Telegram groepsberichten.
Ervan uitgaande dat je telegram al geconfigureerd hebt, zo niet dan volg eest de stappen in de map van PDW-Reader om je Telegram Account te activeren.
Om Telegram in een groep of kanaal te gebruiken dien je een extra stap te doorlopen. Als je Telegram actief hebt in de Reader en de meldingen binnen komen op je GSM dan heb je alles goed ingesteld.
We gaan een stapje verder, je kan namelijk een groep of kanaal aanmaken, verschil is dat een groep vanzelfsprekend je groep is en dat een kanaal voor iedereen is. Als je de meldingen dus in een kanaal wil plaatsen dien je een BOT aan te gaan maken. Een BOT is een robot die jouw meldingen doorstuurt naar je groep of kanaal.
Als je BOTFATHER zoekt en deze actief maakt doorloop je de stappen die de BOT aangeeft, dit is niet moeilijk. Nadat je BOT actief is zal je een ID krijgen en een API, deze heeft als voorloop nummer -100 je moet deze ID plaatsen in de READER op plaats 2 ( daar heb ik hem ).
Nu moet je in jouw groep de bot toevoegen als gebruiker en deze alle rechten geven. Als de BOT nu een ADMIN is in je groep zal hij de meldingen plaatsen.
Als je even rustig kijkt en leest zal het zeer eenvoudig zijn, anders lees ik het wel en zal je proberen mee te helpen de BOT actief te zetten.
- In de pen
Je telegramberichten ook delen in Twitter of Facebook. Dit kan ook alleen dan moeten we gebruik maken van IFTTT app. Deze is gratis tot 5 applicaties, dus meer dan voldoende.
Ik zal later uitschrijven hoe je de berichten dan doorzet naar IFTTT.
Heb je vragen m.b.t. dit item dan kan je me mailen op mail@theovermeulen.nl
Neem de tijd om even rustig te lezen, dan moet je er zeker uitkomen. Geduld is een schonezaak.