Goedeavond!
Allereerst zal ik mij even voorstellen, Ik ben Ted, start september met de opleiding tot militair luchtverkeersleider (officier) en luister al zon 5 jaar naar liveatc.net dus ik vond het tijd voor een échte scanner!
Nou heb ik sinds een paar dagen een klein scannertje, een Uniden Bearcat UBC355CLT met bijgeleverde antenne's en ze zijn om te huilen. Ik met al mijn verwachtingen die scanner aangesloten maar ontvangst, hoo maar!
Dus ik dacht dat het aan de afstand lag, Schiphol -> woonplaats is zo'n +- 25km hemelsbreed, dus ik had de scanner in m'n auto gelegd, meegenomen naar werk, maar op P30 (de parkeerplaats voor personeel naast de 06-24) had ik nogsteeds maar ontvangst om van te huilen..! Er was zo weinig te horen, maar wat ik hoorde was dan weer wel in goede kwaliteit?
Waar zou dit aan kunnen liggen? Ik heb inmiddels een antenne besteld voor thuis, een Diamond D-777, ik had een hoop goede dingen erover gelezen en voor die 7 tientjes vond ik het een prima idee. Wat voor antenne raden jullie mij aan voor in de auto?
Sorry voor de vele vragen, nogmaals het is allemaal nieuw voor mij!
Bedankt!