Het kost even wat werk maar dan heb je het ook voor mekaar. Ik heb een BCD536 maar dat werkt hetzelfde denk ik.
Je maakt een aantal favorietenlijsten aan, bij mij heten ze o.a.:
NL Landelijk
NL Provincies
Trunk Discovery
Lokaal Digitaal
Onder de favlijst maak je systemen aan en die zijn van het type conventional, of DMR one frequentie of MotoTRBO Trunk (er zijn er meer).
Systemen bevatten Departments en Departments bevatten kanalen.
Laat ik mijn fav lijst NL provincies onder de loep nemen. Er staan 12 provincies (Systemen) onder die lijst en onder elke provincie staan de steden (Departments). Onder de steden de analoge en digitale kanalen (frequentie met omschrijving).
Het duurde bij mij ook even voordat ik het fijn vond, want ik wilde freqs inkloppen en gaan met die banaan. Echter na een aantal weken flink aan de slag te zijn geweest zie ik nu de voordelen want je kan zowel een fav list als een systeem als een department als een enkel kanaal snel uitzetten.
Ik luister graag naar de traumaheli's en die staan bij mij in een apart department. Zo gauw de LL3 gealarmeerd wordt (of een andere LL voor Brabant) schakel ik dat Department in en heb alle relevante kanalen aktief. En zo zijn er wel meer voorbeelden te bedenken.
Het is heel gestructureerd allemaal en je hebt er altijd een backup van je scanner op je PC. Hoe vaak ik vroeger scanners wel niet opnieuw moest instellen en alles inkloppen, dat is verleden tijd.
Mijn scanner neemt ook nog eens alles op en 's morgens altijd eerst “Scanner gemist” luisteren onder het genot van een bakkie koffie.
Je kan trouwens Favlijsten uitwisselen met anderen. Je hoeft het wiel niet zelf uit te vinden, mits men het wil delen natuurlijk.
Roept u maar