Ok, ook ik heb inmiddels het forum van voor naar achter doorgespit ivm aanschaf van de UBCD3600XLT.
Daarna maar eens begonnen met invoer via Sentinel. Aan de hand van de input van Xarioga en anderen kom ik al een heel end, maar een voorbeeld zou handig zijn. Zo loop ik bijv. vast met de volgende zaken:
Conventionele analoge frequenties lukken bij 1 freq. Maar in de Frequentie Database staan ook instanties met een RX en TX frequentie die van elkaar verschillen. Voer ik die TX als extra frequentie in, of alleen de RX en dan een instelling aanpassen voor de TX? En waar dan de CTCSS/DCS invoeren? Bij beide freqs of 1 van beide?
Digitale PMR kanalen heb ik nu ingevoerd onder conventioneel, want het is natuurlijk geen dmr o.i.d. Of moet het anders?
De freqs van de Smelt-portos heb ik maar allemaal opgevat onder DMR, omdat er ergens werd gesteld dat het geen tetra was, maar DMR.
Ik heb dan een Favorite List genaamd PORTOFOONS NL,
daarin 2 SYSTEMS: PORTO ANALOOG (voor conventioneel programmeren) en PORTO DMR (voor One freq dmr).
Het system "PORTO ANALOOG" bevat diverse DEPARTMENTS met daarin de analoge portos, zoals Traffic Support, Baofeng, Flash Rental, Rode Kruis etc.
Het system "PORTO DMR" bevat diverse SITES , waaronder SMELT TGID (met 23 channels voor alle 16 kanalen en 8 extra kanalen voor de TX frequenties, allen hebben TGID 901)
verder zit er in dat System nog een DEPARTMENT voor de SMELTfreqs (met daarin de frequenties: 23 stuks, 16+8 voor de TXfreqs)...
En nu heb ik dus het idee dat ik dat niet goed doe. Bijvoorbeeld de systeemkeuze:
Wanneer moet ik kiezen voor MOTOROLA, wanneer voor een MotoTRBO systeem en wanneer voor DMR one frequency? Iemand die me even op weg kan helpen met een voorbeeldbestandje of een uitleg?