Voor zover ik het weet, heeft de Baofeng geen goedkeuring voor gebruik in België.
En daarom is het bezit en gebruik ervan verboden. Alleen apparatuur die een toelating hebben mogen het land inkomen.
IK vraag me af of je hiermee als BIPT aan het langste eind zou trekken wanneer je dit doorzet. Misschien wel. Voor de geïnteresseerden wat Europese rechtspraak.
Op de porto zit wel degelijk een CE keurmerk.
En staat er wel degelijk een serienummer op de porto.
Ik vraag mij af ... mogen de kinder walkietalkies wel in België?
Ik heb er 2 aangeschaft voor gebruik tijdens Evenementen met mijn EHBO vereniging die een vergunning heeft voor 2 kanalen binnen het bereik van de porto.
Ik heb een mail gestuurd naar de RCD Radio Controle Dienst met de vraag of ik deze porto mocht gebruiken In Nederland .
Ik kreeg netjes bericht terug dat ik hem mocht gebruiken mits ik de in de vergunning vermelde frequenties gebruik en het vermelde vermogen gebruikt en ook dat er geen andere verboden frequenties direct binnen bereik /gebruikt konden worden.
Nu heb ik de 2 kanalen geprogrammeerd staan en ook de vrij bruikbare frequenties van de kinder porto's waarbij ik mij aan de regels houd.
Daarbij is het ook mogelijk om de simpelste vergunning te gaan halen waarbij je dan ook geregistreerd zend amateur ben. En je hem dan wel mag hebben.
Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk