Ik zoek een ontvanger voor de luchtvaartband, nu zijn er genoeg scanners die dit kunnen, maar hij moet voorzien zijn van een mogelijkheid om de bedienkop remote te kunnen monteren, nu ken ik geen scanners die deze mogelijkheid hebben.
Ook professionele luchtvaart tranceivers heb ik al even naar gekeken zoals de icom-A110 en de REXON RL M1000, maar volgens mij kunnen deze dat ook niet.
Nu heb ik wel een amateurset gezien die deze mogelijkheid wel heeft, de Alinco DR-635T. wie heeft hier ervaring mee en weet waar deze te verkrijgen is. Werkt deze ook zonder microfoon aangesloten, want ik wil hem dus echt alleen maar gebruiken voor ontvangst en wil de microfoon er dus ook niet op aangesloten hebben. Is het TX gedeelte misschien eenvoudig te blokkeren?
Reden van de remote kop is dat ik de zend/ontvanger op zolder wil monteren en de bedienkop elders, omdat dat dit een hoop werk scheelt met het leggen van antenne kabel en de antenne kabel kort kan blijven wat het verlies weer beperkt.
Zelfde heb ik ook met een Motorola GM-380 gedaan.
Wie kan mij hier in adviseren of heeft nog een andere optie v.w.b. remote bedienkop luchtvaart.
Zou ideaal zijn als en GM-360 / 380 dat kon, maar helaas gaat dat volgens mij niet.