Ik ben door mijn opa aangestoken met de luisterhobby.
Mijn opa had ook een houten buizenradio, helemaal naar links gedraaid, en daar was tussen het semafoongeluid, ook de Politie van Utrecht, en Alex uit Driebergen te horen.
Dit alles is bij mij begonnen in 1964 a 1965.
Als er wat aan de hand was, ging ik met opa mee, achter op de solex, naar plaats incident.
Na een groot aantal jaren daarna, zag ik bij de firma Polak te Utrecht, in de etalage een zeer leuke puma 800 staan, deze stond 24uur per dag aan, en was verbonden met een luidspeaker, deze hing buiten in de hal.
Zodat iedereen mee kon luisteren, wat er zoal uit deze speeldoos kwam.
Ik heb daar extreem veel uren zitten en staan luisteren.
Maar ja kopen kon ik dat speeldoosje niet, ik had alleen maar zakgeld.
En die puma koste toen, als ik mij niet vergist, 199 gulden.
Mijn vader kwan op een goed idee, je gaat maar mooi mee werken op je vrije Woensag middag en op je vrije Zaterdag, dan kan je die speeldoos over een jaar of 2 wel kopen.
Dus dat maar mooi gedaan, 1,5dag per week mogen werken in de Beneluxflat te Utrecht, ter assistentie van de Huismeester.
En na een paar maanden, kwam mijn vader, en zei kom we gaan even bij Polak aan de Steenweg kijken.
En ja hoor ik mocht toen mijn eerste echte scanner kopen.
De Kristallen waren toen der tijd 25 gulden per stuk bij oom Polak, dus dat was slikken, ik kon maar 4 kristallen erbij kopen.
Dus dat was de 49H-22H Beide politie Utrecht, de 86.9750 Alex en de verkoper heeft de 4de maar gepakt, en zei dat dat de GGD Utrecht was.
Maar dat bleek later dus idd de AC Utrecht te zijn, ik dacht ggd, maar het was de Brandweer, en toen nog in de 152Mhz.
Een paar maanden later, ben ik terug gegaan naar Polak, met weer wat centjes, en die hebben toen nog de GGD, en de Gevu stadsbus en de NS politie erbij gezet, niet veel later volgde de Wegenwacht, en de dierenambulance, en het ME Kanaal.
Ik heb vanaf die jaren zoveel scanners gehad, die ik hier wel kan gaan noemen, maar dat is echt mega veel.
Zoveel zelfs, als ik dat toen der tijd niet gekocht had, dan had ik nu in Blaricum kunnen wonen in een riante villa, met een enorme berg grond er om heen.
Ik heb echt al mijn verdiende centen, van destijds ingezet op het scanner gebruik.
Ik heb nu nog over, 1x Bearcat UBC 9000XLT, 2x Bearcat UBC780XLT, 2X Bearcat UBC 785XLT, 1x Realistic Pro2035, 5X Bearcat BCT 15X, 1x Motorola GM 380 VHF, 1x Motorola GM 380UHF, 1x Hytera MD 785UHF, 1x BFDX- TD501UHF, 1x Bearcat 3500XLT, en er komt nog meer aan.
Groet van Roberto.