Auteur Topic: Frequenties Belgie  (gelezen 5748 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Ron 01

  • Gast
Frequenties Belgie
« Gepost op: 12 november 2020, 21:34:08 »
Hallo luistervrienden,
Als oud-scanner luisteraar in het zuiden van Noord-Brabant vraag ik me het volgende af:
In Nederland is er nog best veel om naar te luisteren, maar aan de grensstreek of erover, België dus is er heel weinig informatie beschikbaar over dingen die met de scanner te beluisteren zijn.
Ik doe zelf mijn best om frequenties te scoren maar dat valt niet mee. Ik heb er enkele van "de lijn" een vervoersmaatschappij en soms hoor ik ook 100 nog  en enkele vliegvelden maar als ik op internet zoek vind ik niets.
Klopt het dat alles nu digitaal is? Of komt het omdat scanners in BE verboden zijn?
Of ligt het aan mij en kijk ik er gewoon overheen (wat ook kan  ;D)
Mvg Ron

Offline tom

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 137
Re: Frequenties Belgie
« Reactie #1 Gepost op: 12 november 2020, 21:55:06 »
in belgie is de scanner inderdaad grijz gebied ik luister ook voornamelijk de lijn maar de portofoon kanalen zit bij mij ook in de scanner evenals de tour kanalen.
wij belgen gooien onze freqenties niet open op het internet spijtig genoeg.
ik woont in belgie in de buurt van leuven.
ik woon in boutersem(België)
ben in bezit van de ubc 125 xlt en de AOR DV-10 maar daar moet ik nog mee leren werken

Offline Henk Voortwijs

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 599
  • IK MOET HELEMAAL NIKS!
Re: Frequenties Belgie
« Reactie #2 Gepost op: 13 november 2020, 14:13:55 »
UBC760XLT; UBC780XLT; UBC3500XLT; UBC9000XLT; Sangean ATS-909X; TP-100 BASIC; Galaxy AF-A27; Midland Alan 48 Plus; TYT TH-8600

Ron 01

  • Gast
Re: Frequenties Belgie
« Reactie #3 Gepost op: 13 november 2020, 14:49:51 »
Met zo'n antwoord kun je dus niks  :(
Ik heb voor de zekerheid Antwerpen, Turnhout, en nog wat plaatsen ingevoerd en kom dan niet verder.
Graag reacties waar we wèl iets mee kunnen.

Offline Henk Voortwijs

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 599
  • IK MOET HELEMAAL NIKS!
Re: Frequenties Belgie
« Reactie #4 Gepost op: 13 november 2020, 14:54:48 »
Met zo'n antwoord kun je dus niks  :(
Ik heb voor de zekerheid Antwerpen, Turnhout, en nog wat plaatsen ingevoerd en kom dan niet verder.
Graag reacties waar we wèl iets mee kunnen.

Antwerpen, Brugge, Brussel, Gent, Turnhout, Belgie. BIj allemaal krijg ik frequenties te zien. Waar ben je naar op zoek dan?
UBC760XLT; UBC780XLT; UBC3500XLT; UBC9000XLT; Sangean ATS-909X; TP-100 BASIC; Galaxy AF-A27; Midland Alan 48 Plus; TYT TH-8600

Offline DriverSander

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 668
Re: Frequenties Belgie
« Reactie #5 Gepost op: 13 november 2020, 14:57:31 »
Met zo'n antwoord kun je dus niks  :(
Ik heb voor de zekerheid Antwerpen, Turnhout, en nog wat plaatsen ingevoerd en kom dan niet verder.
Graag reacties waar we wèl iets mee kunnen.

Antwerpen, Brugge, Brussel, Gent, Turnhout, Belgie. BIj allemaal krijg ik frequenties te zien. Waar ben je naar op zoek dan?

Waarschijnlijk niet naar scheepvaart en luchtvaartfrequenties  ;)
UBC175XL basisscanner en een UBC125xlt en RTL-SDR stick, Sdrplay rsp1a, ubcd3600xlt, Diamond mr77 kleefvoet.

Offline TTT242

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 610
Re: Frequenties Belgie
« Reactie #6 Gepost op: 13 november 2020, 15:09:19 »
Met zo'n antwoord kun je dus niks  :(
Ik heb voor de zekerheid Antwerpen, Turnhout, en nog wat plaatsen ingevoerd en kom dan niet verder.
Graag reacties waar we wèl iets mee kunnen.

Er is op dit forum een Board "Buitenland" en dan op Sub-board "België" en dan op "Algemeen".
https://www.scannerforum.nl/index.php?board=8.0
En als je niet naar de luchtvaart, De Lijn, Scheepvaart, zendamateurs , wielerwedstrijden of PMR gaat luisteren dan schiet er idd weinig over.
Militaire luchtvaart van BE kan je wel kwijt in het Militair topic in hoofdmenu; https://www.scannerforum.nl/index.php?board=97.0
En verder zelf scannen en eventuele vragen of frequenties  opzoeken met de zoekfunctie op het forum of hier posten op forum

Offline tom

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 137
Re: Frequenties Belgie
« Reactie #7 Gepost op: 13 november 2020, 19:41:55 »
ik krijg hier ook de relais zender zaventem binnen op 0439.1750
en de zendamateurs leuven op 0431.2500 cc 131.8 ook vlot binnen
ik woon in boutersem(België)
ben in bezit van de ubc 125 xlt en de AOR DV-10 maar daar moet ik nog mee leren werken