Auteur Topic: Digitale kanalen  (gelezen 4477 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Peter

• Gevorderd Lid
Digitale kanalen
« Gepost op: 10 april 2014, 11:24:28 »
Op 461.3500 en 461.4000 hoor ik iets digitaals.
Het scherm van DSD plus scrolt,ik zie en paar keer zoiets staan als 3 err,en een fractie van een seconde communicatie (spraak).
Heeft er iemand een idee welke gebruiker(s) dit is /zijn ?.

Rotterdam-zuid.

Offline Erik1203

• Gevorderd Lid
Re: Digitale kanalen
« Reactie #1 Gepost op: 10 april 2014, 14:44:42 »
vermoedelijk digitaal netwerkje of dmr

Offline Peter

• Gevorderd Lid
« Reactie #2 Gepost op: 10 april 2014, 15:24:43 »
vermoedelijk digitaal netwerkje of dmr

Volgens de scherm info van DSD is het  DMR.

Offline Alwin - Hrvatska

• Gevorderd Lid
  • Lima Charlie
« Reactie #3 Gepost op: 10 april 2014, 15:30:08 »
Ik denk dat je je inlevel moet finetunen. Waarschijnlijk komt het signaal te hard of zacht binnen, waardoor je geen goede decode krijgt! Daarom staat er ook ERR bij, Dit zijn de errors in de decode. Het is een kwestie van geduld om je inlevel correct te krijgen, maar als je het eenmaal voor elkaar hebt zal je gewoon alles mee kunnen luisteren! Mits ze geen encryptie aan hebben staan natuurlijk!

Mvg,

Alwin
Wouxun KG-UV2D, Baofeng BF888, Tyt dm-uvf10/MD380, AOR AR8000, Uniden 3500XLT/UBC9000, Anytone AT-D868 UVE2,

Offline Peter

• Gevorderd Lid
« Reactie #4 Gepost op: 10 april 2014, 16:40:41 »
Ik denk dat je je inlevel moet finetunen. Waarschijnlijk komt het signaal te hard of zacht binnen, waardoor je geen goede decode krijgt! Daarom staat er ook ERR bij, Dit zijn de errors in de decode. Het is een kwestie van geduld om je inlevel correct te krijgen, maar als je het eenmaal voor elkaar hebt zal je gewoon alles mee kunnen luisteren! Mits ze geen encryptie aan hebben staan natuurlijk!

Mvg,

Alwin

Ik had al een vermoeden dat Err error betekende,dat inlevel finetunen doe je dat via de geluidskaart ?.

Offline Alwin - Hrvatska

• Gevorderd Lid
  • Lima Charlie
« Reactie #5 Gepost op: 10 april 2014, 17:38:31 »
Ik had al een vermoeden dat Err error betekende,dat inlevel finetunen doe je dat via de geluidskaart ?.

Je zal je geluidsniveau van je microfooningang moeten verhogen of verlagen! Als het goed is staat er een luidsprekertje rechts onderin in de werkbalk. Als je daar met de rechtermuisknop op klikt krijg je een menu en daar kies je opnameapparaten! daarna dubbelklik je op microfoon en daarna een klik op niveaus! In dit menu kan je dan het niveau van je microfoon aanpassen! Ik gebruik zelf DSD + en begin altijd op 15%.  Daarna zal je er steeds een beetje mee moeten spelen, dus 5% omhoog of omlaag en kijken wat het doet!

Mvg,

Alwin
Wouxun KG-UV2D, Baofeng BF888, Tyt dm-uvf10/MD380, AOR AR8000, Uniden 3500XLT/UBC9000, Anytone AT-D868 UVE2,