Vast dank voor de reacties. Als ik in plaats van de sp-3 alleen een T-stuk gebruik heb ik al betere ontvangst dan met de sp-3, maar volgens mij is dat ook niet optimaal.
Ik heb er nooit over gezonden en het ligt niet aan de kabels, want zonder de sp-3 is de ontvangst OK, maar omdat ik voor en achter een antenne heb, heb ik alleen maar goede ontvangst aan de kant van de aangesloten antenne. De andere kant wordt dan afgeschermd door de flat.
Het ligt niet aan mijn sp-3 want ik heb het ook met een andere geprobeerd met het zelfde resultaat.
Misschien stel ik te hoge eisen. Ik woon op 24 hoog en kan vanuit Rotterdam centrum soms net, soms luid en duidelijk, IJmuiden, Schiphol baan kanaal, Den Haag Centraal, Leiden centraal en Roosendaal en Ouddorp ontvangen. De meeste van deze zenders verdwijnen als ik de sp-3 er tussen zet.
Ik begrijp dat de ss-500 waarschijnlijk maximaal het zelfde resultaat oplevert als de sp-3, dus dat gaat hem dan waarschijnlijk ook niet worden. Schakelen heeft geen zin, want ik moet dan reageren op iets wat ik niet meer of slecht hoor.
Als er nog suggesties zijn dan houd ik mij aanbevolen.
Spoorfan