Auteur Topic: Wie kan hier wat meer over vertellen?  (gelezen 16103 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Henk Voortwijs

• Gevorderd Lid
  • IK MOET HELEMAAL NIKS!
Re: Wie kan hier wat meer over vertellen?
« Reactie #15 Gepost op: 19 juli 2023, 13:39:05 »
Ik heb ook nog zo'n portofoon liggen van Connexxion. Was destijds bij ons in gebruik bij de controleurs en inderdaad voor communicatie via het Combofoon netwerk met de Centrale Verkeers Leiding. Kort Verkeer was handig als men rechtstreeks contact wilde leggen met buschauffeurs en/of trambestuurders. Toen Connexxion overging op een nieuw systeem, heb ik er eentje gekregen voor mijn verzameling.
BC785D; UBC780XLT; UBC3500XLT; UBC9000XLT; Sangean ATS-909X; TP-100 BASIC; Galaxy AF-A27; Midland Alan 48 Plus; TYT TH-8600

Offline Grasklokje

• Gevorderd Lid
« Reactie #16 Gepost op: 4 september 2025, 14:20:14 »
Hallo allemaal.

Een kennis van mij heeft deze portofoon gekregen maar weet alleen te vertellen dat het een portofoon is die gebruikt is geweest bij de RET (OV bedrijf in Rotterdam eo) en werkt dus waarschijnlijk met TETRA. De accu is defect maar op een vaste voeding werkt het wel alleen ontvangt het niets. Waarschijnlijk omdat de portofoon of defect is of buiten bereik of gewoon dat het gebruikte protocol gewijzigd is.
Zijn vraag is dan ook, is er documentatie van, kan hij er nog wat mee (behalve als deurstopper) en is het ding het nog waard om op zoek te gaan naar een werkende accu?

Ik ben zelf ook wel benieuwd eigenlijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-S908B met Tapatalk

Hallo!

Dit heb ik Chris (want die heeft hem van mij gekregen) al eens uitgelegd.
Dit betreft een Ex Connexxion portofoon van de Controle.

Helaas zijn de accu's niet meer te bestellen en her-programmeren met een Epromm zal niet gemakkelijk zijn.
De originele frequentie's zijn van Combofoon (417 Mhz) en daar werkt deze nog op.
Stel dat je 'open net' op een oude combofoon hebt kun je wel met elkaar communiceren.

De frequentie van zijn Combofoon is gemodificeerd en ligt nu op een andere frequentie en zullen niet met elkaar in verbinding komen!

Als je hem alleen maar gebruikt als deurstopper wil ik hem graag terug!
Dan kan ik hm nog tentoon stellen op diverse plaatsen.

Groet Gerben

Offline Grasklokje

• Gevorderd Lid
« Reactie #17 Gepost op: 4 september 2025, 14:49:15 »
Even nog een toevoeging van  bovenstaand bericht van mij:

Dit betreft dus GEEN RET portofoon en dus geen 155 Mhz!

Hieronder zie je de mobilofoonversie van deze portofoon (voor geïnteresseerden.)

Voor Chris: Mocht je nog wel willen werken met deze portofoon (en jouw combofoon) kan ik je Combo terugbrengen in originele staat.
Dit is makkelijker dan de portofoon verbouwen.

Groet Gerben

Offline Jos Budel

• Gevorderd Lid
  • 'Non, Je Ne Regrette Rien' UBC 9000 XLT
« Reactie #18 Gepost op: 4 september 2025, 15:40:44 »
euhhh.. de vraag is: stel je krijgt hem werkend..wat wil je dan ermee doen? zenden?