« Reactie #48 Gepost op: 20 februari 2025, 21:00:49 »
Op de Int. site van Alinco staat dat de Edit tool voor de E/T versie eind deze maand beschikbaar komt.
Onderaan de pagina: https://www.alinco.com/Products/ham/ht/DJ-X100TE/
Wat mij nog opviel:
Bij ontvangst van zwakke DMR zenders kan de spraak soms gescrambled klinken.
Op DMR repeaters met RAS wordt de ColorCode niet weergegeven in het display.
Om snel door de dPMR kanalen te scannen moet de squelch op mijn exemplaar op stand 16 of hoger staan. Ondanks deze hogere stand komt het audio van zwakkere signalen toch nog goed binnen.
De meegeleverde antenne doet het goed op UHF, maar presteert slecht hoger in de VHF band 160-170 MHz.
Ik gebruik nu een antenne van de Alinco DJ X11, waar ik zo'n 4 cm van de lengte afgeknipt heb. Deze doet een een heel stuk beter op het bovenste stuk van VHF-H.
Ik heb net Alinco Position viewer gedownload van de website, van de link die je poste.
De DJ-X100E op een Intel PC aangesloten en de software gestart(Op AMD pc werkt het niet)
In de Software compoort selecteren en de DJ-X100E in AIS mode zetten.
Alle schepen die de DJ-X100E ontvangt, worden op de kaart geplot. Echt weer een leuke toevoeging vind ik zelf.

Icom IC-705, Icom IC-R8600, AOR AR-DV1, AOR AR-DV10, AOR AR5700D, AOR AR5001D, Alinco DJ-X100E, Icom IC-R15, Icom IC-R30, Elad FDM-S3, Reuter RDR52, ARA-900, ARA1500, PKW Logper, Wellbrook ALA1530 3x, Comet GP-6, 2xRadarcape Beast 2CH, DPD vhf/uhf base antenne, Jetvision Air!Squitter, AOR SA7000.