Hallo allemaal,
Tot enige tijd geleden heb ik met veel plezier gebruik gemaakt van een UBC XLT-3500 scanner voor het beluisteren van luchtvaart. Regelmatig zwerf ik op / langs schiphol om het vertrekkende en aankomende vliegverkeer te spotten. Ook op de luchtmachtdagen ging de scanner trouw mee en thuis stond het apparaat regelmatig aan. Helaas heeft de UBC XLT-3500 niet het eeuwig leven en is de speaker of versterker (voor de tweede maal) gesneuveld. In plaats van stemmen komt er een hoop geknetter uit het apparaat. Misschien heeft 'ie toch te lang en te hard aan gestaan?

Om toch weer te kunnen luisteren wil ik een nieuwe scanner gaan aanschaffen. Bij voorkeur een met alphanumeriek display om netjes weer te geven welk kanaal weergegeven wordt. Na het nodige zoeken kom ik op de volgende drie scanners die voor zover ik kan zien redelijk top-apparaten zijn.
- Icom IC-R20
- Yupiteru MVT-7100
- AR8200-MK3
Nu is mijn vraag: Welke van de drie kent het beste geluidsweergave, maar ook de beste gevoeligheid, gecombineerd met een goed gebruiksgemak..... Soms wil je misschien iets teveel van het goede en is een combi van de drie een utopie...

of:
Heeft iemand een ander alternatief waarbij ik minimaal de luchtvaart goed uit de lucht haal en zit daar dan een ander prijskaartje aan.
Wie heeft ervaring met deze apparaten en kan mij advies geven?
Alvast mijn dank hiervoor!
Groet,
Pieter