Graag had ik vernomen hoe je het stelt met de nieuwe ontvanger
Geen eigen foto.

Vergelijking t.o.v. de UBC72XLT en UBC92XLT bank-geheugen scanners.
CTCSS/DCS detectie, milair ontvangst en geen DMA-geheugen waren eigenlijk mijn redenen voor aanschaf (de USC230 viel dus af).
Door de meer intuïtieve bediening is het gebruiksgemak flink toegenomen.
Dat kan ook omdat het grote display nagenoeg alle informatie weer kan geven.
Het toetsenbord heeft grotere knoppen en is logischer ingedeeld.
Aan de menu's kun je merken dat Uniden goed begrepen heeft dat het makkelijker kan.
De rubberduck doet het best aardig, maar luister nu met een Diamond RH701.
De audio is voor een handscanner redelijk en luid genoeg.
Het ontbreekt me nog aan echt 'veldwerk' om een oordeel te geven over de gevoeligheid van deze ontvanger (in het manual wel keurig te lezen).
Door de vele mogelijkheden van deze scanner merk je wel dat het stroomverbruik aanzienlijk is.
Met een setje Eneloop Ni-MH 1900mAh batterijen kun je ongeveer vier uur luisteren (een externe lader is daarom ook aan te bevelen).
Lastig is dat het display de conditie van de batterijen niet weergeeft (pas als ze nagenoeg leeg zijn zie je een indicator en hoor je wat piepjes).
Met een netadapter (niet inbegrepen) en de batterijen eventueel verwijderd kun je overigens ook luisteren.
CTCSS/DCS detectie werkt lekker snel.
De functies 'DND' (do not disturb bij CloseCall en Priority) en 'temporary lockout' zijn echt prachtige uitvindingen.

Tot zover mijn eerste indrukken.
Edit: Was wel een beetje benauwd dat er invoerrechten betaald moesten worden (invoer vanuit een niet EU-land).
Hoe de regels daarvoor zijn is me niet duidelijk. Wellicht kunnen anderen hier opheldering over geven !
Wat wel opviel was het beduidend lagere bedrag wat op het pakje vermeld stond.
-Ed