Auteur Topic: Capcodes BRW Hollands-Midden  (gelezen 177160 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Offline ScanMe

• Gevorderd Lid
Re: Capcodes BRW Hollands-Midden
« Reactie #30 Gepost op: 14 november 2004, 18:44:25 »
Ik heb het gehoord, maar in iedergeval handig voor de korpsindeling:D

Stein

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: 18 november 2004, 19:49:16 »
Zojuist werd de OVD Gouda opgepiept (62279).
Op P2000 kwam alleen de monitorcode 1503900.
M.i. heeft de OVD dus nog geen capcode.

@Peter,
wellicht een idee om in je lijst met capcodes een * te plaatsen bij de nieuwe en gewijzigde items ? Is voor mij (en misschien anderen) handiger om in een eigen datasheet te controleren .

Greetz,

Hans[/quote]

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #32 Gepost op: 18 november 2004, 19:53:11 »
Citaat van: "Stein"
wellicht een idee om in je lijst met capcodes een * te plaatsen bij de nieuwe en gewijzigde items ? Is voor mij (en misschien anderen) handiger om in een eigen datasheet te controleren.

Dat kan ik me voorstellen, wat is nieuw en voor wie??? Ik bedoel, moet ik bij elke wijziging de vorige sterretjes verwijderen? Als je dan een paar dagen niet kijkt dan mis je dus een paar wijzigingen....

Ik zal ze anders wel vet maken, maar dan zit je dus met hetzelfde probleem. Ik hou zelf niet bij wanneer iets is gewijzigd en op een gegeven moment zal de vette tekst toch weer normaal moeten worden en als je in die tussentijd het forum niet hebt bezocht moet je alsnog zoeken...

Groeten, Peter.

Offline Error

• Gevorderd Lid
    • http://www.brandweer-zutphen.com
« Reactie #33 Gepost op: 18 november 2004, 23:24:28 »
Citaat
wellicht een idee om in je lijst met capcodes een * te plaatsen bij de nieuwe en gewijzigde items ? Is voor mij (en misschien anderen) handiger om in een eigen datasheet te controleren .

Tip.  Nu de codes even knippen en plakken in een xls sheetje, en over een tijdje ( en dat kan na 1 of meerdere updates zijn ) weer even knippen en eronder plakken. De laatste even een kleurtje geven en dan ontdubbelen. De gekleurde zijn dan nieuw en dat werkt snel, foutloos en perfekt.  :mrgreen:

Groet Error

Ronskip

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: 19 november 2004, 14:57:24 »
WSR = Wassenaar (is geen HM, maar de CPA stuurt er wel eens een ambu uit de Bollen heen als Haaglanden het gebied weer eens niet gedekt heeft)

Offline Arle

• Top Lid
« Reactie #35 Gepost op: 16 december 2004, 01:28:51 »
Peter, net mijn lijstje bijgewerkt vanaf de eerste pagina, maar even het volgende, want volgens mij klopt het niet helemaal:

Citaat
1503360
Lekkerkerk (Commando)
1503361Lekkerkerk (Korpsalarm)
1503370Krimpen a/d Lek (Commando)
1503371Krimpen a/d Lek (Korpsalarm)

Ik heb een collega daar werken en die vertelde mij dat het Korps Nederlek is en blusgroep Lekkerkerk en Krimpen a/d Lek. Het moet dus geen korpsalarm zijn maar blusgroep-alarm. Waarschijnlijk zijn de Commando-codes die van de postcommandanten van beide blusgroepen. Aangezien het commando Nederlek is.

Maar ik kan het uiteraard mis hebben, zo werd het mij ook maar uitgelegd. Misschien dat iemand anders (een echte insider) hier e.e.a. beter over kan uitleggen.

