Auteur Topic: diamond ss500  (gelezen 5728 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Offline spoorfan

• Top Lid
diamond ss500
« Gepost op: 25 juni 2012, 11:23:47 »
Hallo hobby genoten,

ik heb twee antemmes op een SP 3 combiner/splitter staan. Ik ben er echter niet tevreden over, want ik vind dat er teveel demping is.
Nu las ik iets over de diamond ss500 splitter. Ik neem aan dat die ook als combiner is te gebruiken. Heeft iemand ervaring met deze splitter/combiner?

Spoorfan

Leen Ansems

• Gast
Re: diamond ss500
« Reactie #1 Gepost op: 25 juni 2012, 12:15:28 »
Wat geeft de fabrikant op als doorlaatdemping van de SP3? Krijg er even vlug geen gegevens van boven water. De SS500 lijkt met gezien de specificaties een stuk minder in kwaliteit. Het kan zijn dan de SP3 stuk is. Als je er zelf nooit over gezonden hebt, kan het daardoor niet gekomen zijn. Onweer kan wel iets opblazen. De antenne direkt op je ontvanger aansluiten zal dan een duidelijke verbetering moeten geven. Ook geen vocht in de coax getrokken?

Offline counterstrike

• Top Lid
« Reactie #2 Gepost op: 25 juni 2012, 12:36:55 »
Specificaties voor de SP-3:

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 25 juni 2012, 12:47:12 »
Dank hiervoor. De aanbieder die ik in beeld kreeg, gaf alleen de scheiding in dB en het frequentiegebied op. Voor een passieve splitter is de demping niet slecht te noemen.

Offline Rene

• Gevorderd Lid
  • Groningen
« Reactie #4 Gepost op: 25 juni 2012, 14:12:58 »
Hier staan de gegevens van Diamond SS500 Splitter/Combiner.

In mijn opzicht is de RF Systems Sp-3 Splitter/Combiner toch beter dan die van Diamond SS500.
Met de SS500 zit je met die PL-pluggen, of je hebt hem nodig voor HF.

Hier is ook nog een merk met splitters/combiners.
Helaas geen echte specificaties aanwezig.

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 25 juni 2012, 15:20:58 »
De SP3 heeft inderdaad veel betere eigenschappen. PL259 pluggen / SO239 sockets kan je voor kortegolf werk gewoon gebruiken. Voor VHF en UHF is dat vloeken in de kerk.
De SP3 zou probleemloos moeten werken en bij twijfel kan ik hem aan de netwerkanalyser hangen.

Offline Discriminator

• Moderator
  • Rene - Capelle a/d IJssel
    • https://www.discriminator.nl
« Reactie #6 Gepost op: 25 juni 2012, 15:51:06 »
bij twijfel kan ik hem aan de netwerkanalyser hangen.

Spoorfan is ook bij mij in Rotterdam-Oost welkom om de demping te meten.

Offline spoorfan

• Top Lid
« Reactie #7 Gepost op: 26 juni 2012, 07:38:39 »
Vast dank voor de reacties. Als ik in plaats van de sp-3 alleen een T-stuk gebruik heb ik al betere ontvangst dan met de sp-3, maar volgens mij is dat ook niet optimaal.
Ik heb er nooit over gezonden en het ligt niet aan de kabels, want zonder de sp-3 is de ontvangst OK, maar omdat ik voor en achter een antenne heb, heb ik alleen maar goede ontvangst aan de kant van de aangesloten antenne. De andere kant wordt dan afgeschermd door de flat.

Het ligt niet aan mijn sp-3 want ik heb het ook met een andere geprobeerd met het zelfde resultaat.
Misschien stel ik te hoge eisen. Ik woon op 24 hoog en kan vanuit Rotterdam centrum soms net, soms luid en duidelijk, IJmuiden, Schiphol baan kanaal, Den Haag Centraal, Leiden centraal en Roosendaal en Ouddorp ontvangen. De meeste van deze zenders verdwijnen als ik de sp-3 er tussen zet.

Ik begrijp dat de ss-500 waarschijnlijk maximaal het zelfde resultaat oplevert als de sp-3, dus dat gaat hem dan waarschijnlijk ook niet worden. Schakelen heeft geen zin, want ik moet dan reageren op iets wat ik niet meer of slecht hoor.

Als er nog suggesties zijn dan houd ik mij aanbevolen.

Spoorfan

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 26 juni 2012, 08:05:59 »
Ik weet niet waar je naar luistert als je Ouddorp noemt: op de vuurtoren staan richtantenne`s naar zee gericht. Zelfs de reddingsboot uit Stellendam is met grote moeite daar te volgen bij het uitvaren uit de haven. De reddingsbrigade heeft sinds vorig jaar een nieuw gebouw met antennemast en die kan je mogelijk wel ontvangen. Aanstaande weekend is de post weer officieel bemand en in het hoogseizoen dagelijks.

Offline spoorfan

• Top Lid
« Reactie #9 Gepost op: 26 juni 2012, 11:06:51 »
Nee, ik ontvang gewoon kan 25 kustwachtpost Ouddorp. Maar dan zonder sp-3 en ook niet super sterk. S1 of S2

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 26 juni 2012, 11:45:01 »
Dan heb je geluk. De zendenergie wordt over de zee gestuurd.