraansluiting is lichtgroen.
In feite komt het erop neer dat je dus een kabeltje nodig hebt met aan beide uiteinden eenzelfde pluggetje, zoals ook op een oortelefoontje zit.
Maar lees op die link die ik je gegeven heb eens verder over dat programma wat je hebt. Daarmee kun je alleen opnemen, maar niet afspelen.
Voor het doel waarvoor jij het wilt gebruiken is een ander programma misschien beter geschikt.
Alleen, ik heb daar geen ervaring mee, dus kan je niet verder adviseren.
Daar is op dit forum beslist meer over te vinden (eventueel via de zoekfunctie).
Succes,
Hans