Auteur Topic: geluid bij de filters plaatsen  (gelezen 7503 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline sjef48

• chauffeur int.
  • Beginnend Lid
  • **
  • ben een hollandsebelg
    • welkom bij Sjef
geluid bij de filters plaatsen
« Gepost op: 3 juni 2012, 08:25:16 »
kan iemand mij de instellingen geven voor een geluid bij de filters te  krijgen,
ik heb wel de sounds(0-9) geplaatst bij de filters maar helaas ik krijg de geluiden niet door
als er een code van de filters
 wie weet de oplossing hiervoor, en of de instellingen
DE BRANDWEER DOET HET ALS ZE ZIJN UITGERUKT,

KEEP ON TRUCKING.

NAC BREDA, DE PAREL VAN HET ZUIDEN.

EENS BREDANAAR ,ALTIJD BREDANAAR.

Offline hamateur

• Beginnend Lid
  • **
Re: geluid bij de filters plaatsen
« Reactie #1 Gepost op: 6 juni 2012, 15:12:04 »
1. je moet er zeker van zijn dat PDW dat filter wel 'tegenkomt', als de 'Hitcounter' steeds op nul blijft staan na een melding , dan wordt het filter niet geselecteerd. Als deze oploopt dan is het in orde.

2. Bij mij is alleen het vinkje bij 'Show Filter Label' aanwezig, de andere zijn weg.

3. Als je met de verkenner naar het gewenste geluidje gaat en deze aanklikt, zou je hem ook moeten horen. Als dat niet het geval is zit het probleem bij de geluidskaart. (volume zacht misschien? Geluidskaart uitgeschakeld?)

4. Misschien overbodig te zeggen, maar bij monitoren met ingebouwde luidsprekers heb je kans dat die luidsprekers worden uitgeschakeld als de monitor in de slaapstand (screensaver) gaat.

Ik hoop dat je genoeg hebt om de oplossing te vinden. Succes.

Offline RenWvZ

• Gevorderd Lid
« Reactie #2 Gepost op: 6 juni 2012, 20:05:52 »
Kan wel alleen maar verwijzen naar de handleiding, maar dan loop ik het risico dat het stil wordt of dat de taal een probleem is, dus:

Plaats de te gebruiken capcode.WAV files in het submapje /Wavfiles direct onder de map waarin de gebruikte versie van PDWxx.EXE ook staat.

Aanzetten van deze Filter mogelijkheid: (zie pag 24/25 van de handleiding)
via Filters en dan Filter Options.
Zet nu rechtsonder een vinkje bij
O Filter Beep/Wavefiles   en kies direct daaronder  bij Default filter type voor – in jouw geval (denk ik)- POCSAG riccode.

Aanzetten van een Filter sound bij het filter zelf:
via Filters en dan Filter List..   kies vervolgens de capcode waar je een geluid bij wilt gebruiken en kies bij het vakje Audio rechts boven voor Default als je je eigen WAV files wilt gebruiken die je hierboven hebt aangezet, of kies direct voor één van de standaard WAV files SoundX.wav (X=0 tot 9) die normaal gesproken al in de submap /Wavefiles staan.

Verdere info hierover staat hier:

