En dit bedoel ik nu. Zo wordt het wat interessanter voor iedereen.
Ikzelf heb een UBC3500xlt die meestal draait via de originele Butel ARC3500Pro software.
Ik gebruik hem onder andere voor civiele en militaire luchtvaart, Amateurs (Voice, Packet en SSTV),
gevangenis en andere projecten in Alphen aan den Rijn en omgeving maar voornamelijk voor satelliet
ontvangst zoals ISS, Milsat, Cubesat en telemetrie ontvangst van technische satellieten.
Mobiel gebruik ik hem tijdens militair vliegtuig spotten en tijdens bezoek aan vliegshows.
Een oude UBC220xlt gebruik ik als tweede scanner voor een aantal van deze toepassingen.
Een Commtel 213 met discriminator uitgang gebruik ik voor de PDW modes, zoals P2000 enz.
Een Commtel 202 met discriminator uitgang gebruik ik als ontvanger voor NOAA weersatelliet foto's,
deze oude scanner heeft in tegenstelling tot nieuwere scanners de perfecte bandbreedte voor
dit soort ontvangst.
Sinds een paar weken heb ik een RTL-SDR stick die ik als ontvanger gebruik in combinatie met
SDR# software op de PC. Hiermee ben ik bijna dagelijks aan het experimenteren met de ontvangst mogelijkheden.
Als antennes heb ik drie J-Pole's, 144, 300 en 430 MHz, een 137 MHz QFH, bedoeld voor de NOAA ontvangst maar deze werkt
ook prima voor andere satellieten en civiele en militaire luchtvaart (mijn meest gebruikte antenne), een 7 elements 435 MHz Yagi
voor 70 cm ontvangst, een 6 elements 260 MHz Yagi voor Milsat en Milair, een 5 elements 145 MHz Yagi voor 2 meter ontvangst
en een 260 MHz Helical voor Milsat. Al deze antennes zijn zelfbouw en de Helical ben ik op dit moment opnieuw aan het bouwen
omdat ik niet tevreden was met de plastic boom constructie.
Verder heb ik nog een SAB Titan 1 HD digitale satelliet ontvanger die ik in combinatie met een universele LNB en een Tratec 1 meter
schotelantenne gebruik om Free to Air TV kanalen te ontvangen.