Hallo,
Ik heb sinds kort een scanner (handheld) en ontvang nagenoeg niks behalve storing, een babyfoon, 1x een 145mhz en een 27mhz repeater op de scanner.
Het maakt verder niet veel uit waar ik ben en ik heb al verschillende antennetjes geprobeerd (maken en kopen) maar het wordt niet veel beter. Zo'n kleine magneetspriet aan dunne SMA coax uit een zolder raam zelfs niks. Nu hoorde ik van een radioamateur dat er gewoon weinig meer te scannen is op dit moment, zeker waar ik zit. Dan denk ik nu aan een buitenantenne op het dak en dan wel een discone want daar lees ik over dat het allround het beste werkts als ik maar 1 antenne wil plaatsen maar nu komt mijn vraag.
Ik heb nog een 27mc bakkie liggen en een van de 3 dingen die ik wel ontvang is een 27mc repeater hier volgens mij op 10 meter want die knalt keihard binnen, en dan zou ik nog wel eens een keer willen zenden met dat ding en dacht ik aan het plaatsen van een kleine mobiele antenne voor de 27mhz, een voor een auto met een magneetvoet en dan zetten op de metalen airco behuizing of op het frame van de zonnepanelen, en het oude bakkie erop aansluiten maar ook een adapter erbij en dan deze antenne gaan gebruiken voor mijn UBC125XLT ook om te scannen.
Is er iemand op het forum die ook een 27mc antenne gebruikt voor scanwerk en en of hoeveel zin heeft het technisch gezien, dit het te proberen?
Ik hoop behalve 27mhz ook 2meter, 75cm maar ook eindelijk eens een vliegtuig of zo op te pikken.
Bedankt voor jullie reacties alvast.