Audio (pag 21 van de handleiding)
Bij het filteren van een bericht kun je PDW een geluid laten afspelen welke een hoorbare waarschuwing geeft. Je kunt een van de standaard geluiden kiezen of gebruik maken van de zogenaamde capcode.wav waarin het WAV-bestand dezelfde naam heeft als de gefilterde capcode en/of tekst.
Bij het filteren van 1234567 zal PDW op zoek gaan naar 1234567.wav. Als deze niet wordt gevonden, zal het standaard geluid worden afgespeeld. Bij het filteren van 1234567 in combinatie met de tekst "vuur", zal PDW op zoek gaan naar
1234567-vuur.wav. Indien niet gevonden, 1234567.wav, Wordt dit ook niet gevonden dan zal het standaard geluid worden afgespeeld.
Wanneer je veel WAV-bestanden hebt gedefinieerd, kan het gebeuren dat PDW er een wil afspelen terwijl een vorige WAV-bestand nog steeds wordt afgespeeld. Om te beslissen of het huidige WAV-bestand wordt afgebroken, zal PDW prioriteiten  gebruiken die  het momenteel afgespeelde WAV-bestand doen stoppen. Deze prioriteiten zijn:
0. Complete capcode.wav
1. Capcode.wav met 1 variable (wildcard) (zoals 000000X.wav)
2. Capcode.wav met 2 variabelen (zoals 00000XX.wav)
3. Capcode.wav met 3 variabelen (zoals 0000XXX.wav)
4. Capcode.wav met 4 variabelen (zoals 000XXXX.wav)
5. Capcode.wav met 5 variabelen (zoals 00XXXXX.wav)
6. Capcode.wav met 6 variabelen (zoals 0XXXXXX.wav)
7. Capcode.wav met 7 variabelen (zoals XXXXXXX.wav)
8. SoundX.wav (gefilterd)
9. Monitor-only.wav
Als de prioriteiten gelijk zijn, zal de bestandsgrootte bepalen of het bestand dat wordt afgespeeld zal worden gestopt. Een groter bestand krijgt een hogere prioriteit en heeft voorrang op een kleiner bestand.

Mijn eigen ervaring is dat je je eerst het beste kunt beperken tot één wavefile per bericht (bv de lichtkrant capcode) en dan pas experimenteert met complexere combinaties.

René van Zon

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 7 juni 2012, 05:20:31 »
Bedankt voor je moeite. Iedereen die met dat probleem zit, moet hiermee toch wel weer verder kunnen komen.

Offline sjef48

• chauffeur int.
  • Beginnend Lid
  • **
  • ben een hollandsebelg
    • welkom bij Sjef
« Reactie #4 Gepost op: 7 juli 2012, 06:51:22 »
hallo

zou het mogelijk zijn om mij een afbeelding van deinstellingen van het pdw en de filters te sturen, het betreft
zo dat alle instellingen correct staan

Kan wel alleen maar verwijzen naar de handleiding, maar dan loop ik het risico dat het stil wordt of dat de taal een probleem is, dus:

Plaats de te gebruiken capcode.WAV files in het submapje /Wavfiles direct onder de map waarin de gebruikte versie van PDWxx.EXE ook staat.

Aanzetten van deze Filter mogelijkheid: (zie pag 24/25 van de handleiding)
via Filters en dan Filter Options.
Zet nu rechtsonder een vinkje bij
O Filter Beep/Wavefiles   en kies direct daaronder  bij Default filter type voor – in jouw geval (denk ik)- POCSAG riccode.

Aanzetten van een Filter sound bij het filter zelf:
via Filters en dan Filter List..   kies vervolgens de capcode waar je een geluid bij wilt gebruiken en kies bij het vakje Audio rechts boven voor Default als je je eigen WAV files wilt gebruiken die je hierboven hebt aangezet, of kies direct voor één van de standaard WAV files SoundX.wav (X=0 tot 9) die normaal gesproken al in de submap /Wavefiles staan.

Verdere info hierover staat hier:

Audio (pag 21 van de handleiding)
Bij het filteren van een bericht kun je PDW een geluid laten afspelen welke een hoorbare waarschuwing geeft. Je kunt een van de standaard geluiden kiezen of gebruik maken van de zogenaamde capcode.wav waarin het WAV-bestand dezelfde naam heeft als de gefilterde capcode en/of tekst.
Bij het filteren van 1234567 zal PDW op zoek gaan naar 1234567.wav. Als deze niet wordt gevonden, zal het standaard geluid worden afgespeeld. Bij het filteren van 1234567 in combinatie met de tekst "vuur", zal PDW op zoek gaan naar
1234567-vuur.wav. Indien niet gevonden, 1234567.wav, Wordt dit ook niet gevonden dan zal het standaard geluid worden afgespeeld.
Wanneer je veel WAV-bestanden hebt gedefinieerd, kan het gebeuren dat PDW er een wil afspelen terwijl een vorige WAV-bestand nog steeds wordt afgespeeld. Om te beslissen of het huidige WAV-bestand wordt afgebroken, zal PDW prioriteiten  gebruiken die  het momenteel afgespeelde WAV-bestand doen stoppen. Deze prioriteiten zijn:
0. Complete capcode.wav
1. Capcode.wav met 1 variable (wildcard) (zoals 000000X.wav)
2. Capcode.wav met 2 variabelen (zoals 00000XX.wav)
3. Capcode.wav met 3 variabelen (zoals 0000XXX.wav)
4. Capcode.wav met 4 variabelen (zoals 000XXXX.wav)
5. Capcode.wav met 5 variabelen (zoals 00XXXXX.wav)
6. Capcode.wav met 6 variabelen (zoals 0XXXXXX.wav)
7. Capcode.wav met 7 variabelen (zoals XXXXXXX.wav)
8. SoundX.wav (gefilterd)
9. Monitor-only.wav
Als de prioriteiten gelijk zijn, zal de bestandsgrootte bepalen of het bestand dat wordt afgespeeld zal worden gestopt. Een groter bestand krijgt een hogere prioriteit en heeft voorrang op een kleiner bestand.