Groeten, Arlé
Met vriendelijke groet,
Arlé

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #36 Gepost op: 16 december 2004, 01:39:55 »
Nederlek opzich is geen plaats, enkel een gemeentenaam. Het bestaat uit de plaatsen Krimpen a/d Lek en Lekkerkerk. Voor zover ik heb uit weten te vinden is de commandant van Nederlek ook postcommandant Lekkerkerk. De ondercommandant van Nederlek is postcommandant Krimpen a/d Lek. Bij die commandocodes moet je meestal denken aan; Commandant, Plv Commandant, OvD, Postcommandant, bevelvoerder. Tevens heeft men in Hollands Midden dan ook nog eens een Korpscoördinator (KC). 1503361 zijn de vrijwilligers Lekkerkerk en 1503371 zijn de vrijwilligers Krimpen a/d Lek.

Offline Arle

• Top Lid
« Reactie #37 Gepost op: 18 december 2004, 00:25:03 »
Tja, in elke regio werkt het natuurlijk weer anders....  :wink:
Overigens kennen ze bij Brandweer Nederlek geen KC, wel een PC (postcommandant).

Enne.... Bedankt voor de uitleg  :!:
Met vriendelijke groet,
Arlé

Offline Joost-Brw

• Beginnend Lid
  • **
    • http://www.firecom.nl
« Reactie #38 Gepost op: 20 december 2004, 18:41:39 »
Citaat van: "Johan Beck"
Nederlek opzich is geen plaats, enkel een gemeentenaam. Het bestaat uit de plaatsen Krimpen a/d Lek en Lekkerkerk. Voor zover ik heb uit weten te vinden is de commandant van Nederlek ook postcommandant Lekkerkerk. De ondercommandant van Nederlek is postcommandant Krimpen a/d Lek. Bij die commandocodes moet je meestal denken aan; Commandant, Plv Commandant, OvD, Postcommandant, bevelvoerder. Tevens heeft men in Hollands Midden dan ook nog eens een Korpscoördinator (KC). 1503361 zijn de vrijwilligers Lekkerkerk en 1503371 zijn de vrijwilligers Krimpen a/d Lek.

Je hebt gemeente Nederlek welk bestaat uit de plaatsen Lekkerkerk en Krimpen aan de Lek, Lekkerkerk en Krimpen aan de Lek hebben allebei een korpscoordinator. Daar zijn die commando codes voor, bijvoorbeeld bij een koe te water, dan gaat de coordinator ter plaatse..

Ik zou het volgende nemen:

1503360Lekkerkerk (Commando)
1503361Lekkerkerk (Blusgroep)
1503362Lekkerkerk (WVD)      <<-- Dit weet ik niet, maar ga ik wel vanuit.
1503370Krimpen a/d Lek (Commando)
1503371Krimpen a/d Lek (Blusgroep)

PS. Arlé wie is die college, ben toch wel een beetje nieuwsgierig ;)

Als er vragen zijn hoor ik het wel, anders wil ik het hier wel ff vragen bij de *Hoge pieten* ;)

Offline ScanMe

• Gevorderd Lid
« Reactie #39 Gepost op: 26 december 2004, 21:41:19 »
1503061 = Denk ik toch ALN (Aarlanderveen dus..), waarom zouden ze ZMM wél alarmeren bij een schoorsteenbrand in ALN en ALN zélf niet, terwijl zij toch een eigen TS hebben..

Joris

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #40 Gepost op: 26 december 2004, 21:53:03 »
Even dan voor alle duidelijkheid, 1503061 = Blusploeg Aarlanderveen

Offline Dijkie69

• Gevorderd Lid
« Reactie #41 Gepost op: 28 december 2004, 15:23:48 »
Ik heb gisteravand om 23.01 uur de oproep gelezen met cap-code 1503270, BR 1 Plantsoen 51 LDN woningbrand. Wie word er met deze code opgeroepen??

Groeten Theo

Offline ScanMe

• Gevorderd Lid
« Reactie #42 Gepost op: 28 december 2004, 16:22:21 »
Ik vermoed dat het Leiden-Noord is, waarschijnlijk een HA, want het was een middelbrand..

Groeten,
Joris

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #43 Gepost op: 28 december 2004, 16:25:52 »
1503270 = Vrije beroepspersoneel Leiden

Offline Pager

• Gevorderd Lid