Mijn eigen ervaring is dat je je eerst het beste kunt beperken tot één wavefile per bericht (bv de lichtkrant capcode) en dan pas experimenteert met complexere combinaties.

René van Zon
DE BRANDWEER DOET HET ALS ZE ZIJN UITGERUKT,

KEEP ON TRUCKING.

NAC BREDA, DE PAREL VAN HET ZUIDEN.

EENS BREDANAAR ,ALTIJD BREDANAAR.

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #5 Gepost op: 7 juli 2012, 10:18:44 »
zou het mogelijk zijn om mij een afbeelding van deinstellingen van het pdw en de filters te sturen, het betreft

Sorry, hele onduidelijke vraagstelling. Er zijn verschillende mogelijkheden om dit te configureren, dus de vraag is, wat wil je exact?
Bij Filters -> Options moet een vinkje staan bij (Filter Beep / Wavfiles).
Bij de filters zelf kun je een van de standaard files selecteren (die moeten dus wel in de map Wavfiles staan), of je plaatst een filter-specifieke wavfile, zoals duidelijk uitgelegd in het door jouw geciteerde verhaal. Eerst is het misschien handig om te kijken of de standaard bestanden wel werken, mocht dat niet zo zijn dan heeft het (nog) geen zin om een stap verder te gaan. De vraag is dan, spelen de files wel als je erop klikt,bijvoorbeeld vanuit Verkenner?

Offline RenWvZ

• Gevorderd Lid
« Reactie #6 Gepost op: 7 juli 2012, 10:34:13 »
hallo

Beste Sjef48, die afbeeldingen staan al in de handleiding (F1 toets als je PDW hebt opgestart) op de genoemde pagina's. Heb je die gevonden?
Mijn instellingen voor PDW zullen bij jouw niet werken als je POCSAG monitored.
Samen met de hierboven afgedrukte Nederlandse toelichting bij die handleiding zou het moeten lukken door de gesuggereerde instellingen te gebruiken.
Ik kan het nog wel iets directer beschijven:

POCSAG: Voor het scherm op pag. 20, bij Filter type staat dan bij jouw dus POCSAG riccode. Dan bij Audio bv. Sound0.wav en je ziet die alleen als je iets lager geen vinkje bij Monitor Only hebt staan!
Voor het scherm op pag. 24, rechtsonder een vinkje bij Filter Beep/Wavefiles en direct daaronder bij Default filter type kiezen voor POCSAG Riccode.

FLEX: Voor het scherm op pag. 20, bij Filter type staat dan dus FLEX capcode, bij Audio bv. Sound0.wav en je ziet die nu ook alleen als je iets lager geen vinkje bij Monitor Only hebt staan.
Voor het scherm op pag. 24, rechtsonder een vinkje bij Filter Beep/Wavefiles en direct daaronder bij Default filter type kiezen voor FLEX capcode.

Vergeet ook niet de 4 tips van Hamateur te controleren en... of er wel een geluidskaart aanwezig is.
Alsmede wat Hunter juist hierboven inmiddels bijgeschreven heeft  ;)

Rene van Zon